  • 71. Data: 2009-03-20 10:59:48
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: j...@a...at

    On 20 Mrz., 11:38, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Nie jest.
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /zegar, który stoi, przynajmniej jest dokładny dwa razy dziennie/

    masz aparat ktory nie liczy rawow tylko maluje je pedzelkiem ?

  • 72. Data: 2009-03-20 11:02:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > i tu jest wlasnie blad.
    > nie o malpowanie chodzi - byloby mi milo gdybys powtorzyl pomiary ,
    > mielibysmy dwa niezalezne zrodla.

    Nie chce mi się, szkoda czasu - mnie wszystko działa jak trzeba.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /audiofil? - proszę mnie nie obrażać!/

  • 73. Data: 2009-03-20 11:03:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dzień dobry, nie piję, nie palę, nie ćpam - czy należy mi się renta?/

  • 74. Data: 2009-03-20 11:47:32
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):

    > tak czulos elemetu swiatloczulego jest zalezna od dlugosci fali
    > swietlnej - rosnie w kierunku czerwonego - odpowiednie wykresy
    > znajdziesz w sieci.

    No i jakie niby ta minimalnie zmieniająca się czułość ma znaczenie dla
    pomiaru róznicy fazy w czujniku AF? Dużo większy wpływ miałby np
    założony filtr szary, nie mówiąc już o zmieniających się w zakresie
    parunastu EV oświetlenie obiektu.

    --
    Mirek

  • 75. Data: 2009-03-20 12:53:12
    Od: j...@a...at

    On 20 Mrz., 12:47, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    > pomiaru róznicy fazy w czujniku AF? Dużo większy wpływ miałby np
    > założony filtr szary, nie mówiąc już o zmieniających się w zakresie

    nie mam czasu teraz sie rozpisywac.

    w detekcji fazy sa 2 czujniki cmos , a przed nimi jest kolimowana
    wiazka za pomoca dodatkowych soczewek.
    w zaleznosci od ostrzenia przesuwa sia ta wiazka na zewnetrzna lub
    wewnetrzna strone czujnikow cmos i stad wie ze jest ostrzone za krotko
    lub za dlugo . na podstawie polozenia tych wiazek uklad jest w stanie
    wyliczyc w ktora strone ostrzyc i o ile. Przypuszczam , ze polozenie
    tych wiazek na sensorze moze miec cos wspolnego z kolorem swiatla. to
    sa tylko przypuszczenia.

    jesli wiazki sa w srodku na obu czujnikach sygnal przyjmuje maximum.

    raczej nie spodziewam sie ze powodem moglaby byc jakac dyspersja na
    lustrze - dlatego ze dyspersja prowadzilaby w w efkcie do powstania
    zawsze teczy po przejsciu przez lustro , niezaleznie od barwy
    swiatla jakas teczy by powstala .
    Ta tecza nastepnie bylaby ogniskowana w soczewkach przed cmosami .
    Raz ze rozproszenie czyli dyspersja po przejsciu przez soczewki musi
    byc mniejsza , a dwa ze bylaby niezalezna od koloru swiatla , co
    najwyzej barwy tej teczy bylyby nieco inne , samo zjawisko istnialoby
    zawsze.

    W sumie nie wiem dlaczego tak sie dzieje , na razie nie probuje tego
    wyjasnic , gdyz i tak nie moge tego zmienic.
    Moge tylko opisac jak sie dzieje.
    XXX

  • 76. Data: 2009-03-20 13:21:12
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):

> [...]
    > sa tylko przypuszczenia.
    >
    > jesli wiazki sa w srodku na obu czujnikach sygnal przyjmuje maximum.

    No i gdzie w powyższym jest mowa o "zmiennym uczuleniu spektralnym
    cmosow", które postulujesz?

