  • 1. Data: 2009-04-05 15:10:07
    Temat: Przedłużanie impulsów 50ns
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Poszukuję prostego układu przedłużającego impulsy 50ns do około 400ns.
    Logika 3,3V. 74HC123 jest chyba za wolny przy takim napięciu? 74LV123 widzę
    nie bardzo osiągalny. Kiedyś robiłem opóźnienia na bramkach TTL/CMOS z
    układem RC+D pomiędzy bramkami, ale z tak krótkimi czasami i napięciem 3,3V
    nie miałem jeszcze do czynienia.
    Chwilowym rozwiązaniem okazał się tranzystor BC547 w układzie OE, ale to
    'brzydki' sposób zależny jedynie od parametrów tranzystora i nie daje w
    miarę stromych zboczy.

    Po co mi to? Ano po to, żeby mikrokontroler zauważał te impulsy i wystawiał
    na port kolejną daną. Zatrzaskiwanie danych w przerzutniku D i zerowanie
    'ręczne' (programowe) pinem i/o jest zbyt czasochłonne.

    Ma ktoś jakąś ciekawą propozycję?

    Michał

  • 2. Data: 2009-04-05 15:33:07
    Temat: Re: Przedłużanie impulsów 50ns
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Michał Lankosz" <m...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > wystawiał na port kolejną daną. Zatrzaskiwanie danych w przerzutniku D i
    > zerowanie 'ręczne' (programowe) pinem i/o jest zbyt czasochłonne.

    moze ten sam przerzutnik D, tylko zerowany sprzętowo, na przykład opóźnionym
    za pomocą rejestru przesuwnego sygnałem wejściowym ?

    @

  • 3. Data: 2009-04-05 15:33:17
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Michał Lankosz wrote:

    > Po co mi to? Ano po to, żeby mikrokontroler zauważał te impulsy i
    > wystawiał na port kolejną daną. Zatrzaskiwanie danych w przerzutniku D i
    > zerowanie 'ręczne' (programowe) pinem i/o jest zbyt czasochłonne.

    moze jednak przerzutniki - w formie licznika ?
    mikrokontroler wtedy zamiast wykrywac impuls odczyta z licznika ile bylo
    impulsow , albo wykryje po prostu zmiane stanu.
    nie wiem jak z gotowymi licznikami na 3.3V, jak nie bedzie to trzeba bedzie
    sobie zrobic wlasny z przerzutnikow...

  • 4. Data: 2009-04-05 15:44:47
    Od: misiu <m...@g...pl>

    Spróbuj 74LV74 i obwód RC z wyjścia Q do wejścia PRE.

  • 5. Data: 2009-04-05 16:12:46
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Michał Lankosz napisał:
    > Chwilowym rozwiązaniem okazał się tranzystor BC547 w układzie OE, ale to
    > 'brzydki' sposób zależny jedynie od parametrów tranzystora i nie daje w
    > miarę stromych zboczy.

    To może idąc tym tropem zrobić przerzutnik monostabilny na dwóch
    tranzystorach z układem RC. Działa stabilnie i pewnie.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 6. Data: 2009-04-05 19:59:14
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    Witam!
    Proponuję użyć mikrokontrolera, który w jednym cyklu rozkazowym wykrywa
    zmiany na wejściu.
    Mikrokontroler ten powinien mieć czas instrukcji<50ns.
    np. dsPIC30F.... 30MIPS 33ns
    dsPIC33F.... 40MIPS 25ns
    Wtedy nie trzeba dobudowywać żadnej protezy.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-04-06 08:01:29
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    Sylwester Łazar pisze:
> [...]
    > np. dsPIC30F.... 30MIPS 33ns
    > dsPIC33F.... 40MIPS 25ns
    > Wtedy nie trzeba dobudowywać żadnej protezy.

    Witam,

    A ja polecam Cray XT5 , bardzo dobry do wydłużania impulsów około 50ns

    Adam

  • 8. Data: 2009-04-06 08:24:15
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Adam Górski" <t...@m...pl> napisał w wiadomości
    > A ja polecam Cray XT5 , bardzo dobry do wydłużania impulsów około 50ns

    Procesor w tym crayu to 74121 :)

    Marek

  • 9. Data: 2009-04-06 08:24:42
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Adam Górski" <t...@m...pl> napisał w wiadomości
    > A ja polecam Cray XT5 , bardzo dobry do wydłużania impulsów około 50ns
    >
    > Adam
    Szanowny Kolego!
    Czy Twoje rozwiązanie też opiewa na kwotę 3$?

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-04-06 09:24:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Poszukuję prostego układu przedłużającego impulsy 50ns do około
    > 400ns. Logika 3,3V. 74HC123 jest chyba za wolny przy takim
    > napięciu?

    Zwykly 123 sie wyrobi, mozna zejsc do ~100ns.
    Ale HC nie probowalem.

    Moze 555 ?

> [...]
    > wystawiał na port kolejną daną. Zatrzaskiwanie danych w
    > przerzutniku D i zerowanie 'ręczne' (programowe) pinem i/o jest

    Ale za to dobre - przerwania nie zgubisz.

    > Ma ktoś jakąś ciekawą propozycję?

    Dwa przerzutniki D taktowane zegarem procka ? Tak zeby na pewno
    impuls nie byl zbyt krotki ?
    [lub wiekszy licznik - zalezy od procka]

    J.