  • 1. Data: 2012-06-07 14:48:04
    Temat: Lekki i niedrogi kompakt 24-28mm do filmów - jaki?
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    Poszukuję czegoś _niedrogiego_ do kręcenia filmów z samochodu.

    Dotychczas używałem do tego Canona G10 - sprawdzał się bardzo dobrze,
    jednak kombinacje z wstawianiem trójnoga na tylną kanapę już mi się
    znudziły ;-)

    Zakupiłem jakiś statyw samochodowy na przyssawce i okazuje się, że G10
    jest do niego zbyt ciężki - wszystko okropnie się trzęsie. Natomiast
    Nikon Coolpix L20 sprawdził się w tej kwestii całkiem dobrze.

    Masy (według recenzje.net.pl):
    L20 - 135g
    G10 - 350g

    Wadą Nikona jest natomiast to, że jest strasznie wąski - ekwiwalent
    38mm. G10 ze swoim 28mm jest zdecydowanie lepszy, a gdyby było coś
    jeszcze odrobinę szerszego (np. 24mm), byłoby jeszcze lepiej.

    Przydałoby się coś nie cięższego od tych 135g, nagrywającego na kartę
    SDHC, z limitem pojedynczego filmu >= 15 minut. Rozdzielczość 640x480
    w zupełności wystarcza - jak w G10. Oczywiście musi mieć gwint
    statywowy.

    Do tego fajnie, aby nie kosztował tyle co G1x, tylko jak faktycznie
    niedroga mydelniczka.

    Co (współcześnie dostępnego) może spełnić takie oczekiwania?

    --
    Jacek Politowski

  • 2. Data: 2012-06-07 15:04:36
    Temat: Re: Lekki i niedrogi kompakt 24-28mm do filmów - jaki?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 07/06/2012 13:48, Jacek Politowski wrote:
> [...]
    > niedroga mydelniczka.
    >

    > Co (współcześnie dostępnego) może spełnić takie oczekiwania?

    GoPro z nakładką szerokokątną daje odpowiednik około 21mm dla pełnej klatki.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2012-06-08 09:05:50
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <jqq8t7$i9f$1@inews.gazeta.pl>
    kamil <k...@s...com> wrote:
> [...]

    (...)

    > GoPro z nakładką szerokokątną daje odpowiednik około 21mm dla pełnej klatki.

    Przy czym kosztuje 2-4 razy więcej niż niedroga "mydelniczka".

    --
    Jacek Politowski

  • 4. Data: 2012-09-08 22:21:56
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <s...@n...istnieje>
    Jacek Politowski <s...@n...istnieje> wrote:

> [...]
    > jest do niego zbyt ciężki - wszystko okropnie się trzęsie. Natomiast
    > Nikon Coolpix L20 sprawdził się w tej kwestii całkiem dobrze.
    (...)
    > Wadą Nikona jest natomiast to, że jest strasznie wąski - ekwiwalent
    > 38mm.
    (...)
> [...]
    > SDHC, z limitem pojedynczego filmu >= 15 minut. Rozdzielczość 640x480
    > w zupełności wystarcza - jak w G10. Oczywiście musi mieć gwint

    Odgrzebię swojego starocia, gdyż ostatnio wróciłem do tematu.

    Spróbowałem coś wybrać i trafiłem na:
    Canon PowerShot A810
    Samsung ST77

    Do filmów oba powinny spełnić założenia. Pytanie, który okaże się
    także lepszym "awaryjnym" aparatem?
    (G10 pewnie będę sprzedawał - zdjęcia zwykle robię lustrem, a kompakta
    w tym celu używam sporadycznie - do "skanu" jakiegoś dokumentu itp.
    zadań specjalnych).

    --
    Jacek Politowski

  • 5. Data: 2012-09-09 21:19:01
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-09-08 22:21, Jacek Politowski pisze:
> [...]
    > (G10 pewnie będę sprzedawał - zdjęcia zwykle robię lustrem, a kompakta
    > w tym celu używam sporadycznie - do "skanu" jakiegoś dokumentu itp.

    Ja brałbym Canona, choćby ze względu na CHDK. PowerShoty generalnie
    nie schodzą poniżej przyzwoitego poziomu.