  • 21. Data: 2012-03-21 23:13:20
    Temat: Re: Biling Połączenia Przychodzące tajemnica Telekomunikacyjna?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@y...org> wrote:

    > tego dla endusera oczywiście. Służby nie byłyby zachwycone, oprócz tego z
    > tego co kojarzę, to one sobie same biling robią.

    Waldku, 'biling' połączeń przychodzących robi się albo na podstawie logu
    centrali (pracochłonne jak cholera) albo na podstawie CDR-ów. CDR-y nie
    zawierają flagi +R. Tylko tyle i az tyle.

  • 22. Data: 2012-03-21 23:19:24
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia 21 Mar 2012 23:13:20 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Waldku, 'biling' połączeń przychodzących robi się albo na podstawie logu
    > centrali (pracochłonne jak cholera) albo na podstawie CDR-ów. CDR-y nie
    > zawierają flagi +R. Tylko tyle i az tyle.

    Ale rozumiem, że założenia, że jak jakiś marketoid zauważy w tym źródło
    kasy, to wszystkie problemy techniczne automagicznie znikną w zaskakująco
    krótkim czasie nie negujesz?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

  • 23. Data: 2012-03-22 00:02:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 18:00:17 +0100, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org>

    A to juz jest nadinterpretacja, wez pod uwage chocby numery zastrzezone.

    > Nie zrozumiałeś. W tym artykule jest mowa o tym, że firma telekomunikacyjna
    > jest związana tajemnicą telekomunikacyjną wyłączając wymienione przypadki
    > wśród których brak połączeń przychodzących. Prawo abonenta do "znania" nie
    > zwalnia firmy z zachowania tajemnicy bo wyłączenia są wymienione a więc
    > dokładnie tyle może/musi.

    Ale jakiej tajemnicy, jesli za pare zlotych miesiecznie mozna sobie wlaczyc
    identyfikacje numerow przychodzacych. Oczywiscie tylko u pewnego operatora
    stacjonarnego, bo komorkowi maja to z reguly w standardzie.

    I z tego ze "na zadanie abonenta operator dostarcza wykaz zawierajacy ...."
    to raczej bym nie wyciagal wniosku ze "operator nie moze dostarczyc innych
    wykazow".

    A w czasach smartfonow - abonent moze sobie robic wykaz przychodzacych sam,
    tylko odpowiedni program potrzebuje.

    J.

  • 24. Data: 2012-03-22 00:16:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 21 Mar 2012 23:13:20 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):
    > Waldku, 'biling' połączeń przychodzących robi się albo na podstawie logu
    > centrali (pracochłonne jak cholera)

    Kiedys moze i pracochlonne, teraz pewnie wszystkie i tak trafiaja do jednej
    bazy, a raport do drukowania jest juz od dawna gotowy.

    > albo na podstawie CDR-ów. CDR-y nie
    > zawierają flagi +R. Tylko tyle i az tyle.

    Dlaczego nie zawieraja ?

    J.

  • 25. Data: 2012-03-22 00:37:47
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A to juz jest nadinterpretacja,

    To jest poprawna interpretacja.

    > wez pod uwage chocby numery zastrzezone.

    Zastrzeżone to mogą być informacje ściśle tajne/poufne w teczce ministra.

    A ukrywanie numeru przed rozmówcą nie ma żadnej podstawy prawnej.

  • 26. Data: 2012-03-22 08:34:05
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 21 Mar, 22:49, Waldek Godel pisze...

    > Bo operator dostaje numer z flagą "Restricted", która powoduje, że
    > identyfikacja nie jest przekazywana dalej. Wystarczy poprawić usługę, żeby
    > przy tworzeniu bilingu dla usera respektowało flagę

    Usługa jest od dawna gotowa- pełna tylko operatorzy muszą wykazać
    odrobinę wiedzy techniczno-informatycznej aby z tego korzystać.
    Inną sprawą jest to, że producenci softu bilingowego "zlewają" ten
    niuans
    a operatorom samym się nie chce za to zabrać i efekt jest j/w.

    Ircys

  • 27. Data: 2012-03-22 08:36:23
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 21 Mar, 23:13, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> pisze...

    > Waldku, 'biling' połączeń przychodzących robi się albo na podstawie logu
    > centrali (pracochłonne jak cholera) albo na podstawie CDR-ów. CDR-y nie
    > zawierają flagi +R. Tylko tyle i az tyle.

    Zawierają, tylko trzeba umieć to przeczytać - tylko nieliczni
    operatorzy w .pl to potrafią/zauważają.

    Ircys

  • 28. Data: 2012-03-22 08:55:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 20:58:23 +0100, cpt. Nemo napisał(a):
    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org> napisał w
    >>
    > Jako abonent masz tez prawo wylaczyc prezentacje i zastrzec numer zeby
    > bedac slawnym czlowiekiem nie rozdawqac swojego prywatnego telefonu
    > kazdej picerii itp.
    >
    > I te dwa prawa sie najwyrazniej gryza i lebskich prawnikow trza
    > zatrudnic zeby ten dylemat rozwiklac.

    Bynajmniej - drugie prawo jest w ustawie wyraznie zapisane, a to pierwsze
    nie. Za to jest zapis ze abonent ma prawo domagac sie uslugi odrzucania
    polaczen z numerow anonimowych.

    J.

  • 29. Data: 2012-03-22 10:05:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Ircys <i...@p...pl> writes:

    > On 21 Mar, 23:13, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> pisze...

    > Zawierają, tylko trzeba umieć to przeczytać - tylko nieliczni
    > operatorzy w .pl to potrafią/zauważają.

    Nie wiem, co to jest CDR, ale Maciej napisał jak rzecznik betonowej
    firmy. Śmieszne to jest...

    A zasłanianie się tajemnicą przez operatorów jest po prostu żałosne -
    jakoś sms-a 'dzwonił do pana numer XXXXXXXXX' potrafią wysłać i tu już
    żadnej tajemnicy nie ma...

    MJ

  • 30. Data: 2012-03-22 13:20:01
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>