  • 1. Data: 2009-05-04 17:49:07
    Temat: Canon EOS 300D - problem
    Od: "Trabant 3.0Diesel" <m...@g...com>

    Witam wszystkich.
    Od kilku lat jestem zadowolonym posiadaczem Trabanta 3.00diesel i
    poraz pierwszy pojawił mi się problem poważnej natury.
    Mianowicie ostatnio podczas robienia zdjęć po wyzwoleniu migawki
    lustro podniosło się i już nei chciało opaść. Próbowałem odciągnąć je
    w dół siłą, ale... nie chciałem ryzykować, bo trzeba byłoby naprawdę
    dużej siły. Jakimś cudem po kilku minutach (w międzyczasie
    wyciągnięciu baterii, włożeniu jej ponownie) lustro zaczęło chodzić
    lekko. Jednak nie do końca właściwie, ponieważ nie odbija w dół. idzie
    w górę i tam zostaje i opada dopieropo potrząśnięciu mocnym. I nie
    opada do końca, tylko tak jakby ok. 1-2mm ponad poziomem normalnym, w
    jakim powinno być. Spotkaliście się kiedyś z takim objawem? Jeżeli
    tak, to czy możńa to naprawić w domowych warunkach, a jeśli tak, to
    jak?
    Lustro padło przy ok. 43-tysięczym zdjęciu. Ale migawka wygląda na
    idealną, działa bez zarzutu, tylko ten mechanim odciągania lustra do
    pozycji pierwotnej szlag jakby trafił.
    Proszę, pomocy!

    Pozdrawiam,
    Szymon Kret

  • 2. Data: 2009-05-04 17:54:05
    Temat: Re: Canon EOS 300D - problem
    Od: conik <c...@i...pl>

    Trabant 3.0Diesel pisze:
> [...]
    > Lustro padło przy ok. 43-tysięczym zdjęciu. Ale migawka wygląda na
    > idealną, działa bez zarzutu, tylko ten mechanim odciągania lustra do

    typowa usterka
    nie pamietam jak to sie fachowo nazywalo ale chyba chodzi o taki maply
    plastukowy wystajacy szpindel z prawej strony lustra

  • 3. Data: 2009-05-05 16:04:16
    Od: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>

    Trabant 3.0Diesel pisze:
    > Mianowicie ostatnio podczas robienia zdjęć po wyzwoleniu migawki
    > lustro podniosło się i już nei chciało opaść.

    Znany problemy z 300D: (a) pad migawki, (b) uszkodzony (wyłamany) kołek
    z mechanizmu lustra, a konkretniej chyba lustra AF. W twoim przypadku
    najprawdopodobnie jest to opcja (b). Przeszukaj canon-board.info bo tam
    jest (była?) jedna osoba która naprawiała takie uszkodzenie, wymieniając
    plastikowy kołek na bodajże metalowy - nie do uszkodzenia. O ile
    pamiętam, osoba ta była gdzieś ze świętokrzyskiego, ale była też opcja
    wysłania aparatu kurierem. Cena oczywiście była daleko bardziej
    konkurencyjna niż na Żytniej.

    Taka usterke powinien także z powodzeniem naprawić każdy dobry serwis
    fotograficzny.

    Pozdrawiam!
    --
    Paweł Brzozowski
    ___________________________________

    fotografia w Twórczych Bieszczadach
    http://www.fotowarsztaty.com

    e-gory.pl najwyższy poziom górski
    http://www.e-gory.pl

  • 4. Data: 2009-05-06 08:13:47
    Od: g...@o...pl

    On 5 Maj, 18:04, Pawel Brzozowski <b...@y...ru> wrote:
> [...]
    > pamiętam, osoba ta była gdzieś ze świętokrzyskiego, ale była też opcja
    > wysłania aparatu kurierem. Cena oczywiście była daleko bardziej
    http://canon-board.info/showpost.php?p=152491&postco
    unt=122
    http://canon-board.info/showpost.php?p=163860&postco
    unt=8
    ale może być problem, bo ostatni raz był aktywny na forum 19-09-2008r

    Pozdrowienia,
    Tomek