    > Raz ze rozproszenie czyli dyspersja po przejsciu przez soczewki musi
    > byc mniejsza,

    Słucham?
    Na pewno masz na myśli zmniejszenie dyspersji chromatycznej po przejściu
    przez soczewki?
    Weź sobie pryzmat, rozszczep białe światło, a potem próbuj to
    rozszczepienie soczewkami usunąć. Koniecznie podziel się wnioskami :-)

    > a dwa ze bylaby niezalezna od koloru swiatla , co
    > najwyzej barwy tej teczy bylyby nieco inne , samo zjawisko istnialoby
    > zawsze.

    Czekaj, to w końcu jest zależność od barwy, czy nie?
    Zdecyduj się.

    > W sumie nie wiem dlaczego tak sie dzieje , na razie nie probuje tego
    > wyjasnic , gdyz i tak nie moge tego zmienic.

    Proponuję zatem nie pisać bzdur jak wyżej :-)

    --
    Mirek

  • 77. Data: 2009-03-20 13:51:46
    Od: j...@a...at

    On 20 Mrz., 14:21, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    > Weź sobie pryzmat, rozszczep białe światło, a potem próbuj to
    > rozszczepienie soczewkami usunąć. Koniecznie podziel się wnioskami :-)

    nie o to chodzi i jest to watek calkowicie poboczny , ktorego nie ma
    potrzeby rozciagac.

    jesli masz jakas dyspercje i niech ona w sumie powoduje jakies
    rozproszenie powiedzmy niech to bedzie np 0 ,01 mm to po skolimowaniu
    w ognisku zrobi sie z tego wielokrotnie mniej .

  • 78. Data: 2009-03-20 14:05:52
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):

    > nie o to chodzi

    Mi właśnie o to.

    > i jest to watek calkowicie poboczny , ktorego nie ma
    > potrzeby rozciagac.

    Ja staram się pisać treściwie, acz krótko.

    > jesli masz jakas dyspercje i niech ona w sumie powoduje jakies
    > rozproszenie powiedzmy niech to bedzie np 0 ,01 mm to po skolimowaniu
    > w ognisku zrobi sie z tego wielokrotnie mniej .

    Dalej nie wiesz o czym piszesz, więc tym razem bezczelnie odeślę Cię do
    wikipedii:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolimacja
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyspersja_(optyka)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Light_dispersion_c
    onceptual_waves.gif

    Ale jak się już upierasz, że w będzie "wielokrotnie mniej", to w końcu
    jest ta zależność od długości fali, czy nie. I jak to wiążesz ze

  • 79. Data: 2009-03-20 14:07:22
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Juz na marginesie w takim przypadku odleglosc wskazywana przy nastwie
    > recznej wg skali bylaby za kazdym razem inna w swietle slonecznym i w
    > cieniu . A to nie wystepuje.

    no raczej nie
    różnica w paśmie widzialnym to 300nm
    (400-700)

    IR to 1000-10.0000 - stąd ta odromna różnica ...

    dlatego różnice w paśmie widzialnym są dość małe i ogólnie nie wpływają na
    ostrość widzianą na zdjęciu
    w IR różnice sa już ogromne
    to co Ty zmierzyłeś to jedynie ledwo widoczne zmiany...

    --
    pozdrawiam

  • 80. Data: 2009-03-20 14:10:56
    Od: j...@a...at

    On 20 Mrz., 15:05, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    > jest ta zależność od długości fali, czy nie. I jak to wiążesz ze
    > "zmiennym uczuleniu spektralnym cmosow", które postulujesz?

    nic nie wiem koncze juz nie ma czasu - to watek poboczny.
    padlo haslo dyspersji no wiec tak mozemy walkowac do konca.
    za chwile ktos rzuci haslo dyfrakcji i tez bedziemy gdybac.

    powiedz lepiej jesli wiesz albo ktos inny jakim momentem obrotowym
    przykrecac sruby kol samochodowych przy felgach aluminiowych , a
    jakim przy felgach stalowych - to jest mi wazniejsze.
    auto - van.

    XXX