  • 1. Data: 2012-01-26 11:41:50
    Temat: Białe LED'y
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Do 'zwykłych' zawsze daję rutynowo w szereg 100 omów. Ile dać do tych
    świecących jak cholera?? Zasilanie : 12V.

    MH

  • 2. Data: 2012-01-26 12:23:57
    Temat: Re: Białe LED'y
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Do 'zwykłych' zawsze daję rutynowo w szereg 100 omów. Ile dać do tych
    > świecących jak cholera?? Zasilanie : 12V.

    Zgodnie z parametrami znamionowymi, and the prawo Ohma? I łączyć diody w
    szereg, jeśli więcej, aby na oporniku za dużo nie stracić.
    Wartość opornika i ilość diod w szeregu musisz sam ustalić wg tego, co w
    zdaniu z pytajnikiem. Będzie dobrze.

  • 3. Data: 2012-01-26 12:25:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " MH" napisał w wiadomości
    >Do 'zwykłych' zawsze daję rutynowo w szereg 100 omów. Ile dać do tych
    >świecących jak cholera?? Zasilanie : 12V.

    daj 100ohm a potem przeczytaj pdf :-)

    Biale LED roznia sie tym od zwyklych czerwonych i zielonych ze
    napiecie przewodzenia maja nie okolo 2V, ale 3-4V. Czyli bedziesz
    gdzies musial wytracic 8.5V (dla "zwyklych" 10V), a na oporniku 100ohm
    oznacza to prad 85mA (dla "zwyklych" 100mA).
    Tymczasem "zwykle 5mm" to tak katalogowo dopuszczaja 20-30mA.

    Za to sporo bialych led nie jest juz "zwykle 5mm", bo klient domaga
    sie wiecej.

    J.

  • 4. Data: 2012-01-26 12:40:01
    Od: " MH" <l...@W...gazeta.pl>

    L501 aneryS <s...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > szereg, jeśli więcej, aby na oporniku za dużo nie stracić.
    > Wartość opornika i ilość diod w szeregu musisz sam ustalić wg tego, co w

    =====================

    Hahh... , i tu jest kurde problem!! Prawo Łoma znam i zgodnie z nim wychodzi :

    R=(Vs-Vl)/I

    Vs - napięcie zasilania
    Vl - spadek napięcia na czymkolwiek (w przypadku białych i niebieskich ledów 4V)

    I - dopuszczalny max. prąd. No i tego niestety żaden sklepowy nie zna. Ja też!

    Chodzi mi o takiego LED'a jakie są stosowane np. w komórach.

    MH

  • 5. Data: 2012-01-26 12:59:32
    Od: " MH" <l...@W...gazeta.pl>

    MH <l...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > I - dopuszczalny max. prąd. No i tego niestety żaden sklepowy nie zna. Ja też!
    >
    > Chodzi mi o takiego LED'a jakie są stosowane np. w komórach.

    ===============

    Sklepowy podał mi moc (P=U*I) , i wszystko jasne.. EOT

    MH

  • 6. Data: 2012-01-26 13:40:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Jan 2012 12:59:32 +0000 (UTC), MH napisał(a):

    > Sklepowy podał mi moc (P=U*I) , i wszystko jasne.. EOT

    No nie wiem :) Dopuszczalna moc wydzielana podczas pracy zalezy od warunków
    chłodzenia i temperatury otoczenia. W sklepie ci zapewne podali moc max.
    (dla 25 stC na strukturze).
    --
    Jacek