  • 41. Data: 2010-03-15 17:31:32
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Profesor Nic" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:e6bd286a-84e7-4238-aa95-0e04b316fed1@c16g2000yq
    d.googlegroups.com...

    >Inna sprawa, ze zgadzam sie z tym, ze 5d m2 na dzien dobry to
    >przesada, bo watpie zeby poczatkujacy wykorzystal potencjal jak
    >nalezy. No ale jesli kogos stac to niech bierze na zdrowie - jego kasa
    >i jego zabawa. Wtedy polecam 24-105 f4 + jasna 50-tka. Na poczatek
    >wystarczy.

    To ja to może tak skomentuję, bo coś za często słyszę ten argument: jeśli
    zamożnego emeryta stać na kupno nowiutkiego Porsche, choć wie że będzie nim
    jeździł w zasadzie tylko w niedzielę do kościoła, to czy powinien posłuchać
    rady i kupić sobie Skodę?
    Nie, bo kurka wodna życie jest krótkie i jeśli ktoś czerpie ogromną radość z
    samego faktu posiadania czegoś pięknego/dobrego, choć wie że pewnie nie
    wykorzysta wszystkich jego możliwości, to niech sobie kupuje. Nikt na tym
    nie straci, a on zyska sporo radości.
    Złe podejście do życia? :)

    Darek

  • 42. Data: 2010-03-15 17:33:52
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > Oprocz braku lampy, nie wiem w szczegolach jak to w Canonach, ale chyba
    > tez "profesjonalne" menu pozbawione m.in programow tematycznych. Ja tam
    > się przyznaję do uzywania zielonego, jak mam multum korekt w A,S,P czym M
    > i na chwile trzeba wyskoczyć z sytuacji zdjeciowej, ich nie dewastując, bo
    > beda znowu potrzebne.

    To akurat nie jest problemem dla mnie, bo w kompaktach nigdy nie używałem
    programów tematycznych, wolałem albo robić pełnym automatem, albo bawić się
    ręcznymi ustawieniami.

    D.

  • 43. Data: 2010-03-15 17:38:06
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof W." <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nic nie szkodzi, stać Cię to kupuj. Nie będę pisał, poczytaj sobie sam...
    >
    > 1.
    > http://www.optyczne.pl/130.1-Test_obiektywu-Canon_EF
    _16-35_mm_f_2.8L_II_USM.html
    > 2.
    > http://www.optyczne.pl/35.1-Test_obiektywu-Canon_EF_
    17-40_mm_f_4.0L_USM.html
    > 3.
    > http://www.optyczne.pl/97.1-Test_obiektywu-Canon_EF_
    24-70_mm_f_2.8L_USM.html
    > 4.
    > http://www.optyczne.pl/84.1-Test_obiektywu-Canon_EF_
    24-105_mm_f_4L_IS_USM.html
    > 5.
    > http://www.optyczne.pl/106.1-Test_obiektywu-Canon_EF
    _70-200_mm_f_2.8L_IS_USM.html
    > 6.
    > http://www.optyczne.pl/167.1-Test_obiektywu-Canon_EF
    _85_mm_f_1.2L_II_USM.html

    > 7. - więcej
    > http://www.optyczne.pl/index.html?test=obiektywu&pro
    ducent=26&model=&typ=0&moc=0&przetest=1&szukaj=Wyszu
    kaj

    > lub http://www.photozone.de/canon_eos_ff - testy obiektywów do Twojego
    > aparaciku + przykładowe fotki

    Jakby powiedział pułkownik Landa "that's a bingo!". O to mi właśnie
    chodziło.
    Piękne linki, serdecznei dziękuję, aż miło poczytać.
    Pewnie potem zasypię Was pytaniami, ale na najbliższe dni będę miał co
    czytać i rozkminiać.

    D.

  • 44. Data: 2010-03-15 21:05:10
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-03-15 17:24, JA pisze:

    > Wiem to z doświadczenia. Ci którzy kupują aparat "bo ich stać" nie
    > wychodzą poza fascynację zabawką.

