  • 1. Data: 2009-03-18 11:02:50
    Temat: E-510 niedoświetla
    Od: "Matmir" <m...@p...onet.pl>

    Od ponad pół roku mam Olympusa E-510 i zauważyłem, że wszystkie zdjęcia robione
    z użyciem automatyki są niedoświetlone. Do każdego zdjęcia robionego przy
    świetle naturalnym jak i w pomieszczeniu z lampą błyskowa trzeba dawać korekcję
    na +. Zmiana metody pomiaru światła nic tu nie zmienia. Czy macie jakieś
    doświadczenia w tym temacie?

  • 2. Data: 2009-03-18 11:12:34
    Temat: Re: E-510 niedoświetla
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Matmir pisze:
> [...]
    > na +. Zmiana metody pomiaru światła nic tu nie zmienia. Czy macie jakieś

    1. niedoświetlone na monitorze, czy na histogramie???
    2. na jakim tle (jakie kolory dominują) na niedoświetlonych zdjęciach?
    3. daj link do przykładu z exifem

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 3. Data: 2009-03-18 18:08:51
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Matmir wrote:
    > Od ponad pół roku mam Olympusa E-510 i zauważyłem, że wszystkie zdjęcia
    > robione z użyciem automatyki są niedoświetlone.

    Pewnie to sposob na walke z przepalami. :) E510 ma wyrazna tendencje do
    przepalania jasnych obszarow (o ile robisz w JPEG), moze Olympus zdawal
    sobie z tego sprawe i... choc nie, to byloby bez sensu. :) Pokaz probke,
    ocenimy.

    k,

  • 4. Data: 2009-03-19 00:01:28
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze KILu:

> [...]
    > przepalania jasnych obszarow (o ile robisz w JPEG), moze Olympus zdawal
    > sobie z tego sprawe i... choc nie, to byloby bez sensu. :) Pokaz probke,

    Tam jest coś takiego jak auto gradation co niedoświetla i potem podciąga
    cienie. To pewnie to.

  • 5. Data: 2009-03-19 00:09:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze KILu:

    > Tam jest coś takiego jak auto gradation co niedoświetla i potem podciąga
    > cienie. To pewnie to.

    To pewnie dlatego, że ma ustawione auto i jasne tło :P

    Wróżka jesteś? Szansa dla ciebie - 6 000 000 do wygrania w lotto ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-03-19 00:53:31
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Tam jest coś takiego jak auto gradation co niedoświetla i potem podciąga
    > cienie. To pewnie to.

    W E-510 nie ma jeszcze gradacji auto. Gradację można ustawić na: jasna
    tonacja, normalna, ciemna tonacja. SAT to ficzer późniejszych modeli,
    niezbyt szczególny zresztą. Być może problem z E-510 wynika z ustawienia
    ciemnej (low) gradacji?
    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)