  • 61. Data: 2014-07-03 13:53:00
    Temat: Re: Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-07-03 11:28, masti pisze:

> [...]

    Wszystko zależy od tego, czy powierzenie kluczyków, a następnie
    wjechanie/wprowadzenie/zjechanie z lawety, oraz sam transport jest używaniem.
    Ty mówisz - nie, ktoś inny powiedziałby tak. Rozstrzygnąć mógłby tylko sąd.

  • 62. Data: 2014-07-03 13:54:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
    Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 09:24:14 +0200 osobnik zwany Liwiusz

    >a na jkiej podstawie prawnej jest ta sprawa? Bo moim zdaniem na
    >żadnej.
    >To jest przekroczenie uprawnień

    No nie, jest zdjecie, jest wykroczenie, jest sprawa.
    Jesli numery lawety niewidoczne, to trzeba ustalac posrednimi
    metodami.

    Ale numery ponoc byly widoczne, wiec nie widze uzasadnienia.

    J.

  • 63. Data: 2014-07-03 14:03:21
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 03.07.2014 12:27, Liwiusz pisze:

    > Nieważne w jakim był stanie, ważne czy był powierzony. A był.

    Ty poważnie tak? "..komu powierzył pojazd _do_ _kierowania_ _lub_
    _używania_ w oznaczonym czasie" Ten samochód był _ładunkiem_
    _przewożonym_ na lawecie.

    --
    anacron
    aba/

  • 64. Data: 2014-07-03 14:04:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 13:46:38 +0200 osobnik zwany Jakub
    Witkowski napisał:

    > Sofistyka. Oddałeś kluczyki do pojazdu, więc powierzyłeś do
    > kierowania/używania, czy jednak nie? Ciekawe, co sąd by na po
    > powiedział.

    a jak laweta wiezie pojazdy z fabryki to mandat wyślą do fabryki?
    Uprawnienia Staszy wiejskiej są określone w ustawie. I tylko tyle im
    wolno. Pojazd na lawecie jest towarem a nie uczesytnikiem ruchu. Więc nie
    mają żadnych uprawnień do pytania o niego. Kropka.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 65. Data: 2014-07-03 14:05:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 13:53:00 +0200 osobnik zwany Jakub
    Witkowski napisał:

> [...]
    > wjechanie/wprowadzenie/zjechanie z lawety, oraz sam transport jest
    > używaniem. Ty mówisz - nie, ktoś inny powiedziałby tak. Rozstrzygnąć

    pojazd na lawecie jest towarem nie uczestnikiem euchu. Podaj podstawę
    prawna pytania przez strasz wiejską o przewożony towar.

  • 66. Data: 2014-07-03 14:06:35
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Zepsułeś się czy co? Nie ma podstawy prawnej do pytania o cokolwiek
    > właściciela przewożonego samochodu w trybie, w jakim to robiła straż
    > gminna czy miejska. Kropka.

    Ale artykuł 78 dotyczy różnych spraw papierkowo-formalnych związanych z pojazdem,
    np. przy przenoszeniem właśności, a nie pojazdów w ruchu (to by było idiotyczne).

    I nie ma tam żadnych szczególnych warunków czy okoliczności, w jakich uprawniony
    organ
    kieruje pytanie, na które posiadacz jest obowiązany odpowiedzieć. Jedyny wyjątek:
    jeśli
    to się stało wbrew jego woli. Może takie wyszczególnienie jest w innych
    rozporządzeniach?
    Ale jeśli nie ma, to domniemywać należy, że po prostu na każde żądanie (inaczej
    przepis
    byłby martwy).

  • 67. Data: 2014-07-03 14:19:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
> [...]

    >innych rozporządzeniach?
    >Ale jeśli nie ma, to domniemywać należy, że po prostu na każde

    Ale jesli na kazde zadanie, to SG z Pcimia Dolnego moze Cie spytac
    komu powierzyles pojazd 15 marca 2003, po czym wystawic mandat za
    niewskazanie ...

