  • 81. Data: 2009-03-20 14:15:30
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: j...@a...at

    On 20 Mrz., 15:07, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

    > no raczej nie
    > różnica w paśmie widzialnym to 300nm
    > (400-700)
    >
    > IR to 1000-10.0000 - stąd ta odromna różnica ...
    >
    > dlatego różnice w paśmie widzialnym są dość małe i ogólnie nie wpływają na
    > ostrość widzianą na zdjęciu
    > w IR różnice sa już ogromne
    > to co Ty zmierzyłeś to jedynie ledwo widoczne zmiany...
    >
    > --
    > pozdrawiamwww.zbigniewkruk.com<-- prywatna stronawww.foto.forumslubne.pl<-- forum
    dla fotografow slubnychwww.lodz.forumslubne.pl<-- forum dla par mlodych z okolic
    Łodzi

    to sa zmiany powodujace 20 % spadek rozdzielczosci.

    nie wiaz tego z widmem IR .

    czym jest 20 % spadek ostrosci zobaczysz jesli wejsdzie w podany na
    wstepie link i przeszukasz na lewo
    sa tam 2 zdjecia robione dla roznych poprawek na af
    wg wykresu to roznica ok 20% - wydaje mi sie ze na zdejciu jest nieco
    mniej niz te 20 % - w kazdym razie przy 20 % spadek rozdzielczosci
    jest wyraznie widoczny - to roznica klas obiektywow profi - kit pod
    tym wzgledem.

    jes

  • 82. Data: 2009-03-22 20:40:52
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Janko Muzykant wrote:

    > Zrobiłem, wyniki są praktycznie te same - na zielonym deko nie ostrzy,
    > ale gram nawet, nie deko.
    > Nie che mi się tego wystawiać.
    > Ciekawe, że w obu przypadkach nie podchodzi mu środek pasma, a nie
    > jeden z krajów.

    Moze po prostu układ AF jest korygowany optycznie jak achromat?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 83. Data: 2009-03-23 09:05:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Moze po prostu układ AF jest korygowany optycznie jak achromat?

    Może, ale z minimum w środku pasma? Może nieskalibrowany.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl