  • 91. Data: 2022-06-07 19:42:10
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.06.2022 o 14:59, J.F pisze:

    > No to Shrek podawal obowiazujace normy.
    >
    > Ile tam bylo w punkcie zbiorczym - okolo 5% sumy mocy przyłączy.
    >
    > Ba, jak 10 mln pojazdow zechce sie ladowac nawet mocą tylko 11kW,
    > to trzeba 110GW. Obecnie mamy ~30GW.
    >
    > A rozbudowa niespecjalnie ma sens, skoro te 30GW w miare wystarcza.
    > Trzeba tylko cos zrobic, zeby nie wszystkie samochody wlaczyly
    > o 22:00 ładowanie pełną mocą.

    Podnieść podatki na elektryki a zmniejszyć na spalinowe?

    > Wyzsza taryfa na wiekszą moc, jak Roman radzi?

    Dla kogo? Fabryka ma wyższą czy niższą?

  • 92. Data: 2022-06-07 20:09:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Lisciasty,

    Tuesday, June 7, 2022, 4:54:48 PM, you wrote:

    > Bierze bierze. Cegły jednofazowe mają nastawy od 6A.

    Sterowniki zaawansowanej instalacji do kamperów ponoć zaczynają od 2 A. Do 32 A.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 93. Data: 2022-06-08 10:36:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Infrestruktura też cały czas powstaje.

    Tak powstaje, że rządzący przypomnieli sobie o stopniach zasilania i
    zakłady wysyłają do zarządców nowe plany ograniczeń poborów. A wy
    chcecie wepchnąć dodatkowe 72 GWh dzienne (średnio) - zakładając 10M
    samochodów z których każdy przejżdza 40 km dzienni (15kkm rocznie) przy
    zuzyciu 18 kWh na 100km.

    NIe ma chuja we wsi - nie da się zastąpić wszystkich saplinek
    elektrycznymi bez ogromnych inwestycji. Rozwiązanie jest jedno, ale nikt
    wam tego otwarcie nie powie - założenie jest takie, że zakazujemy
    spalinek, a elektryki mają pozostać dla elity. Reszta ma po prostu nie
    mieć dostępu do samochodów na codzień. Może i słusznie, ale należy to
    jasno powiedzieć a nie udawać, że każdy zamiast spalinki kupi sobie
    elektryka. Nie - tak nie będzie, a nawet ci co nie będą mieli będą
    płacić "akcyzę" za prąd do gotowania i ogrzewania. Dodatkowo zakażą
    pieców na paliwa w domach i okaże się że dom też będzie dla elity a masy
    mają mieszkać w wynajmowanych mieszkaniach. Ogólnie rzeczywiście idzie
    to w kierunku "nie będziesz nic posiadał i będziesz szczęśliwy". Z tym
    że to pierwsze to kamień milowy a to drugie to slogan. Jak ktoś myśli,
    że ma domek i samochód elektryczny i już dziś jest elitą, to muszę go
    zmartwić - oni nie lubią konkurencji i wszystko dąży do tego, żeby
    takich cwaniaczków co myślą, że są klasą średnią zrównać do dołu:P

    Pogadamy za 15 lat jak wyszło. Bo albo nic z tego fit for 55 nie
    wyjdzie, albo się to ograniczy i powie że rządy dobre bo odpuściły a
    mogli zabić, albo ci co teraz są fanbojami tej całej ekologii będą
    kurwiły, że trzeba wziąć kredyt na kataster i ogrzanie domu, tylko
    zdolności nie mają i muszą swojego elektryka i dom sprzedać:(

    To jest głębsze zagadnienie niż tylko techniczne, ale już na
    technikaliach się rozbija i widać, że nie ma możliwosci utrzymania
    obecnej funkcjonalności i dostępności samochodu przy przejściu na elektryki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2022-06-08 10:57:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.06.2022 o 18:44, J.F pisze:

    > A co ona by chciala?
    > Rowery? :-)

    Komunikację publiczną i generalnie żeby plebs nie rozbiegał się dalej
    jak kilka kilometrów od miejsca zamieszkania (mobilnośc będzie polegać
    na tym, że nie będziesz miał domu na własność, więc możesz się
    przeprowadzić;)). Samochody (elektryczne) dla elit i z ulgami na "eko",
    akcyza na prąd dla plebsu.

