  • 101. Data: 2014-10-07 09:10:42
    Temat: Re: Bo to Polska właśnie...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Oct 2014 20:15:20 +0000 (UTC), masti

    > W sumie na ośmiokątne zmieniono nie tak dawno

    Raptem 21 lat temu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 102. Data: 2014-10-07 09:45:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Oct 2014 20:24:34 +0200, Pszemol

    > Bardzo często droga główna, np. biegnąca szerokim łukiem, nie ma znaku D-1
    > mimo że np. dołączona jest do niej droga podporządkowana która wygląda
    > jakby jazda na wprost. Orientujesz się wtedy że skręcająca główna droga jest
    > główna właśnie po tym że droga "boczna" jest węższa i ma obrócony trójkąt.

    Droga z pierwszeństwem nie musi mieć oznakowanych WSZYSTKICH skrzyżowań i
    połączeń znakiem D-1. Przepisy szczegółowe mówią o tym... Więc nie jest
    tak, że musisz się orientować znakami od tyłu, bo i nie po to one mają
    odmienny kształt.

    Ja rozumiem, że można sobie POMAGAĆ znakami dla innych kierunków, podobnie
    jak ja się upewniam przy skręcie na warunkowej strzałce że piesi czy
    rowerzyści nie dostają akurat pierwszeństwa sygnalizoatorem, ale nie nie
    należy z tej MOŻLIWOŚCI czytania znaków od tyłu "budować" pierwszeństwa na
    drogach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 103. Data: 2014-10-07 10:27:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Mon, 6 Oct 2014 20:15:20 +0000 (UTC), masti

    > Raptem 21 lat temu.

    czyli mówię, ze niedawno

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 104. Data: 2014-10-07 10:45:00
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Shrek" wrote in message news:m0s6hq$qpv$3@node1.news.atman.pl...

    > Nieśmiało przypomne, że celem oznakowania jest czytelność i
    > "intuicyjność". Więc nawet jak jest zgodne z rozporządzeniem o długiej
    > nazwie, to skoro większość go nie rozumie to znaczy że nie spełnia swojej
    > funkcji - ergo jest złe. Nos jest dla tabakiery, czy tabakiera dla nosa?

    Odpowiem Ci tak, jak odpowiedział naszej Wspolnocie Mieszkaniowej Zarząd
    Dróg Miejskich, kiedy prosiliśmy o wprowadzenie jednoznacznego oznakowania
    pierwszeństwa przejazdu na naszej ulicy: "Brak oznakowania naturalnie
    spowalnia ruch".
    Sprawa dotyczyła ulicy, na której nie było żadnych znaków, część
    uliczek/wyjazdów oznakowanych było znakiem "droga wewnętrzna" (który
    oczywiście widać dopiero, jak się do tego wjazdu dojedzie); pozostałe
    poprzeczne uliczki miały (przynajmniej teoretycznie) pierwszeństwo. W
    praktyce - większość jadących "główną" ulicą uważało, że ma wszędzie
    pierwszeństwo, a próba wyegzekwowania pierwszeństwa przy wyjeździe z
    poprzecznej kończyła się klaksonami i smrodem palonej przy hamowaniu gumy.
    Na szczęście po jakimś czasie postanowiono puścić ulicą autobus miejski i
    jednak udało się ustawić pierwszeństwo dla tej głównej ulicy...

    --
    Axel

  • 105. Data: 2014-10-07 11:11:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 7 Oct 2014 08:27:07 +0000 (UTC), masti

    > czyli mówię, ze niedawno

    To pewnie przez te czołgi na ulicach zmienili kształt B-20. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 106. Data: 2014-10-07 16:10:37
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 06.10.2014 o 15:22, J.F. pisze:

    > Ale ktora droga jechales i jaki byl ruch ?

    Od strony STOP i trochę aut było.

    --
    anacron

  • 107. Data: 2014-10-07 18:19:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michal Lukasik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości grup

    > A kiedy to "Koniu" zostałeś szeryfem? ;D

    Gołe linki drażnią mnie od zawsze.

  • 108. Data: 2014-10-08 21:13:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 05.10.2014 22:00, J.F. pisze:

    > Zatrzymal sie. A potem ruszyl.

    I zanim ruszył ten na dolocie z "kielnią" nie musiał mu ustępować... A
    jak ten na STOPie ruszył jak z prawej ktoś jechał to złamał przepisy.

    > Jadacego droga ze znakiem "ustap" trudno nazwac jadacym droga z
    > pierwszenstwem :-)

    No to jedno z dwojga - albo widzisz wszystkie znaki także od tyłu i nie
    potrzebujesz dodatkowych tabliczek, albo nie widzisz i zakładasz że
    wszystkie poprzeczne mają pierwszeństwo.

    er/handbook/handbook_drivers/2-14.jpg

    > Ale to daleko, za siedmioma morzami :-)

    Myślisz, że tam ludzie z natury inteligentniejsi? ;->

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 109. Data: 2014-10-08 21:16:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 05.10.2014 21:35, Shrek pisze:

> [...]
    > nazwie, to skoro większość go nie rozumie to znaczy że nie spełnia
    > swojej funkcji - ergo jest złe. Nos jest dla tabakiery, czy tabakiera

    Z moich obserwacji wynika, że wielu ludzi nie rozumie zakazu parkowania
    w obrębie skrzyżowania, ma problemy ze znakami "ustąp pierwszeństwa"
    nawet na "normalnych" skrzyżowaniach jeśli droga podporządkowana
    "wygląda" na ważniejszą, kompletnie gubi się na skrzyżowaniach
    równorzędnych w podobnej sytuacji i ignoruje ograniczenia prędkości.

    Jak zastosujesz swój argument do takich przypadków? ;->

  • 110. Data: 2014-10-08 21:24:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 05.10.2014 22:26, Tengu pisze:

    > Nie miałbym nic przeciwko (zwłaszcza gdy jadę po nieznanej mi okolicy),
    > żeby oznakowanie było jednoznaczne - i tak (wbrew pozorom) najczęściej
    > jest. Skrzyżowania równorzędne występują w Polsce na tyle rzadko, że
    > znak A-5 na pewno by nie zaszkodził.

    Żebyś się nie zdziwił. To dość częsty rodzaj skrzyżowanie w rejonach
    typu osiedlowego.

    > Tak samo przypadku dyskutowanego w tym wątku - na skrzyżowaniu
    > ewidentnie brakuje nie tylko tabliczek T-6 ale także znaku D-1. Nie

    Gdzie? Pamiętaj że D-1 "działa" póki nie zostanie odwołany.

    > zwalaj całej winy na kierowców - oznakowanie jest nieczytelne i tyle. I
    > nie pisz znowu, że tylko dla ślepych bo znak B-20 jest niewidoczny w
    > nocy jeśli się patrzy na niego od tyłu.

    Rozpoznanie B-20 może być pomocne w dokładnym rozpoznaniu układu
    skrzyżowania, takoż tabliczki, ale nie jest to konieczne - wystarczy
    przestrzegać przepisów zgodnie z tym co widać.

    Aczkolwiek muszę stwierdzić że ja tabliczki bym jednak powiesił, ale to
    tylko dlatego że uważam większość populacji za nieuważnych idiotów,
    którzy w ogóle nie powinni byli dostać prawa jazdy ;->

    Z trzeciej strony i tak wielu by to nie pomogło - podobnie jak zupełnie
    zbędne wg mnie napisy "pchać" oraz "ciągnąć" na drzwiach czasami tylko
    pogłębiają konfuzję.