  • 31. Data: 2010-03-15 12:16:34
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    > Prosta statystyka. 99,999% fotografujących jest wszak miernych... :)

    I co z tego wynika? To że nie startuje w TransCarpatia oznacza że nie
    mogę pojeździć rowerem po okolicznych lasach?

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 32. Data: 2010-03-15 13:44:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Profesor Nic pisze:
    > Mozesz napisac jakie szkla i jakie (lzejsze) odpowiedniki do cropa
    > masz na mysli? Zaintrygowalo mnie to i az costam posprawdzalem.
    > Wychodzi mi, ze 5d vs np 500/550d to niecale 300g roznicy, a szkla
    > typu 17-55 2.8 vs 24-105, albo 70-300 vs 70-200 f4 is waza tyle samo.
    > Szerokie tez podobnie. Ostatecznie torba bedzie ciezsza moze o 500g?
    > 1kg? Chyba do przelkniecia. Chyba ze cos pominalem albo nie
    > zrozumialem (bo chyba nie chodzilo Ci o alternatywe w postaci
    > kompaktow czy innych "bardzo maloobrazkowych"? :) )

    Raczej myślałem o zupełnie innym sprzęcie - mały Nikon z 18-105 np, mały
    Canon, obiektywów bardzo fajnych o dużej krotności wyszło kilka, albo
    wręcz któryś z nowych bezlustrzankowców. Generalnie crop obecnie jest
    wspierany ze znacznie większą siła, a najnowsze obiektywy bywają
    rewelacyjne. FF ogólnie leci na tym, co już powstało kilka lat temu, a
    to w skali rozwoju foto wiele.
    Pewnie że można 5D z 24-105, ale ani to jasne, ani też nie na spacer do
    końca.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 33. Data: 2010-03-15 14:07:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    cichybartko pisze:

    > I co z tego wynika? To że nie startuje w TransCarpatia oznacza że nie
    > mogę pojeździć rowerem po okolicznych lasach?

    Ależ nic nie wynika. Ot, padła pewna konstatacja, oczywista, banalna...
    Kazałeś uzasadniać... po co?

  • 34. Data: 2010-03-15 14:24:56
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Mar 15, 1:44 pm, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Raczej myślałem o zupełnie innym sprzęcie - mały Nikon z 18-105 np, mały
    > Canon, obiektywów bardzo fajnych o dużej krotności wyszło kilka, albo
    > wręcz któryś z nowych bezlustrzankowców.

    Rozumiem, faktycznie wtedy daloby sie sensownie odciazyc torbe (i
    portfel tez!). Oczywiscie przy pewnych jakosciowych kompromisach, ale
    one i tak dla przecietnego spacerowicza nie maja znaczenia. Na
    poczatek tez bym sugerowal podobny zestaw + tania jasna stalke, zeby
    posmakowac zabawy glebia i fotografii przy slabym swietle/w nocy.

    > Generalnie crop obecnie jest
    > wspierany ze znacznie większą siła, a najnowsze obiektywy bywają
    > rewelacyjne. FF ogólnie leci na tym, co już powstało kilka lat temu, a
    > to w skali rozwoju foto wiele.

    To fakt. Bez porownania wiecej cropow (aparatow) na rynku i ich
    sprzedaz tez bez porownania wieksza niz FF, wiec nie dziwi coraz
    wiecej osprzetu pod ten format. A FF leci nawet na starszych
    konstrukcjach, przedcyfrowych - w koncu to ten sam maly obrazek. Tylko
    ze wg mnie w szklarni do FF (w przypadku Canona) nie ma co poprawiac,
    moze oprocz cen oczywiscie :) Jesli chodzi o zakres, jest to co trzeba
    i z mozliwie dobra jakoscia. Moze dodac IS tu i tam, tyle. (ma
    marginesie - wolalbym zeby C. skupil sie na puszkach i zaczal zrzynac
    z Nikona :) )

    Sam nie wiem, moze troche jest tak, ze pod cropa troche latwiej robic
    coraz lepsze szkla, a przy FF osiagnieto jakis pulap, ktorego poki co
    w zaden wyrazny i rewolucyjny sposob nie da sie przekroczyc? No ale to
    juz zupelnie inny temat.

    > Pewnie że można 5D z 24-105, ale ani to jasne, ani też nie na spacer do
    > końca.

    No nie jest to prawdziwe tele, fakt, ale poza tym jesli popatrzec na
    oferte "spacerowek" pod FF, to nie ma bata na to szklo w zadnym
    systemie. Czasem mysle, ze tylko ono mnie trzyma przy firmie na C :)

    Pzdr,

    P.

  • 35. Data: 2010-03-15 14:42:38
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    > Ależ nic nie wynika. Ot, padła pewna konstatacja, oczywista, banalna...
    > Kazałeś uzasadniać... po co?

