  • 51. Data: 2016-01-19 16:25:16
    Temat: Re: Brudne powietrze
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 20 Dec 2015 06:35:57 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:

    >konstytucja gwarantuje wolnosc, rowniez w paleniu w piecu.

    Tak Ci się tylko wydaje:

    http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/8972433,krakow
    -zakaz-ogrzewania-weglem-w-miescie-teraz-juz-realny,
    id,t.html

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 52. Data: 2016-01-19 18:49:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W panstwach prawa prawo nie dziala wstecz. Jesli sa budynki w ktorych ogrzewanie
    przez spalanie wegla jest legalne to w takich budynkach nie mozna wydac zakazu
    spalania wegla. Mozna za to poprosic mieszkancow takich budynkow czy zgodza sie na
    zmiane paliwa. W takiej sytuacji na koszt wnioskodawcy musi byc przeprowadzona
    modernizacja instalacji zwiazanych z ogrzewaniem. Jesli by sie okazalo ze nowy
    ekologiczniejszy sposob ogrzewania wiazal by sie dla uzytkownika zwiekszonym kosztem
    to roznice wnioskodawca musialby corocznie wyrownywac. I wtedy zakaz palenia weglem w
    zmodernizowanych instalacjacj jak najbardziej bedzie mial sens i bedzie zgodny z
    prawem ze prawo nie dziala wstecz.

  • 53. Data: 2016-01-19 18:57:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
> [...]
    >mieszkancow takich budynkow czy zgodza sie na zmiane paliwa. W takiej
    >sytuacji na koszt wnioskodawcy musi byc przeprowadzona modernizacja

    Krakowski projekt bodajze zaklada doplaty do zmiany pieca.
    Ale tylko czesciowe.

    Gdzies tam jeszcze jest zywotnosc pieca - znacznie krotsza niz
    budynku.

    >Jesli by sie okazalo ze nowy ekologiczniejszy sposob ogrzewania
    >wiazal by sie dla uzytkownika zwiekszonym kosztem to roznice
    >wnioskodawca musialby corocznie wyrownywac.

    Eee tam - mialem auto zarejestrowane bez gasnicy, i myslisz, ze ktos
    mi zwrocil jej koszt ?
    Albo np doplata tytulem koniecznosci wlaczenia reflektorow, albo np
    obowiazkowej wymiany opon.

    Czy np z powodu zwiekszenia akcyzy na olej opalowy.

    Panstwo jest po to, zeby brac. I wymagac :-)

    J.

  • 54. Data: 2016-01-19 21:10:37
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 19 Jan 2016 09:49:56 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:

    >W panstwach prawa prawo nie dziala wstecz.

    Znowu jesteś w błędzie. W Polsce jest odwrotnie.

  • 55. Data: 2016-01-19 21:12:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > W panstwach prawa prawo nie dziala wstecz. Jesli sa budynki w ktorych ogrzewanie
    przez spalanie wegla jest legalne to w takich budynkach nie mozna wydac zakazu
    spalania wegla.

    Widać nie rozumiesz co znaczy "niedziałanie prawa wstecz".

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2016-01-19 21:28:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup samochod z czasow " przed pasami". Nie bedziesz mial obowiazku montowania w nich
    pasow. Stare samochody nie spelniaja dzisiejszych norm czystosci spalin i nikt od
    wlascicieli nie wymaga ich dostosowania. W nowo budowanych domach urzad nie wyda
    zezwolenia na budowe jesli bedzie " zle" ogrzewanie. Ale starych bez rekompensaty
    wszystkich kosztow modernizacji i ewentualnej doplaty do roznicy cen nosnika ruszyc
    nie mozna. Radni maja za mala wladze zeby zakazac palenia weglem.

  • 57. Data: 2016-01-19 21:50:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.12.2015 20:03, z wrote:

    > Nie pamiętam teraz dokładnie ale głównym składnikiem smogu jest pył
    > unoszony w powietrze (rozwiany) uniesiony z ziemi.

    Ogólnie jeśli chodzi o cząstki stałe, to w przypadku silników
    benzynowych nic się nie zmieniło od początku norm euro (poza silnikami z
    wtryskiem bezpośrednim), w dislach jakościowa zmiana nastąpiła w roku
    2005. Więc bez przesady z zanieczyszczeniem cząstkami stałymi przez
    samochody. Problem dotyczy w zasadzie tylko disli sprzed 2005 roku (a i
    to pewnie nie wszystkich), a więc nie takiego dużego procenta
    samochodów. No i oczywiście tych co palą olej, mają wycięte katalizatory
    itd. Ale to kwestia nieprzepuszczania samochodów niesprawnych w czasie
    przeglądu, a nie według rocznika produkcji.

    Dodatkowo powinien się sam szybko rozwiązać bo się paski w tedeku same
    rozsypią w ciągu kilku lat.

    A no i zapomniałem o ważnej rzeczy - nowe paski spełniają normy tylko
    jak się nimi nie jeździ. BTW jak już tak się przejmują tymi cząstkami
    stałymi, to chyba się powinni Vokswagenowi najpierw do dupy dobrać:)

    Shrek.

  • 58. Data: 2016-01-19 22:47:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Radni maja za mala wladze zeby zakazac palenia weglem.

    dopóki nie ma delegacji ustawowej

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 59. Data: 2016-01-19 22:56:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Delegacja ustawowa
    Delegacja ustawowa - przeniesienie przez pewien organ władzy państwowej, prawa do
    wykonywania części jego kompetencji na inny organ.

    Zgodnie z art. 92 Konstytucji RP, delegację ustawową może uzyskać wyłącznie organ
    wskazany w konstytucji, zalicza się do nich:

    Prezydent
    Rada Ministrów
    Prezes Rady Ministrów
    Minister kierujący działem administracji rządowej
    Przewodniczący komitetu wchodzącego w skład Rady Ministrów
    Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

  • 60. Data: 2016-01-20 00:56:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2016 12:28:41 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > Kup samochod z czasow " przed pasami".
    > Nie bedziesz mial obowiazku montowania w nich pasow.

    Ale gasnice bedziesz musial stosowac.

    >Stare samochody nie spelniaja dzisiejszych norm czystosci spalin i
    >nikt od wlascicieli nie wymaga ich dostosowania.

    Za wyjatkiem wladz Berlina. No i ogolnie niemieckich, bo tam podatek
    od czystosci spalin zalezy.

    J.