    Ona sama to byłaby niegroźna, ale to nie jest tak, że grecie pewnego
    dnia odbiło i stała się niespodziewanie celebrytką. Fit for 55 - mówi to
    coś panu? Znów wyjdzie, że szury wiedziały wcześniej:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2022-06-08 11:18:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-06-08 o 10:36, Shrek pisze:
> [...]
    > chcecie wepchnąć dodatkowe 72 GWh dzienne (średnio) - zakładając 10M
    > samochodów z których każdy przejżdza 40 km dzienni (15kkm rocznie) przy

    Póki co w kraju jest 15k elektryków a nie miliony :> To jest temat na
    długie lata.

    > Reszta ma po prostu nie
    > mieć dostępu do samochodów na codzień. Może i słusznie,

    Nie jestem jakiś strasznie stary a przez większą część życia nie miałem
    samochodu i jakoś się dało. 40 lat temu samochód to był rarytas, na
    wsiach pojedyncze sztuki, w miastach po 2-3 na całą ulicę. To że dzisiaj
    każdy po bułki dupę wozi samochodem to jest i wynik postępu i dobrobytu
    ale też trochę patologia ;P

    > ale należy to
    > jasno powiedzieć a nie udawać, że każdy zamiast spalinki kupi sobie
    > elektryka.

    Stanieją prędzej niż nam się wydaje.

> [...]
    > kurwiły, że trzeba wziąć kredyt na kataster i ogrzanie domu, tylko
    > zdolności nie mają i muszą swojego elektryka i dom sprzedać:(

    Trochę to rozpasanie trzeba ograniczyć. Palimy jak pojebani cenny
    surowiec (węgiel, ropa) który służy do wytwarzania milionów produktów.
    Dla mnie jako inżyniera to jest barbarzyństwo :P

> [...]
    > technikaliach się rozbija i widać, że nie ma możliwosci utrzymania
    > obecnej funkcjonalności i dostępności samochodu przy przejściu na

    Ojtam ojtam. Koniarze też tak gadali. Jak wchodziła benzyna bezołowiowa
    też było straszne dziamganie a po pół roku już na każdej stacji była do
    kupienia. Żarówki tradycyjne miały zniknąć a nadal są. Odkurzacze dużej
    mocy też. Społeczeństwo sobie poradzi :>

    L.

  • 96. Data: 2022-06-08 11:36:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-06-2022 o 11:18, Lisciasty pisze:

    > Póki co w kraju jest 15k elektryków a nie miliony :> To jest temat na
    > długie lata.

    To raz.
    A dwa, że one zastąpią ice, do których potrzeba paliwa, biorącego też
    sporo energii przy produkcji i dystrybucji.
    Zmieni się głównie miejsce do którego trzeba ją dostarczyć i sposób
    przechowania.

> [...]
    > kupienia. Żarówki tradycyjne miały zniknąć a nadal są. Odkurzacze dużej
    > mocy też. Społeczeństwo sobie poradzi :>

    Dokładnie.
    A babulenie ciasnych łbów, który każda zmiana wydaje się katastrofą,
    można z góry olać.

  • 97. Data: 2022-06-08 11:41:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Póki co w kraju jest 15k elektryków a nie miliony :> To jest temat na
    > długie lata.

    I dlatego można ładować, bo ich jest śmiesznie mało. No ale plan jest
    taki, żeby to zmienić.

    > Nie jestem jakiś strasznie stary a przez większą część życia nie miałem
    > samochodu i jakoś się dało.

    Ja też. Jak już powiedziałem - może to i kierunek słuszny, ale powiedzmy
    to wprost - kierunek jest taki, żeby plebs samochodów nie miał, a nie
    tak że każdy będzie miał elektryka i ładował go nie wiadomo gdzie i jak.

    > 40 lat temu samochód to był rarytas, na
    > wsiach pojedyncze sztuki, w miastach po 2-3 na całą ulicę.

