  • 171. Data: 2014-07-04 13:10:53
    Temat: Re: Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-07-04, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Poszukaj dokładnie - dostał tylko wezwanie "komu powierzył".

    Klamiesz.

    <http://www.tvn24.pl/zdjecia/samochod-byl-na-lawecie
    -a-i-tak-przekroczyl-predkosc,39356.html#p1>

    Dostal standardowy druk gdzie ma do wyboru min. przyjecie mandatu.

    PS. Jak dlugo bedziesz usprawiedliwial idiote?
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 172. Data: 2014-07-04 13:12:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-04 12:43, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Poszukaj dokładnie - dostał tylko wezwanie "komu powierzył".

    Nie ma druku "tylko do wezwania komu powierzył" wysłali druk
    zwykły gdzie poza pytaniem komu powierzył można było przyjąć mandat
    i w przypadku niepodania winnego straszyli sądem.
    Więc mogą spadać na drzewo. W dodatku dostali pisemną odpowiedź
    a mimo to idiota straszak miejski straszył skierowaniem sprawy
    do sądu.

    Pozdrawiam

  • 173. Data: 2014-07-04 13:15:52
    Od: "Wojtus" <w...@n...dla.ciebie>

    > Poszukaj dokładnie - dostał tylko wezwanie "komu powierzył".

    Dajesz dowód na to że nie umiesz czytac ze zrozumieniem.

  • 174. Data: 2014-07-04 14:31:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-04 11:11, Liwiusz wrote:

    > Na pewnym poziomie absurdalności argumentacji zaczyna się gonić w
    > piętkę, tak jak teraz Roman.

    Raczej jak wzmiankowany komendant - przy czym poziom abstrakcji jest
    wręcz abstrakcyjny;)

    Shrek.

  • 175. Data: 2014-07-04 15:42:11
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie jest to pewne, a ocena należy do sądu.
    >
    > Twoja interpretacja prowadziłaby do martwego przepisu ("powierzyłem
    > samochód do naprawy, więc nie do używania, więc nie powiem komu").

    Jakiego martwego ? Spełnia warunek z przepisu to można zastosować. Naprawa
    nie spełnia.

  • 176. Data: 2014-07-04 15:54:13
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Poszukaj dokładnie - dostał tylko wezwanie "komu powierzył".

    Takie normalne wezwanie dostał, że niby jego pojazdem popełniono wykroczenie
    i on musi wskazać komu go powierzył bo ma taki obowiązek prawny inaczej
    wniosek i ukaranie do sądu skierują. A jest tak, że nie jego pojazdem
    popełniono wykroczenie i on nie musi wskazać komu powierzył bo nie ma
    takiego obowiązku a wniosek o ukaranie pewnie i tak by kierowali i sąd by
    pewnie klepnął go. Głupi kraj, głupich ludzi.

  • 177. Data: 2014-07-05 10:10:48
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Namaste, Aloha." I co w tym przypadku?

    Zapytać w "GOKARD" ;)

  • 178. Data: 2014-07-05 12:29:55
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Baczek napisał:
> [...]
    ant-strazy-miejskiej-odwolany-czuje-sie-kozlem-ofiar
    nym,445292,s.html

    > Strasznie to merytoryczne
    > Mam nadzieję, że sąd pracy przywróci stosunek pracy komendantowi (sam
    > byłem za odwołaniem SM).
    > Mamy prawo jakie mamy, właściciel (posiadacz) pojazdu ma zasrany
    > obowiązek wiedzieć komu pojazd powierzył.
    > Właściciel wił się i migał, stąd sprawa w sądzie.
    > Nie mógł (nawet telefonicznie) poinformować, że powierzył pojazd
    > ubezpieczalni/lawieciarzowi?

    Pojazd nie brał udziału w ruchu drogowym. Ergo - żaden z przepisów PoRD
    nie ma do niego zastosowania. Właściciela to można co najwyżej grzecznie
    zapytać czy pamięta jak się nazywała firma (choćby jednoosobowa - ale
    FIRMA!) której zlecił transport. A właściciel kwitkiem od laweciarza,
    jeśli wola (tu była awaria, ubezpieczenie nie płaci - więc i kwitek mu
    specjalnie nie jest niezbędny), tyłek może podetrzeć. Nie ma obowiązku
    przechowywania, nie ma obowiązku pamiętania.

    --
    Darek

  • 179. Data: 2014-07-05 12:34:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Nie można wykluczyć, że przewożenie pasażerki jest jej używaniem i w
    > związku z tym pasażerka może cię oskarżyć o nadużycie.

    > W czasie wykroczenia pojazd nie był kierowany ani używany. Był
    > ładunkiem.

    > Nie mógł.

    Mógł. Mamy popełnione wykroczenie, mamy zidentyfikowanego potencjalnego
    świadka. Świadek nie ma obowiązku pamiętania.

    --
    Darek

  • 180. Data: 2014-07-05 12:38:25
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Wojtus napisał:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Tylko podczas załadunku i rozładunku i to o ile wjeżdżał o własnym
    > napędzie a nie np. załadowany pomocą dźwigu.
    > Natomiast podczas transportu na lawecie, pojazd znajdujący się już na
    > niej, miał wyłączony silnik - czyli nie był uszestnikiem ruchu.
    > Jeśli nie był uczestnikiem ruchu, to go przepisy o ruchu drogowym nie
    > dotyczą.

    Dotyczą. Łącznie z tą lawetą - przepisy dotyczące właściwego
    zabezpieczenia ładunku. Ale i tak odpowiada wyłącznie przewożący.

    > Tak samo gdyby to był worek ziemniaków czy paleta pustaków.
    > Nie da się wystawić właścicielowi worka ziemniaków mandatu za
    > przekroczenie prędkości albo za nieprawidłowy manewr dpowodowany przez
    > kierowcę transportującego pojazdu.
    > Pojazd na lawecie może mieć nawet niewazne badania techniczne, brak OC.
    > Ktoś kto by sobie nawet siedział w tym przewożonym samochodzie za
    > kierownicą mógłby wytrąbić podczas jazdy 0,5 litra i spać nawalonym.

    I oberwać pospołu z kierującym lawetą po mandacie - za przewóz pasażera
    na przyczepie tudzież za jazdę na przyczepie. Ale to jakby inny delikt.

    --
    Darek