  • 1. Data: 2009-04-05 19:00:45
    Temat: CB - jaki jest czas przelaczania się na nadawanie i z powrotem
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jest najtańsze badziewne CB "z hipermarketu". Pytanie brzmi: jakich
    czasow pomiedzy pojawieniem sie impulsu przełaczenia na nadawanie do
    momentu pojawienia sie nosnej na wyjściu mogę oczekiwać? Podobnie z
    powrotem: jakie czasy spodziewam się po zwolnieniu impulsu nadawania aby
    nośna zniknęła i odbiornik wrocił do stanu odbioru? Wiem, ze to pytanie
    do wróżki, ale chodzi o oszacowanie z grubsza, czy to jest raczej 1s czy
    może 10ms.

    Mam do przeslania kilkanascie bitow w sposob awaryjny. Warunki dzialania
    partyzanckie, brak cywilizacji, brak innych metod komunikacji. Chciałbym
    odkurzyć cos jak baycom ale nie wiem jak zrealizowana jest w tej chwili
    w tanich radiach logika przełączania i nie wiem jak oszacować czas
    przełączania radia. Ma ktos może jakieś doswiadczenie, choćby typu
    "niezauważalnie szybko"?

  • 2. Data: 2009-04-05 19:16:16
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > w tanich radiach logika przełączania i nie wiem jak oszacować czas
    > przełączania radia. Ma ktos może jakieś doswiadczenie, choćby typu

    Są już szybsze sposoby przesyłania danych przez takie radio, zainteresuj się
    techniką DRM i programem Dream.

  • 3. Data: 2009-04-05 19:20:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    r...@p...onet.pl wrote:
    > Są już szybsze sposoby przesyłania danych przez takie radio, zainteresuj się
    > techniką DRM i programem Dream.

    Bez wątpienia zeby przeslać szybciej te parenaście bitów raz na pare
    minut warto brać ze sobą PC ;)

  • 4. Data: 2009-04-05 19:39:10
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    > Bez wątpienia zeby przeslać szybciej te parenaście bitów raz na pare minut
    > warto brać ze sobą PC ;)

    chyba tak naprawdę zależy to od danego modelu i egzemplarza
    następna sprawa to sam squelch
    może działać bardzo wolno nawet prawie do 1 s.
    ale jeśli nie będziesz miał pecha z radiem myślę że do 100 ms się wyrobi

  • 5. Data: 2009-04-05 20:24:54
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > w tanich radiach logika przełączania i nie wiem jak oszacować czas
    > przełączania radia. Ma ktos może jakieś doswiadczenie, choćby typu

    poszukaj urządzeń o nazwie nokton, kiedyś takie coś używałem do alarmów

    Andrzej

  • 6. Data: 2009-04-05 20:32:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:
    > Przecież delay się ustawiało w parametrach baycoma. ax25 ma to nawet
    > chyba w podstawowych ustawieniach.

    Nie będe uzywał ani baycoma ani czegokolwiek gotowego. Bedzie to wlasna
    implementacja. Chciałbym tylko z grubsza wiedzieć na co mogę sobie
    pozwolic jesli chodzi o szybkośc pstrykania nadawaniem.

  • 7. Data: 2009-04-05 20:34:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    GregZorbaEmmanuelYork wrote:
    > poszukaj urządzeń o nazwie nokton, kiedyś takie coś używałem do alarmów

    Jeśli będa kosztowaly 150% ceny najtańszego CB z hieprmarketu to
    odpadają bez wzgledu na features. Ma to być tanie (bo niestety bedzie
    narazone na kradzież).

  • 8. Data: 2009-04-05 20:35:23
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 9. Data: 2009-04-05 20:45:29
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    Sebastian Biały pisze:

    > Jeśli będa kosztowaly 150% ceny najtańszego CB z hieprmarketu to
    > odpadają bez wzgledu na features. Ma to być tanie (bo niestety bedzie
    > narazone na kradzież).

    ale to było tanie, z drugiej reki można by pewnie poszukać, to było w
    sumie CB z czymś, ale nie rozebrałem nigdy pudełka, zapinało sie antenę
    i kilka przewodów, działało bezbłędnie w czasach kiedy o komórkach to
    mogliśmy marzyć, a mieć telefon to tylko po układach, albo przy poparciu
    Partii ;)

    Andrzej

  • 10. Data: 2009-04-05 21:29:01

    > do wróżki, ale chodzi o oszacowanie z grubsza, czy to jest raczej 1s czy
    > może 10ms.

    Jak nie zmierzysz to się nie dowiesz :-)
    Przełącznik jest mechaniczny, potem elektronika z jakąś filtracją - zapewne
    wyrobi się w 10ms
    Od konstrukcji czy wzmacniacz głośnikowy jest mikrofonowym zależy dodatkowe
    opóźnienie na przeładowanie pojemności.
    Przekaźników tam nie ma, to sekundy bym się nie obawiał.