  • 11. Data: 2012-03-21 18:00:17
    Temat: Re: Biling Połączenia Przychodzące tajemnica Telekomunikacyjna?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org>

> [...]
    > jak pierwszy operator wpadnie na pomysł takiej usługi, oferując miesięczny
    > billing połączeń przychodzacych za powiedzmy 3 zł + VAT, to inni
    > natychmiast to wprowadzą.
    >
    > Więc tekst z powyższego linka powinien brzmieć:
    > "Czy mogę uzyskać od operatora telekomunikacyjnego wykaz rozmów
    > przychodzących na mój telefon?
    >
    > Nie, gdyż co prawda nie ma podstaw prawnych do odmowy pozyskania takiego
    > wykazu, ale żaden operator nie oferuje takiej usługi, bo nie musi.
    > Jeżeli natomiast zechce i zaoferuje, wtedy odpowiedź będzie brzmiała: TAK"

    Nie zrozumiałeś. W tym artykule jest mowa o tym, że firma telekomunikacyjna
    jest związana tajemnicą telekomunikacyjną wyłączając wymienione przypadki
    wśród których brak połączeń przychodzących. Prawo abonenta do "znania" nie
    zwalnia firmy z zachowania tajemnicy bo wyłączenia są wymienione a więc
    dokładnie tyle może/musi.

  • 12. Data: 2012-03-21 18:05:54
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 18:00:17 +0100, John Kołalsky napisał(a):

> [...]
    > zwalnia firmy z zachowania tajemnicy bo wyłączenia są wymienione a więc

    To Ty nie zrozumiałeś - tajemnica dotyczy osób i podmiotów trzecich,
    ponieważ w odróżnieniu od tradycyjnej korespondencji, gdzie treść listu
    znali tylko nadawca i odbiorca, w przypadku komunikacji elektronicznej
    firma telekomunikacyjna również może poznać treść komunikacji.
    Ale nadawca i odbiorca zawsze znają treść korespondencji, więc tajemnica
    nie ma tu nic do rzeczy. Dlatego też - skoro już o tradycyjnej analogowej
    korespondencji - otwarcie tradycyjnego analogowego listu przez osobę
    trzecią jest naruszeniem tajemnicy korespondencji, a otwarcie przez
    odbiorcę nie jest.

    PS. Sugeruję jakieś wprawki w cięciu cytatów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

  • 13. Data: 2012-03-21 19:33:17
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > korespondencji - otwarcie tradycyjnego analogowego listu przez osobę
    > trzecią jest naruszeniem tajemnicy korespondencji, a otwarcie przez

    Co obejmuje tajemnica telekomunikacyjna i kto jest zobowiązany do jej
    zachowania w ustawie jest na którą powoływał się ten artykuł. Więc nie wiem
    co ma do rzeczy, że "abonenci znają".

    > PS. Sugeruję jakieś wprawki w cięciu cytatów.

    No właśnie naucz się pisać na niusy. Wyciąłeś odnośnik do dokumentu który
    komentujesz. http://www.giodo.gov.pl/1520016/id_art/3378/j/pl/

  • 14. Data: 2012-03-21 20:03:46
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    > Co obejmuje tajemnica telekomunikacyjna

    Czegokolwiek by nie obejmowała, tajemnicą jest wobec osób trzecich, a nie
    nadawcy ani odbiorcy komunikacji.
    Nie przyklaskuj plejowi w wypisywaniu głupot.
    Ta odpowiedź z BOKu jest tak durna, że się do UKE, UOKiK i prasy nadaje.

  • 15. Data: 2012-03-21 20:58:23
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org> napisał w
    wiadomości news:e3zhwe34ohtt.dlg@lepper.institute.com...

    > Tajemnica telekomunikacyjna też nie ma nic do tego, bo jako abonent
    > znam i
    > mam praw znać numery które do mnie dzwoniły.

    Jako abonent masz tez prawo wylaczyc prezentacje i zastrzec numer zeby
    bedac slawnym czlowiekiem nie rozdawqac swojego prywatnego telefonu
    kazdej picerii itp.

    I te dwa prawa sie najwyrazniej gryza i lebskich prawnikow trza
    zatrudnic zeby ten dylemat rozwiklac.

  • 16. Data: 2012-03-21 20:59:45
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 20:58:23 +0100, cpt. Nemo napisał(a):

    > Jako abonent masz tez prawo wylaczyc prezentacje i zastrzec numer zeby
    > bedac slawnym czlowiekiem nie rozdawqac swojego prywatnego telefonu
    > kazdej picerii itp.

    i wtedy na billingu przychodzącym będzie "numer zastrzeżony" albo coś w ten
    deseń. W czym problem?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 17. Data: 2012-03-21 22:33:15
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 21 Mar, 20:59, Waldek Godel pisze...

    > i wtedy na billingu przychodzącym będzie "numer zastrzeżony" albo coś w ten
    > deseń. W czym problem?

    W tym cały problem, że wielu naszych operatorów nie potrafi (!) tego
    filtrować i mimo zastrzeżenia
    "walą" w billing połączeń przychodzących pełny numer. I to jest sedno
    sprawy, które gubi operatorów,
    i co nieudolnie próbują tłumaczyć tajemnicą telekomunikacyjną.

    Ircys

  • 18. Data: 2012-03-21 22:49:44
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 14:33:15 -0700 (PDT), Ircys napisał(a):

> [...]
    > sprawy, które gubi operatorów,
    > i co nieudolnie próbują tłumaczyć tajemnicą telekomunikacyjną.

    Bo operator dostaje numer z flagą "Restricted", która powoduje, że
    identyfikacja nie jest przekazywana dalej. Wystarczy poprawić usługę, żeby
    przy tworzeniu bilingu dla usera respektowało flagę

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

  • 19. Data: 2012-03-21 22:55:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@y...org> wrote:

    > Bo operator dostaje numer z flagą "Restricted", która powoduje, że
    > identyfikacja nie jest przekazywana dalej. Wystarczy poprawić usługę, żeby
    > przy tworzeniu bilingu dla usera respektowało flagę

    Któ(R)ego bilingu, Waldku?

  • 20. Data: 2012-03-21 23:01:47
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia 21 Mar 2012 22:55:55 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Któ(R)ego bilingu, Waldku?

    tego dla endusera oczywiście. Służby nie byłyby zachwycone, oprócz tego z
    tego co kojarzę, to one sobie same biling robią.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "kazdy fotograf ci powie ze przedmioty na jasnym tle wychodza zawsze na