    Wiec chyba jednak lepiej jesli podstawe ma, a jak pyta bez podstawy,
    to pytajacy wylatuje z roboty...

    J.

  • 68. Data: 2014-07-03 14:20:59
    Od: "Wojtus" <w...@n...dla.ciebie>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:lp3fqu$4qb$1@news2.ipartners.pl...
    > Sofistyka. Oddałeś kluczyki do pojazdu, więc powierzyłeś do
    > kierowania/używania, czy jednak nie?
    > Ciekawe, co sąd by na po powiedział.

    Sąd wie że pojazd nie był uczestnikiem ruchu bo miał wyłączony silnik ui
    koła mu się nei kręciły, nawet na asfalcie nie stał. Wiedział to też
    Burmistrz.

    > Hmm. A pojazd zaparkowany na zakazie jest uczestnikiem ruchu? Nie porusza
    > się, silnik wyłączony...

    Nie jest uczestnikiem ruchu. Słowo klucz ruch- pojazd w ruchu. Laweta
    stanie na zakazie zatrzymywania to mandat nei dostanie właściciel worka
    ziemniaków na niej przewożonych lecz kierowca lawety. Ciąganie właściciela
    ziemniaków by wskazał kierowcę jest niedorzecznie i ten kto żąda ma prawo
    zobaczyć fucka.

    > Na wypadek gdybyś odpowiedział "był w ruchu w momencie wjeżdżania"
    > uściślijmy: zakaz jest czasowy,
    > a wjazd i wyjazd odbywa się poza godzinami zakazu :)

    Słowo-klucz uczestnik ruchu odnosi się do pojazdów w ruchu.

  • 69. Data: 2014-07-03 14:25:42
    Od: "Wojtus" <w...@n...dla.ciebie>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:lp3g6s$51l$1@news2.ipartners.pl...

    > Wszystko zależy od tego, czy powierzenie kluczyków, a następnie
    > wjechanie/wprowadzenie/zjechanie z lawety, oraz sam transport jest
    > używaniem.

    Tylko w momencie wjeżdżania lub opuszczania lawety i to pod warunkiem że
    pojazd ma włączony silnik a za jego kierownicą kierowca która wjeżdża -
    prowadzi pojazd.
    Od chwili unieruchomienia silnika, zabezpieczenia pojazdu na lawecie pojazd
    nie jest w ruchu, nie jest kierowany, ani powierzonym do prowadzenia/
    korzystania z niego w ruchu. Na lawecie jest bezimiennym workiem ziemniaków
    aż do chwili kiedy będzie ja opuszczał z włączonym silnikiem czyli z własnym
    napędem i z kierowcą za jego kierownicą wykonujący manewry.

  • 70. Data: 2014-07-03 14:29:16
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-07-03 14:20, Wojtus pisze:
> [...]
    się nei kręciły, nawet na asfalcie nie stał. Wiedział to też Burmistrz.

    I co z tego? Używanie to pojęcie szersze niż "uczestniczenie w ruchu". Możesz np.
    uzywać jako kurnika.

    > Nie jest uczestnikiem ruchu. Słowo klucz ruch- pojazd w ruchu. Laweta stanie na
    zakazie zatrzymywania to mandat nei dostanie właściciel worka ziemniaków na niej
    przewożonych lecz kierowca lawety.

    Pełna zgoda! Może dlatego nikt nie chce dawać mandatu lawetowanemu?

    > Ciąganie właściciela ziemniaków by wskazał kierowcę jest niedorzecznie i ten kto
    żąda ma prawo zobaczyć fucka.

    Chyba że istnieje takie prawo: każdy właściciel worka ziemniaków ma podać na żądanie,
    komu go powierzył.
    Czy jest ono niedorzeczne? To Twoja opinia.

    > Słowo-klucz uczestnik ruchu odnosi się do pojazdów w ruchu.

    Bez związku. Art 78 nie mówi o pojazdach w ruchu