  • 1. Data: 2013-02-11 13:30:08
    Temat: Problem AF Nikon D90 18-30mm
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    Witam,
    Mam problem z AF D90:
    - dla obiektywu 18-200 Sigma (bez silnika) w zakresie ogniskowych około
    18-30mm AF często potwierdza fałszywie ostrość (AF-S). Test polegał na
    wykonaniu kolejnych zdjęć około 6 z ostrzeniem na obiekt kontrolny (około
    50-60cm od obiektywu), później łapaniem ostrości za obiektem i ponownie na
    obiekt. Na 6 zdjęć ostra wychodziła 50%.

    Ten sam obiektyw podpięłem do D50 znajomego - podobna sytuacja. Wniosek -
    Sigma nie chce prawidłowo współpracować z D90.
    Później do D90 dopiąłem Nikkor 18-55 (który prawidłowo współpracuje z D50) i
    duże śdziwienie - podobna przypadłość.
    Teraz mam dylemat - czy D90 można z takiej przypadłośći "leczyć" (regulacja
    AF, czysczenie czujnika AF (może zabrudzony) ?
    Co w takim razie z Sigmą 18-200 - też należy ją pewenie sprawdzić ?

    W/w obiketywy sprawdzę jeszcze z pożyczonym D80.

    Pozdrawiam, Sławek