    Coś w tym jest. Dotyczy to szczególnie ludzi bardzo aktywnych zawodowo,
    stać ich na drogie zabawki gorzej z czasem i motywacją na wykorzystanie
    ich w praktyce. Ale coś chyba musi napędzać tą gospodarkę ;). Choć
    snobizm bywa zabawny, pamiętam jak rozmawiałem o rowerach z dalekim
    krewnym. Zamożny człowiek i snobistycznie się upierał że rower ma tylko
    sens w górach, no ale że urlop ma ograniczoną ilość dni a on jeszcze był
    narciarzem i windsurferem, a przede wszystkim rodzinny człowiek to może
    był w tych górach na rowerze tydzień. Ja po swojej okolicy jeździłem
    codziennie ;). No ale Puszcza Nadpiliczańska to nie to samo co Alpy ;).

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 45. Data: 2010-03-15 21:11:32
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-15 22:05:10 +0100, cichybartko <c...@g...com> said:

> [...]

    > tydzień. Ja po swojej okolicy jeździłem codziennie ;). No ale Puszcza
    > Nadpiliczańska to nie to samo co Alpy ;).

    No widzisz. A już mnie o niecną zawiść posądziłeś.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2010-03-16 07:52:27
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

> [...]
    > Piękne linki, serdecznei dziękuję, aż miło poczytać.
    > Pewnie potem zasypię Was pytaniami, ale na najbliższe dni będę miał co

    Ogólnie to proponuje kupić klika książek o fotografii (jest tego całkiem
    sporo), przeczytać instrukcję aparatu i działać :-))) Za 6mc wstaw najlepsze
    zdjęcia na http://www.flickr.com/, chętnie zobaczę co wycisnąłeś z 5DII.
    Powodzenia

    P.S
    Jeśli gotówka to nie problem proponuję kupić dobry monitor:
    http://www.ceneo.pl/Monitory_LCD;017Eizo_P0-1348.htm lub
    http://www.ceneo.pl/Monitory_LCD;004+sNEC - ogólnie od 3000zł można coś
    wybierać.

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

    Zapraszam do odwiedzenia:
    www.artsdesign.pl/fotografia/fotografia.htm - fotografia
    www.flickr.com/photos/37618550@N02/ - fotografia
    http://plfoto.com/167249/autor.html - fotografia

  • 47. Data: 2010-03-16 09:32:15
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > wszystkich jego możliwości, to niech sobie kupuje. Nikt na
    > tym nie straci, a on zyska sporo radości.

    Bardzo dobre, mam podobne :-). Choć akurat w tym konkretnym
    przypadku bym Ci chyba doradził podobnie jak większość. Ale
    nie ze zwględu na cenę czy pokrewne powody (prze niektórych
    przemawia faktycznie zazdrość), a bardziej na to, że
    wskakując od razu w taki sprzęt bez wiedzy i doświadczenia
    można się lekko zniechęcić efektami ;-). Ale to nie jest
    reguła. Dlatego jak Cię stać to kupuj i nie patrz na innych,
    najwyżej jak nie poczujesz się w branży to potem sprzedasz
    sprzęt ;-).

  • 48. Data: 2010-03-16 11:18:48
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No to gratuluję zarobków. Na jedno tylko zwróć uwagę - C5D to wielka
    > cegła. Z podpiętym obiektywem będzie jeszcze większa. Widziałem ludzi
    > chodzących na wycieczki z takimi aparatami i powiem, że się szczerze
    > dziwiłem,

    Ja tam mam jeszcze do niego podpietego gripa i tak chodze na wycieczki,
    jakoś nie ciązy mi to...

    Pozdro Przemek

  • 49. Data: 2010-03-16 11:20:19
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Zacznij lepiej od jakiejś lustrzanki entry-level:
    > - Olympus E-620 (lub lepiej te "lustrzanki bezlusterkowe", czyli Olympus
    > PEN)
    > - Sony A500
    > - Nikon D5000 lub D90
    > - Canon 500D lub 550D lub 1000D
    > - Panasonik G1, GH1 (nielustrzanki, ale ze stosunkowo dużą matrycą)
    > - Pentax K-x lub K7

    A po co zaczynać od entry-level jak może kupić coś porządniejszego. Ja
    polecam 5DmII.

    Pozdro Przemek

  • 50. Data: 2010-03-16 11:24:12
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Darek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wykorzysta wszystkich jego możliwości, to niech sobie kupuje. Nikt na tym

    A cóż za niezwykłe możliwości ma 5DmII, których uzykownik nie wykorzysta? I
    dlaczego mniałby ich nie wykorzystać? Przeciez to zwykły aparat z normalną
    matrycą :)))

    Pozdrawiam Przemek