    Bo nie lubię jak ktoś coś zakłada na stracie. Tym bardziej że zupełnie
    nie zna tego człowieka. Podsumowując, takie osobiste wycieczki są
    zupełnie nie na miejscu.

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 36. Data: 2010-03-15 15:02:23
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    cichybartko pisze:

    > Bo nie lubię jak ktoś coś zakłada na stracie. Tym bardziej że zupełnie
    > nie zna tego człowieka. Podsumowując, takie osobiste wycieczki są
    > zupełnie nie na miejscu.

    Starałem się, zapewne podświadomie, złagodzić przykry wydźwięk wypowiedzi
    i potraktować ją żartobliwie, ale ogólnie zgadzam się z tobą

  • 37. Data: 2010-03-15 16:24:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-14 23:20:49 +0100, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Możesz to jakoś uzasadnić
    Wiem to z doświadczenia. Ci którzy kupują aparat "bo ich stać" nie
    wychodzą poza fascynację zabawką.
    > poza tym czy to oznacza że ma nie kupować aparatu?
    A skąd taki wniosek? Sugerowałem to gdzieś?

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2010-03-15 17:14:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Profesor Nic pisze:
> [...]
    > coraz lepsze szkla, a przy FF osiagnieto jakis pulap, ktorego poki co
    > w zaden wyrazny i rewolucyjny sposob nie da sie przekroczyc? No ale to

    O, z pewnością do pułapu daleko. Jestem pod wielkim wrażeniem kilku
    ostatnich premier w sumie superzoomów dających radę gęstym matrycom bez
    zbytniego domykania i to przy założeniu nieprzekraczania pewnych
    kosztów. Widać, komputerki nad tym pracowały i gdy zapadnie decyzja o
    powstaniu nowych elek, gdzie budżet jest nieważny, możemy się spodziewać
    krycia i stu megapikseli bez zająknięcia.

    > No nie jest to prawdziwe tele, fakt, ale poza tym jesli popatrzec na
    > oferte "spacerowek" pod FF, to nie ma bata na to szklo w zadnym
    > systemie. Czasem mysle, ze tylko ono mnie trzyma przy firmie na C :)

    To jest niejako pierwsze takie szkło nowej generacji, ale nie tak nowej
    jak seria 15-85 i podobne (do których zaliczam też nowego kita przy
    uwzględnieniu ceny).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny bo jest
    prywatny/

  • 39. Data: 2010-03-15 17:23:33
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    wiadomości news:4b9d707d$1@news.home.net.pl...

    > Generalnie chodziło mu zapewne o to, że jako kompletny laik (a takie
    > wrażenie można odnieść z tego, co piszesz) będzie "marnował" większą
    > część funkcji i możliwości tego korpusu.

    Nie ma innej opcji, tak musi być. Na początku. Potem będzie albo rozwój,
    albo sprzęt cisnę w kąt i dam sobie spokój z fotografią. :)

    > Co do obiektywu, to przy takich kryteriach masz wybór pomiędzy dwiema
    > L-kami Canona, jedną trochę jaśniejszą, ale bez stabilizacji i z
    > mniejszym zakresem ogniskowych, drugą trochę ciemniejszą, ale za to ze
    > stabilizacją i nieco większym zakresem w kierunku "tele".
    >
    > Ewentualnie jeśli chciałbyś zacząć bardziej, hmm, tradycyjnie to mógłbyś
    > zaryzykować zainwestowanie w obiektyw stałoogniskowy - przy tej klatce
    > klasyczne 50mm będzie mieć kąt widzenia porównywalny z naturalnym.
    >
    > Wiele zależy od tego, CO chcesz robić i w jakich warunkach.

    No dobrze, to już jest jakiśkroczek we właściwym kierunku jak sądzę...

    Darek

  • 40. Data: 2010-03-15 17:28:45
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    > Weź pod uwagę, że te wszystkie piękne filmy i zdjęcia to zasługa obróbki,
    > a nie puszek (filmy dodatkowo - statywu i umiejętności filmowania od
    > używania manualnych obiektywów po sposób kadrowania, montaż i zwykle
    > obróbkę dynamiczną). Inaczej filmy zajeżdżają amatorszczyzną na kilometr,
    > a zdjęcia są w większości techniczne najwyżej bardzo przeciętne.

    No nie, aż tak naiwny nie jestem, żeby wierzyć bezkrytycznie reklamowym
    filmom, jednak widziałem sample robiony tym aparatem, po prostu statyczne
    ujęcia np. ulicy w słoneczny dzień i to wyglądało miażdżąco. Żadnego montażu
    czy oświetlenia, choć nie mogę wykluczyć obróbki komputerowej.

    Darek