  • 51. Data: 2010-03-16 11:52:15
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 15 marzec (poniedziałek), gdy o godzinie 18:31 *Darek* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    świetne, zwłaszcza że 2012 tuż, tuż;)

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-03-16 12:51:39

  • 52. Data: 2010-03-16 18:53:02
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > przemawia faktycznie zazdrość), a bardziej na to, że wskakując od razu w
    > taki sprzęt bez wiedzy i doświadczenia można się lekko zniechęcić efektami
    > ;-). Ale to nie jest reguła. Dlatego jak Cię stać to kupuj i nie patrz na
    > innych, najwyżej jak nie poczujesz się w branży to potem sprzedasz sprzęt
    > ;-).

    Co masz na myśli pisząć o zniechęceniu?
    Czy takim sprzętem po prostu trudno jest zrobić dobre zdjęcie laikowi?
    Zawsze wydawało mi się, że powinno być odwrotnie.

    D.

  • 53. Data: 2010-03-16 18:55:04
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof W." <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli gotówka to nie problem proponuję kupić dobry monitor:
    > http://www.ceneo.pl/Monitory_LCD;017Eizo_P0-1348.htm lub
    > http://www.ceneo.pl/Monitory_LCD;004+sNEC - ogólnie od 3000zł można coś
    > wybierać.

    Gotówka to zawsze problem. :)
    A za polecenie monitora Eizo dziękuję, ale używam tej firmy od lat i
    faktycznie niczego lepszego w tej materii w życiu nie spotkałem.

    Pozdrawiam,

    D.

  • 54. Data: 2010-03-16 19:13:32
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości

    > A po co zaczynać od entry-level jak może kupić coś porządniejszego. Ja
    > polecam 5DmII.

    No dobra, skoro polecasz, to poleć jeszcze miejsce gdzie to najkorzystniej
    kupię: Ceneo? Allegro? Jakiś konkretny sklep?
    Ktoś mi doradzi?

    Pozdrawiam,

    D.

  • 55. Data: 2010-03-16 19:52:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Darek pisze:

    > No nie, aż tak naiwny nie jestem, żeby wierzyć bezkrytycznie reklamowym
    > filmom, jednak widziałem sample robiony tym aparatem, po prostu
    > statyczne ujęcia np. ulicy w słoneczny dzień i to wyglądało miażdżąco.

    Bo to dobry fotograf był. Różnice między dostępnymi aparatami pod
    względem jakości obrazu nie są tak duże(np. Nikon D700, czy D3x lub D3s
    vs. Canon 5D II lub 1D mark IV, czy Sony A900).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 56. Data: 2010-03-16 20:24:19
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-16 19:53:02 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > Co masz na myśli pisząć o zniechęceniu?
    > Czy takim sprzętem po prostu trudno jest zrobić dobre zdjęcie laikowi?
    > Zawsze wydawało mi się, że powinno być odwrotnie.

    Niestety nie jest odwrotnie. Za laika myśli producent aparatu upychając
    możliwie dużo udogodnień, sprzętowych i programowych. A robi to po to,
    aby prawdziwe było zdanie "aparat ABC robi ładne zdjęcia" Niestety
    prawda jest taka, że ciągle to człowiek robi zdjęcia i nie ma
    znaczenia, czy to ten który naciska spust migawki, czy ten który
    oprogramował aparat. Ktoś tę wiedzę musi posiadać. Jeżeli nie posiada
    jej ten co robi pstryk, to kto?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2010-03-16 20:36:24
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > który naciska spust migawki, czy ten który oprogramował aparat. Ktoś tę
    > wiedzę musi posiadać. Jeżeli nie posiada jej ten co robi pstryk, to kto?

    Nie to miałem na myśli. Zawsze do tej pory sądziłem, że robiąc zdjęcie tego
    samego obiektu, w tym samym czasie dwoma różnymi aparatami (np. właśnie
    świetnym 5DMII i najprostszym kompaktem) z identycznymi ustawieniami ten
    pierwszy zrobi mi lepsze zdjęcie niż ten drugi. Chodzi o stronę techniczną:
    ostrość, balans bieli, szumy. Reszta, czyli kompozycja kadru, oswietlenie i
    sam nie wiem co jeszcze to kwestia talentu.
    Mylę się?

    Pozdrawiam,

    D.

  • 58. Data: 2010-03-16 22:16:06
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-16 21:36:24 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > Nie to miałem na myśli. Zawsze do tej pory sądziłem, że robiąc zdjęcie
    > tego samego obiektu, w tym samym czasie dwoma różnymi aparatami

    > [...]
    > Mylę się?
    Tak, bo nie zrozumiałeś o czym pisałem. "Robi ładne zdjęcia" to przede
    wszystkim dodatki typu: właśnie balans bieli, wyostrzenie, odszumienie.
    Z kompakta to wychodzi na już. Z lustrzanki nie koniecznie. Czasami
    sporo się trzeba napracować żeby sobie łorkfloł (tfu) stworzyć.

  • 59. Data: 2010-03-17 08:49:25
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

> [...]
    > Z kompakta to wychodzi na już. Z lustrzanki nie koniecznie. Czasami sporo
    > się trzeba napracować żeby sobie łorkfloł (tfu) stworzyć.

    i po co wypisujesz takie pierdoły, w które sam nie wierzysz?
    Darek ma 100% racji, że z tego 5D będzie miał lepsze zdjęcia
    niż z jakiegokolwiek kompakta i twoja bezsensowna demagodia
    tego nie zmieni...

    Spóbuj wyjaśnić mi jedno: skoro liczy się tylko wiedza i umiejętności
    a nie talent to czemu ci wszyscy profesjonaliści nie robią fotek
    pudełkami po butach tylko wydają na te EOS-y 1 mnóstwo pieniędzy,
    które mogli by wydać na ciekawsze przyjemności??? :)

    do Darka: nie patrz na tych, ktorych żal za dupę ściska tylko jak Cię stać
    kupuj fajną puszkę, rób zdjęcia i ciesz się tym :)

    a co do tego gdzie kupić sprzet, ja polecam FOTOit - na Allegro znajdziesz
    bez problemu

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 60. Data: 2010-03-17 08:54:14
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

> [...]

    Darek ma 100% racji, że z tego 5D będzie miał lepsze zdjęcia
    niż z jakiegokolwiek kompakta i twoja bezsensowna demagodia

    Spóbuj wyjaśnić mi jedno: skoro liczy się tylko wiedza, umiejętności i
    talent
    a nie sprzęt to czemu ci wszyscy profesjonaliści nie robią fotek