  • 1. Data: 2009-05-04 13:17:43
    Temat: A300 jako następca S5IS?
    Od: Zbyszek <z...@o...pl>

    Witam.
    Pytanie jakich wiele na grupie, ale proszę o cierpliwość i pomoc.
    Archiwum grupy czytałem, testy, recenzje też, aparat macałem w
    macalniach itp... :)
    Czy zestawem kit Sony A300 + Sony DT 18-70 + Sony 75-300 f/4.5-5.6
    potencjalnie zrobię zdjęcia lepsze niż obecnie posiadanym Canonem S5IS?
    Że mogą być lepsze to nie ulega wątpliwości tylko czy kitowy zestaw
    pozwoli mi te efekty uzyskać?

    Zestaw będzie używany do amatorskich ujęć krajobrazowych, turystycznych,
    dodatkowo ptaki + okazjonalne makro.
    S5IS posiadam prawie 2 lata i ogólnie jest ok... ale:
    - zaczyna mi brakować szybszego i niegubiącego się autofokusa (zwłaszcza
    przy fotografii ptaków przy max ogniskowej, autofokus to loteria nawet
    przy dobrym oświetleniu),
    - szumy przy ISO 200 już denerwujące = nie używam wyższego ISO,
    - ostrość na ogniskowych zbliżonych do max niestety kiepska,

    Budżet to 3000 PLN,
    Wydaje mi się, że w tej chwili A300 (A350 z większą ilością pikseli mi
    niepotrzebne) to optymalny wybór jeżeli chodzi o stosunek cena/jakość.
    Myślałem o D90 lecz niestety nie ta półka cenowa :/

    Tylko czy Sony 75-300 f/4.5-5.6 nadaje się do ptaków? S5IS ma na długim
    końcu w ekwiwalencie 432 mm Sony da mi 450 mm. Podobnie... Wiem, że coś
    można już tym złapać ale nad czymś dłuższym i jaśniejszym pomyślę jak
    będzie kiedyś kasa :)
    A może zamienić dłuższego kita (podobno to Tamron z napisem Sony) na:
    Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro, lub Sigma 135-400 mm f/4.5-f/5.6 DG
    APO ASP RF (tylko, że tu wykraczam poza budżet)

    Proszę o porady i ew. sugestie.

    Tu link do AMATORSKICH zdjęć ptaków wykonanych przeze mnie właśnie i
    moją "drugą połówkę", Canonem S5IS właśnie:

    http://picasaweb.google.com/zracis/PtakiBirds?feat=d
    irectlink

    Ceny (da się znaleźć ciut taniej):
    A350 + 18-70:
    http://www.e-fotojoker.pl/product/aparaty-cyfrowe/so
    ny/sony-alpha-300-z-ob-sony-dt-18-70-mm
    Sony - 75-300:
    http://www.e-fotojoker.pl/product/obiektywy/sony/son
    y-75-300-f-4-5-5-6/
    Sigma-70-300:
    http://www.e-fotojoker.pl/product/obiektywy/sigma/si
    gma-70-300mm-f-4-5-6-apo-macro-sony-/

    Pozdrawiam
    Zbychu

  • 2. Data: 2009-05-04 13:49:04
    Temat: Re: A300 jako następca S5IS?
    Od: Marx <M...@n...com>

    Zerknij tutaj
    http://klubkm.pl/forum/forumdisplay.php?f=74
    Szybciej znajdziesz odpowiedz w archiwum niz doczekasz sie jej tutaj
    Marx