  • 11. Data: 2012-06-13 11:30:42
    Temat: Re: Canon EOS 650D
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-06-13 10:33, Ergie pisze:
    > I znowu gadasz jak fotograf :-)
    > Może źle się wyraziłem chodziło mi o domorosłych "filmowców". Zaczynając
    > od chrzcin poprzez występy dzieci w przedszkolu aż do jakichś filmów z
    > wakacji. Ważne jest "Full HD", ruchomy ekran i AF. Jakość obrazu? A co
    > to jest jakość obrazu? Filmik i tak się skompresuje i wrzuci na NK, FB
    > lub co tam akurat będzie na czasie. Ważne by było szybko i wygodnie.

    Dla takich użytkowników lustro do filmowania to same kłopoty i fatalny,
    w kółko nieostry obraz. Ale moda jest :)
    Szybkość af wiele tu nie zmieni, bo amatorskie filmowanie = machanie
    aparatem na lewo i prawo = ciągłe zmiany płaszczyzn ostrzenia.

    > "Niedawno"? 5 lat temu, jak nie więcej :-) W czasach pierwszego 5d w
    > kościołach na ślubach istniał praktycznie tylko Canon, teraz znowu jest
    > jak w czasach analogowych - głównie Nikon.

    Matryca w 50D jeszcze jako tako pracowała. Ale 450D i następne już
    dynamiką nie grzeszyły.

    --
    pozdrawia Adam
    /raczej jestem optymistą, może nie aż takim jakim był Żeromski.../

  • 12. Data: 2012-06-13 11:45:23
    Od: mt <f...@i...pl>

    Ergie pisze:

    > Czy w hybrydach istniał kiedyś fazowy AF z głównej matrycy?
    >
    > Nie słyszałem o czymś podobnym. Wydawało mi się, że wszyscy korzystali z
    > detekcji kontrastu, albo wcześniej czujnika odległości.

    Istniał. Takie rozwiązanie stosował już Ricoh i np. Nikon w swoich
    bezlusterkowcach.

    --
    marcin

  • 13. Data: 2012-06-13 12:06:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    > Istniał. Takie rozwiązanie stosował już Ricoh

    Nie kojarzę żadnej hybrydy tego producenta.

    > i np. Nikon w swoich bezlusterkowcach.

    A to wiem, ale to nie jest hybryda i to nie są odległe czasy [cyt] "kiedy
    producenci w tym
    segmencie rzeczywiście się starali (a taki aparat potrafił
    kosztować >> 5000 zł)." [end cyt]

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2012-06-13 12:32:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Dla takich użytkowników lustro do filmowania to same kłopoty i fatalny, w
    > kółko nieostry obraz. Ale moda jest :)

    Ano :-)

    > Szybkość af wiele tu nie zmieni, bo amatorskie filmowanie = machanie
    > aparatem na lewo i prawo = ciągłe zmiany płaszczyzn ostrzenia.

    Według filmiku w sieci ten AF w 650'tce sobie z tym radzi. Jest opóźnienie,
    ale nie ma nerwowego szukania ostrości więc następuje łagodne przejście z
    ostrością na bliższy/dalszy plan. Nie jest to tak łagodne jak przy ręcznej
    regulacji, ale jest nieporównywalnie do chaotycznego szukania ostrości przez
    detekcję kontrastu. No i przede wszystkim nie ma takiego momentu próby
    pójścia z ostrością "w drugą stronę".

    > Matryca w 50D jeszcze jako tako pracowała. Ale 450D i następne już
    > dynamiką nie grzeszyły.

    To prawda. Zmiana 400 na 450 dawała lepszy wizjer, 450 - 500 filmy, 500 na
    550 filmy HD, a 550 na 600 odchylany ekran. Canon poszedł w ficzery dla mas
    a nie dla fotografów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2012-06-14 22:22:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Jun 2012, Ergie wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    > W lustrzankach czegoś takiego wcześniej nie było. Czy w hybrydach
    > istniał kiedyś fazowy AF z głównej matrycy?
    >
    > Nie słyszałem o czymś podobnym.

    Patrz wyżej :)
    Jeszcze raz: kontrukcja może być nowa (lub relatywnie nowa),
    ale to co innego niż "nowosc" hybrydowego mechanizmu ostrzenia.

    > Wydawało mi się, że wszyscy korzystali z detekcji kontrastu,

    No, tu nic hybrydowego nie ma

    > albo wcześniej czujnika odległości.

    Tak własnie - nie-TTL pomiar odległosci do wstępnego ustawienia
    obiektywu, kontrast do "dostrojenia" (dlatego hybrydowy), to
    miałem na mysli.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2012-06-15 09:29:26
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 14.06.2012 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > Tak własnie - nie-TTL pomiar odległosci do wstępnego ustawienia
    > obiektywu, kontrast do "dostrojenia" (dlatego hybrydowy), to
    > miałem na mysli.

