  • 1. Data: 2012-03-19 13:41:08
    Temat: co sie stanie
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Witam
    Skradziono mi telefon i tak sie zastanawiam co by było gdybym w moim innym
    aparacie zmienił nr IMEI na ten, z którego mi skradziono. Co by sie stało gdy w
    sieci pojawią się identyczne nr IMEI ? Czy operator podejmie jakieś kroki ?
    Wiem, że jest to nielegalne (taka zamiana) ale jest to jakis sposób na
    odnalezienie tego skradzionego telefonu o ile ktoś go używa.

  • 2. Data: 2012-03-19 13:56:03
    Temat: Re: co sie stanie
    Od: K <...@...c>

    W dniu 19-03-2012 14:41, mz pisze:
> [...]
    > Wiem, że jest to nielegalne (taka zamiana) ale jest to jakis sposób na
    > odnalezienie tego skradzionego telefonu o ile ktoś go używa.

    to ma byc sposob na co?
    1. zglos kradziez na policje, moze wylegitymuja jakiegos malolata i
    sprawdza mu telefon i sie akurat trafi.
    2. zglos u operatora kradziez, zablokuje IMEI i w tej sieci telefon juz
    dzialal nie będzie.

  • 3. Data: 2012-03-19 23:42:33
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "mz" <a...@w...pl> napisał:

    > Wiem, że jest to nielegalne (taka zamiana) ale jest to jakis sposób na
    > odnalezienie tego skradzionego telefonu o ile ktoś go używa.

    Możesz opisać mechanizm odnalezienia telefonu w/g tej teorii?

  • 4. Data: 2012-03-20 01:29:15
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Tomek <p...@z...spamem> napisał(a):

    > Możesz opisać mechanizm odnalezienia telefonu w/g tej teorii?

    Nie wiem jaką on ma teorię. Ze strony technicznej odnalezienie ukradzionego
    telefonu jest możliwe jeśli zostanie z niego wykonane połączenie z numerem
    dającym się zidentyfikować i przypisanym konkretnej osobie. Mechanizm powstał
    w czasach gdy telefony były bardzo drogie. Wykorzystywana jest ta metoda przy
    poważnych przestępstwach. Kowalskiego co mu ukradli telefon policja i operator
    mają w dupie.

  • 5. Data: 2012-03-20 06:12:18
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości news:jk7dtg$t6g$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > mu telefon i sie akurat trafi.
    > 2. zglos u operatora kradziez, zablokuje IMEI i w tej sieci telefon juz

    Zastanawiałem się co będzie a nie podaje sposób na odnalezienie teleffonu.
    Kradzież zgłoszona i pozostaje czekać na to może. A wiesz, że morze jest szeroki
    i głębokie i .....
    Jak zablokuje IMEI to jak mój telefon znajdzie sie u jakiegoś małolata ?
    Przedzież będzie on juz nie do użycia w Polsce. Pójdzie do kosza lub na części.

  • 6. Data: 2012-03-20 13:49:37
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "mz" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak zablokuje IMEI to jak mój telefon znajdzie sie u jakiegoś małolata
    > ? Przedzież będzie on juz nie do użycia w Polsce. Pójdzie do kosza lub
    > na części.
    W Polsce Imei to blokuja tylko teoretycznie, tak ze sie nie martw ktos
    tam bedzie mial pocieche z Twojego telefonu.

  • 7. Data: 2012-03-20 18:55:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości

    > to ma byc sposob na co?

    Pewnie na to, by pracę Policji utrudnić.

    > 1. zglos kradziez na policje, moze wylegitymuja jakiegos malolata i
    > sprawdza mu telefon i sie akurat trafi.

    Co więcej, jak włączy się do sieci, to znajdą gościa i odzyskają telefon.

    > 2. zglos u operatora kradziez, zablokuje IMEI i w tej sieci telefon juz
    > dzialal nie będzie.

    A to już zły pomysł. Jak małolat się zorientuje,m ze telefon nie działa,.
    to albo go wyrzuci - de facto uniemozlwiając jego znalezienie i odzyskanie
    aparatu. Albo sprzeda za granicę.

  • 8. Data: 2012-03-20 21:14:35
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "mz" <a...@w...pl>

> [...]
    > Jak zablokuje IMEI to jak mój telefon znajdzie sie u jakiegoś małolata ?
    > Przedzież będzie on juz nie do użycia w Polsce. Pójdzie do kosza lub na

    Ten IMEI zwykle można sobie ustawić

  • 9. Data: 2012-03-20 22:55:07
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał:

    > Nie wiem jaką on ma teorię. Ze strony technicznej odnalezienie ukradzionego
    > telefonu jest możliwe jeśli zostanie z niego wykonane połączenie z numerem
    > dającym się zidentyfikować i przypisanym konkretnej osobie.

    To co napisałeś, jest od lat oczywiste, ale ja nie o to pytałem.

  • 10. Data: 2012-03-21 11:31:12

    W dniu 20-03-2012 19:55, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości

    > Pewnie na to, by pracę Policji utrudnić.

    > Co więcej, jak włączy się do sieci, to znajdą gościa i odzyskają telefon.

    ta, wysla ENA a potem kominiarze wjada mu przez okna.