    No było. Był też komunizm - komu przeszkadzało? ;)

    > To że dzisiaj
    > każdy po bułki dupę wozi samochodem to jest i wynik postępu i dobrobytu
    > ale też trochę patologia ;P

    Znów - zgadzam się z tobą - trochę patologia. Ja na przykład nie miałbym
    dużego problemu, żeby samochodu nie mieć i na codzień nie używać jakby
    by korzystny system carshreingu czy jak to nazwać - przede wszystkim o
    zasięgu ogólno europejskim - w mieście w zasadzie już dziś bym dał radę
    - na codzień rower/metro od święta uber. No ale nie każdy mieszka w
    warszawie. A co z tymi co mieszkają po różnych "wólkach" wokół miast
    gdzie komunikacji nie ma? Przecież na wsi nie idzie w tej chwili żyć bez
    samochodu.

    Ale powiedzmy to wprost - to nie idzie w kierunku posiadania przez
    każdego elektryka, a po prostu w kierunku nieposiadania samochodów przez
    ogół. To jednak dwie zupełnie różne rzeczywistości.

    > Stanieją prędzej niż nam się wydaje.

    Co z tego że stanieją, jak nie ma sensownej możliwości ich ładowania.
    gdzieś 40 procent ludzi mieszka w blokach i nie ma "gniazdka", pomijając
    że prąd nie bierze się z gniazdka tak jak mięsko nie bierze się z
    supermarketu. W długie weekendy na A2 nad morze tworzą się
    kilksetmetrowe korki przed zjazdem na stacje benzynację a tankowanie
    trwa kilka minut z płaceniem. A tu przychodzi koniu i mówi że nawet
    godzina nie jest problemem, bo sobie zje obiad:P Po prostu nie ma
    widoku, żeby zamienić spalinki na elektryki 1 do 1 i już.

    > Trochę to rozpasanie trzeba ograniczyć. Palimy jak pojebani cenny
    > surowiec (węgiel, ropa) który służy do wytwarzania milionów produktów.
    > Dla mnie jako inżyniera to jest barbarzyństwo :P

    Ok - tylko mówmy uczciwie - tu chodzi właśnie o to, żeby ograniczyć
    rozpasanie branów na dole:P Więc siłą rzeczy baranom się pogorszy.

    > Ojtam ojtam. Koniarze też tak gadali.

    Z tego co pamiętam to raczej na odrwót - mówiło się o "kryzysie
    gówniano-paszowym":)

    > Jak wchodziła benzyna bezołowiowa
    > też było straszne dziamganie a po pół roku już na każdej stacji była do
    > kupienia.

    Prawdę mówiąc nie pamiętam, ale tam benzyna dalej była benzyną - tylko
    dodatek się zmienił. Tu mówimy o zmianie typu paliwa.

    > Żarówki tradycyjne miały zniknąć a nadal są.

    Ale sprzedawane jako urządzenia grzejne:P

    > Odkurzacze dużej
    > mocy też.

    Znów słaba analogia - odkurzacze dalej są na prąd:P

    > Społeczeństwo sobie poradzi :>

    Też tak myślę, tylko poziom komfortu się znacznie obniży, albo okaże się
    że jednak się z zakazu spalinek wycofają i wydzie jak z kozą i rabinem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2022-06-08 11:42:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.06.2022 o 11:36, Cavallino pisze:

    > To raz.

    Toż o tym piszę - działa bo to margines.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2022-06-08 13:20:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 07.06.2022 o 18:45, J.F pisze:
    > A ile jest warta nowa (?) Vitara?

    Takich już od kilku lat nie ma, są tylko różne hybrydy, a ja mam wolnossące benzynowe
    1.6...

  • 100. Data: 2022-06-08 13:31:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-06-2022 o 13:20, m4rkiz pisze:

    > Takich już od kilku lat nie ma, są tylko różne hybrydy,

    Ściemy, a nie hybrydy.
    Mild hybrid jest hybrydą wyłącznie z nazwy.

    Od zwykłego wolnossaka różni się toto rozrusznikiem - no normalnie napęd
    hybrydowy pełną gębą...... ROTFL !!!!