  • 101. Data: 2014-07-03 15:34:16
    Temat: Re: Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 15:08:06 +0200 osobnik zwany Jakub
    Witkowski napisał:

    > Dobry przykład. Przychodzi kontrola i mówi: papierki proszę. A Ty na to
    > że nie mają prawa? Mają prawo bo im wolno. Nie muszą mieć żadnych
    > sprecyzowanych dowodów ani nawet podejrzeń. Organ kontroluje (albo: pyta
    > w trybie art 78) - bo tak.

    to musi najpierw wykazać, że przewożenie na lawecie jest "kierowaniem
    bądź używaniem".

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 102. Data: 2014-07-03 15:35:22
    Od: "Wojtus" <w...@n...dla.ciebie>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:lp3l9b$6vq$1@news2.ipartners.pl...

    > Kiedy UFG zwróci się do mnie o zapłatę kary za brak OC, powiem im
    > "pałujcie się, pojazd od wielu lat stoi na lawecie!"

    Chybione. Nie ma związku. To że każdy pojazd bez względu na to w jakim
    stanie się znajduje i gdzie przebywa winien mieć ubezpieczenie to inna
    sprawa i wcale nie dotyczy ona tej poruszanej tutaj.

  • 103. Data: 2014-07-03 15:36:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 15:26:02 +0200 osobnik zwany Jakub
    Witkowski napisał:

    > Art 78 nie dotyczy w ogóle przewozu, tylko tego, że organ pyta o pojazd
    > a ty odpowiadasz. Różnica między kartoflami a samochodem polega na tym,
    > że o kartofle nie są w nim wymienione.

    jeszcze raz. Wskaż prawo stanowiące, ze przewóz towaru jest jego używniem
    bądź kierowaniem.

  • 104. Data: 2014-07-03 15:37:07
    Od: "Wojtus" <w...@n...dla.ciebie>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:lp3ll9$77b$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > ty odpowiadasz.
    > Różnica między kartoflami a samochodem polega na tym, że o kartofle nie są

    Powierzony w celu korzystania. Kierowca lawety z pojazdu nie korzystał.

  • 105. Data: 2014-07-03 15:37:29
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>

    > Skąd ta pewność? Może ktoś pożyczył pojazd aby przetestować lawetę?

    ... a może by zorganizować napad stulecia na bank.

    > Otóż chętnie się dowiem czy jest rozporządzenie, które precyzuje, kiedy
    > "organ" może "zapytać".
    > Bo jeśli jedyne co jest, to art. 78, to tam niestety nie ma nic tym, że
    > organ ma jakieś ograniczenia.
    > Wygląda na to, że może spytać, komu powierzyłeś, nawet jeśli wie, że nie
    > powierzyłeś.
    > Uwaga dla mniej kumatych: nie mówię że mi się to podoba.

    Przecież pisze "powierzył do kierowania lub używania". To jest w przepisie
    czyli pytanie bez spełnienia tego jest jednak bezprawne.

  • 106. Data: 2014-07-03 15:37:58
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

> [...]
    najpierw upewnić się, że pojazd był kierowany/użytkowany.

    > Jeśli sąd zapytałby mnie w takim przykadku słowami "komu powierzyłem pojazd w celu
    używania", to odpowiedziałbym zgodnie z prawdą " Nikomu".

    I miałbyś okazję przekonać, się czy sąd podziela twoje definicje użytkowania oraz
    prawdy.

    Otóż obawiam się, że mógłby nie podzielić, i że użytkowanie w sensie art 78 jest
    tożsame z pozostawaniem do dyspozycji lub byciem pod kontrolą. Ale cóż, obym się
    mylił.

  • 107. Data: 2014-07-03 15:38:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 15:05:37 +0200 osobnik zwany Jakub
    Witkowski napisał:

> [...]
    >
    > Mówi o zadawaniu pytania... nie ma w nim mowy o tym że organ jest
    > zobowiązany najpierw upewnić się, że pojazd był kierowany/użytkowany.

    to może naucz się czytać ze zrozumieniem. Organ, pomijając już to, że
    straż nie jest organem w rozumieniu prawa, może zapytać tylko w wypadku
    gdy powierzyłeś do kierowania lub używania. Inaczej przepis na który sie
    powołujesz nie ma zastosowania.

  • 108. Data: 2014-07-03 15:40:22
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-07-03 15:34, masti pisze:
    > to musi najpierw wykazać, że przewożenie na lawecie jest "kierowaniem
    > bądź używaniem".

    Nie tyle wykazać, co raczej: stwierdzić, oraz, ewentualnie, obronić to potem przed
    sądem.

  • 109. Data: 2014-07-03 15:42:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-03 15:37, Wojtus pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    > wiadomości news:lp3ll9$77b$1@news2.ipartners.pl...

    > Powierzony w celu korzystania. Kierowca lawety z pojazdu nie korzystał.

    Tego dopiero się chce strażnik dowiedzieć zadając pytanie.

    --
    Liwiusz

  • 110. Data: 2014-07-03 15:45:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-03 15:38, masti pisze:
    > może zapytać tylko w wypadku
    > gdy powierzyłeś do kierowania lub używania

    A to bzdura.

    --
    Liwiusz