    A 'hybrydowość' nie oznacza czasami fazówki klasycznej + tej w matrycy?
    Dla opuszczonego lustra działa AF 'klasyczny', ale dla podniesionego
    ten w matrycy - czyli zawsze ten niezasłonięty lusterkiem?
    Czy aby o taką 'hybrydowość' fazówki nie chodzi?
    Nie hybryda=faza+kontrast, ale hybryda=fazówka+fazówka

  • 17. Data: 2012-06-15 10:01:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    [ciach]

    > Patrz wyżej :)
    > Jeszcze raz: kontrukcja może być nowa (lub relatywnie nowa),
    > ale to co innego niż "nowosc" hybrydowego mechanizmu ostrzenia.

    [ciach]

    Ok, już rozumiem, Canon i Ty używając słowa "hybrydowy" macie na myśli to że
    do ustawienia ostrości używane są dwa mechanizmy detekcja fazy + detekcja
    kontrastu. A mnie chodziło tylko o detekcję fazy z głównej matrycy, jakoś
    wcześniej nie wpadłem na to że Canon nazywając ten mechanizm hybrydowym może
    mieć na myśli jego dwoistość. Teraz to oczywiste :-)

    Więc teraz formułując myśl jasno i wyraźnie stwierdzam, że dla mnie dużym
    krokiem jest zaimplementowanie detekcji fazy w matrycy lustrzanki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2012-06-15 10:27:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Jun 2012, Sergiusz Rozanski wrote:

    > A 'hybrydowość' nie oznacza czasami fazówki klasycznej + tej w matrycy?

    Jeszcze raz: ja się nie odnoszę do faktu, że istnieje nowe rozwiazanie.
    Odnoszę się do faktu, ze rozwiazania hybrydowe (czyli wykorzystujace
    więcej niż jeden element) istniały DUŻO WCZESNIEJ.
    Były inne, to prawda.
    Ale wymyslenie, ze skoro ostrzenie kontrastowe jest żółwiaste, to
    dobrze byłoby je wspomóc innym mechanizmem, nie zajęło producentom
    dwudziestu lat ;), próbowali wczesniej!

    > Dla opuszczonego lustra

    Nie, nie pisałem o "lustrach" :)
    (patrz post obok).

    > Czy aby o taką 'hybrydowość' fazówki nie chodzi?

    Mi nie chodzi o hybrydowosc "fazówki", a hybrydowosc w ogóle.

    Cos w rodzaju zaakcentowania, że teza iż krzesło wymyslono
    gdzies tak w XIX wieku jest nieprawdziwa, bo w XIX to co
    najwyżej krzesło elektryczne, inne krzesła były znane
    wczesniej ;)

    > Nie hybryda=faza+kontrast, ale hybryda=fazówka+fazówka

    Rzuć jeszcze raz okiem do poprzednich moich postów.
    Nie chodzi o "nowosc rozwiazania", tego konkretnego, protestowałem
    przeciwko tezie że nowoscia jest rozwiazanie *hybrydowe*.
    Rozwiazania hybrydowe, zupełnie *inne*, były stosowane już tak
    dawno temu (w aparatach cyfrowych), że (najwyrazniej) zostały
    zapomniane :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-06-15 10:45:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Jun 2012, Ergie wrote:

    > Ok, już rozumiem, Canon i Ty używając słowa "hybrydowy" macie na myśli to że
    > do ustawienia ostrości używane są dwa mechanizmy

    O to to.
    Jakiekolwiek dwa (lub więcej), ale różnie działajace lub różnie
    wykorzystywane.
    Przecież "hybryda" to "skrzyżowanie" (nie w rozumieniu dróg :)),
    cos co wykorzystuje różne elementy (dlatego nazwa "hybryda" dla
    kompaktów, które z lustrzankami miały wspólny tylko wyglad na
    pierwszy rzut oka, raczej nie była najszczęsliwsza).

    No i do listy oprócz Canona i mnie dopisz paru producentów, nadto
    będę musiał skorygować zeznania z innych postów - współczesne aparaty
    też używaja różnych hybryd;
    Fuji:
    http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/z/f
    inepix_z800exr/features/page_03.html
    ...Nikon:
    http://www.dpreview.com/reviews/nikonv1j1
    ...Ricoch:
    http://www.dpreview.com/news/2011/1/26/ricohcx5

    > Więc teraz formułując myśl jasno i wyraźnie stwierdzam, że dla mnie dużym
    > krokiem jest zaimplementowanie detekcji fazy w matrycy lustrzanki.

    A to ja się... zaraz, powoli... toć to kolejny krok, aby uzyskać cechy
    lustrzanki w aparacie bez lustra, wiec będzie kiedys kolejna okazja do
    flejmu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2012-06-15 10:55:18
    Od: mt <f...@i...pl>

    Ergie pisze:

    > Więc teraz formułując myśl jasno i wyraźnie stwierdzam, że dla mnie
    > dużym krokiem jest zaimplementowanie detekcji fazy w matrycy lustrzanki.

    Tylko, że to nie jest jakaś super nowość (znaczy w przypadku Canona
    jest), oprócz wspomnianych już wcześniej Nikonów serii 1 coś takiego
    stosowało już Fuji 2 lata temu (a że w kompakcie a nie lustrzance to nie
    ma znaczenia, idea ta sama):
    http://www.dpreview.com/news/2010/8/5/fujifilmpd

    --
    marcin