  • 11. Data: 2016-11-17 09:38:58
    Temat: Re: C64 - brak dźwięku
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@t...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:o0jnio$kjp$1@solani.org...
    > btw, POKEY potrafil swietnie 'udawać' SIDa. Po prostu wtedy brakowało
    > jeszcze programistom wyobraźni...
    > https://www.youtube.com/watch?v=jOfD7rZ6GbI

    Oraz modulacji synchronicznej i okrężnej...
    Przykład zastosowania tych modulacji na oscylogramie (ale chyba w emulatorze
    jakimś?) https://www.youtube.com/watch?v=c1iY-7ZhVJM
    Covox jest? https://www.youtube.com/watch?v=p6LYrQk5I7s (lepsze istnieją,
    ale nie chce mi się szukać) :)

    W druga stronę też coś było, ale nie pomnę co. Pamiętam jednak, że 3
    generatory SIDa są 12-bitowe (w sensie ustawionej częstotliwości), a POKEY
    ma 4 8-bitowe, łączone w 2 16-bitowe. Chyba też inaczej ustawia się
    generowany przebieg.

    To po prostu komputery różne konstrukcyjnie, więc takie ich porównywanie nie
    wydaje mi się być rzetelnym... Chyba, że w postaci tabelki "ma"/"nie ma"...

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 12. Data: 2016-11-17 11:04:55
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 16.11.2016 o 17:02, Atlantis pisze:
    > Podłączyłem stare Commodore C64 do telewizora i spróbowałem wczytać
    > kilka gier. Sprzęt działa, ale w każdej z gier panuje całkowita cisza.
    > Nie ma znaczenia czy korzystam z modulatora i kabla antenowego, czy
    > kabla AV.
    >
    > Była jakaś częsta awaria, objawiająca się brakiem audio? Od czego
    > powinienem rozpocząć diagnozowanie tego leciwego sprzętu?

    Podłączasz przez wejście antenowe? Bo jeśli tak, to może być inna
    częstotliwość różnicowa fonii.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 13. Data: 2016-11-17 11:19:07
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

  • 14. Data: 2016-11-17 12:02:57
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Google zapytane o schemat zasilacza do C64 pokazuje kilka schematów, na
    > których to napięcie było brane z osobnego uzwojenia transformatora,
    > przez 3A bezpiecznik. Tyle tylko, że z tego co pamiętam, zasilacze do
    > C64 (przynajmniej te w formie "klocka") były w środku zalane żywicą. Do
    > tego bezpiecznika dało się jakoś dobrać, czy zasilacz można uznać za
    > jednorazowy?

    Raczej za jednorazowy (ale to subiektywne uznanie). Lepiej chyba sprokurować
    coś własnego na scalakach LDO. Jednak sądząc po zdjęciach, bezpiecznik jest
    w srodku komputera. Choć nie wykluczam, że TAKŻE w zasilaczu.
    http://obrazki.elektroda.net/36_1258816029.jpg
    http://4.bp.blogspot.com/-bCd6uppLvS8/USjJSeTK4BI/AA
    AAAAAAAC0/TmBRdkPgMUE/s1600/srodekC64.jpg
    http://www.geekweb.pl/images/c64c-new-motherboard.jp
    http://www.geekweb.pl/images/c64c-old-motherboard.jp
    Dwa ostatnie mają zaznaczony bezpiecznik.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 15. Data: 2016-11-17 12:05:14
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Czarek Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Podłączasz przez wejście antenowe? Bo jeśli tak, to może być inna
    > częstotliwość różnicowa fonii.

    To raczej w starych telewizorach, bo dzisiejsze powinny przełączać się same.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 16. Data: 2016-11-17 13:11:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Do
    >tego bezpiecznika dało się jakoś dobrać, czy zasilacz można uznać za

    A ciezar tego zasilacza jaki ?
    Zalane byly zasilacze do Atarii 800XL, ale i na to byl sposob
    ("spuscic pare razy na beton az popeka, a potem dlutem usunac
    niepotrzebna zywice").

    J.

  • 17. Data: 2016-11-17 15:53:44
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 17 listopada 2016 09:02:45 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > C64 (przynajmniej te w formie "klocka") były w środku zalane żywicą. Do
    > tego bezpiecznika dało się jakoś dobrać, czy zasilacz można uznać za

    Niedawno rozbierałem zasilacz do C64. Zalane jest dolne pół transformatora
    (uzwojenie pierwotne) i przynajmniej w moim ciapnięte trochę na płytkę
    (nic ciekawego, 4 diody, LM340 i kondensator) ze stabilizatorem 5V żeby się to za
    bardzo nie ruszało przy wstrząsach - innowatorzy z Commodore zrobili
    wszystko po prostu na wcisk. W moim egzemplarzu 9V AC szło wprost z
    transformatora (dwa uzwojenia wtórne, po około 11V napięcia bez obciążenia),
    bez żadnego bezpiecznika. Zasilacz jest o tyle jednorazowy, że nie bardzo
    się da go otworzyć tak, żeby później poskładać obudowę z powrotem bez
    jakichś patentów Adam Słodowego.

    Podejrzewam, że może i kiedyś robili te wspaniałe jednostki z jakimś
    bezpiecznikiem, ale potem uznali, ten nędzny drucik w tym pomocniczym
    uzwojeniu raczej się stopi, niż ten bezpiecznik 3A zadziała;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski