  • 351. Data: 2022-06-18 07:23:00
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2022 o 23:01, J.F pisze:

    > przynajmniej tyle.

    > No coz, wlasnie odpuscili.

    Socjalizm ma to do siebie, ze bohatersko rozwiązuje problemy które sam
    wcześniej stworzył.
    Zapewne ogłoszą to jako niesamowity sukces ekologiczny.....
    A ciemny lud to łyknie.....

    > To jedno, ale drugie to rzeczywiste problemu
    >
    > Poczekamy, zobaczymy ... jak to sie skonczy.
    > Trzeba bedzie baterie w domu zainstalować ? :-)

    > Ale te miliardy chyba nadal płyną.

    Nadal w tym samym kierunku - przeżreć i rozdać na co innego.

    > A Cavallino spuscil - Leaf to kiepskie auto :-P

    W porównaniu do lepszych bev, a nie do ice.

    > 1.30 zl. Plus VAT. Plus oplata sieciowa.
    >
    > Kartki na prąd wprowadzic :-)

    Już wprowadzili na węgiel.
    Nazywa się to inaczej, ale działa tak samo.

    Na prąd zresztą też już cena dla ludności jest sztucznie zaniżana taryfami.

    > A cos ty w tym silniku serwisowal?
    > Olej i pasek nie sa takie drogie ...

    Nawet bez paska serwis Toyoty wyniósł 1500 zł.

  • 352. Data: 2022-06-18 18:35:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Jun 2022 23:01:54 +0200, J.F

    > Przeciez zaczeli, a nawet dawniej.
    > Olowiowy to 1859.

    Zaczęli, ale nie prowadzili dalej badań. W ICE cyklicznie coś było
    poprawiane na przełomie tych 100 lat. 10 lat temu doszli do ściany,
    to już technologia skończona.

    > A koncerny paliwowe sie przejmowaly bateriami do laptopow i telefonow?

    Nie musiały.

    > W GM ktos ktos musial mocno obrazic, albo dostal duuuużą wziątkę,
    > bo zaorali caly program bardzo dokladnie, nic nie zostało.

    Tak czy siąk BEV zostało zabite.

    > A moze to amerykanskie przepisy tak naprawde ?

    Może poszli od lasu. ;P

    > Ty masz hybryde, a my tu o BEV.

    Którego to plugina używam w ponad 90% jako BEV,
    literalnie jeżdżę w zdecydowanej większości na prądzie.

    > Pierwsze Tesle - 80-120k$. W 2010.

    I porównaj sobie z samochodem spalinowym tego samego segmentu, dającego
    takie same parametry (ot, choćby brak turbodziury) przy tym samym komforcie
    jezdnym.

    > I wymienili zamiast zresetowac? :-)

    Tak, Jak już nie raz pisałem jest o to afera rozpętana w Australii.

    > Tak czy inaczej - w ten sposob to oni klienteli nie zdobędą.
    > Pewnie jakis koncern paliwowy przeplacil :-)

    Dają 160 tkm lub 8 lat gwarancji na baterię,
    kto by nie chciał tyle gwarancji na silnik w ICE?

    > Na poczatku moze i warto - do badań.

    Nie wiem co im przyświeca, fakt jest taki że jak po druciarsku resetowałem
    BMU, to miałem wyjściowe 95% użytecznej pojemności baterii. Dokładnie tyle
    co mam teraz po wymianie na nową.

    > a potrzebujemy 120% :-)

    Znowu odwracasz kota ogonem, nie było mowy ile potrzebujemy tylko kłamałeś
    że to 100% auta na węgiel. Tymczasem BEV i PHEV (sprawdzić czy nie mowa o
    krajach gdzie PHEV był głupkowato dotowane na poziomie BEV, były tańsze niż
    odpowiedniki ICE i ludzie je kupowali kompletnie bez woli ładowania z
    druta) w większości jeżdżą z OZE.

    > przynajmniej tyle.

    Aż tyle, to znaczy że rozmijasz się z prawdą odnośnie
    tego skąd PHEV/BEV biorą energię.

    > No coz, wlasnie odpuscili.

    Faaaajnie, 7 lat p(i)su w dupę wsadzone.

    > To jedno, ale drugie to rzeczywiste problemu
    > Poczekamy, zobaczymy ... jak to sie skonczy.
    > Trzeba bedzie baterie w domu zainstalować ? :-)

    > Ale te miliardy chyba nadal płyną.

    Tak, płyną. W zeszłym roku to było AFAIR 6 mld.
    Poszło wszystko na kiełbasę wyborczą, bo energetyka
    gucio z tego zobaczyła.

    > Na ile sie orientuje, to mielismy duze prawa na podstawie
    > historycznych danych, a teraz rzad przez TVP i billboardy publicznie
    > płacze, jak to kosztują te certyfikaty przez złą unie,
    > a sam je sprzedaje.
    >
    > Tylko owszem - kiedys bedzie kolejny krok - ograniczy sie nam te
    > prawa, a bedziemy bez OZE.

    > Baterię ladowac z baterii? Duza strata.
    > Dwie baterie by sie przydaly, wymienialne :-)

    Większa niż 20% które żre prosument? Nie. Poza tym w zimie można pompować
    taką baterię tanim prądem nocnym, a zużywać w drogim prądzie na rzecz domu
    czy ogrzewania PC.

    > A nie pisales całkiem niedawno, ze cena motoryzacyjna mocno zawyzona?
    >
    > A moze mi sie pomylilo z tą w/w bateria do merca - pisales ze ktos
    > chcial za używaną 500zl/kWh, a baterie do PV kosztuja od 2200zl/kWh
    > ... moglo mi sie ubzdurac, ze to jest blisko polowa z 5000 zl,
    > a nie ze 4x drozej :-)

    To nie jest oczywiste że części z rynku wtórnego są tańsze? Taka bateria
    teraz jest wyjątkowo tania, bo nikt jej aktualnie, poza takimi co ją
    wykorzystają jako bank energii w domu, nie potrzebuje.

    > Wow, gdzie sie taka skrzynia miesci :-)
    > A mowilem ze fikusnie wygieta ... choc to akurat wygląda na garazową
    > konstrukcje :-)

    Bosz. :P To jest skrzynia transportowa.
    Bateria leży w środku, w folii.

    Tu masz baterię:
    https://zapodaj.net/images/2078237146141.jpg

    > To akurat niekoniecznie, ale jak widac - dalo sie cos otworzyc.

    > Popros rajdową ekipę o wymiane silnika :-)
    > Albo zobacz ile na tasmie montują :-)

    Rajdowa ekipa wymontuje baterię szybciej niż rajdowa ekipa wymontuje
    silnik. Nawet Tesla automatem w cywilnym samochodzie szybciej to robi niż
    ekipa rajdowa, bo w 45 sek. wyciągali baterię na pokazie.

    > Porownujesz nieporownywalne - nie chodzi o wymiane calej baterii, bo
    > cie nie stać, tylko o rozmontowanie i wymiane pojedynczych ogniw.

    Wymontowanie silnika też go z automatu nie naprawia, trzeba go potem
    rozebrać, wyremontować, złożyć i wmontowac w samochód.

    > Oby.
    > Ale zakladamy, ze jedno padlo.
    > Jak bateria sie sklada z tysiecy ogniw, to kiedy padnie kolejne?
    > I tak bedziesz naprawial co miesiąc?

    Statystyki mówią, że ogniwa padają bardzo rzadko, bo są dobrze (znaczy
    znacznie lepiej) wysterowane i zadbane (temperaturowo) niż każde inne
    używane potocznie baterie na których jest zbudowana potoczna wiedza.

    > No i jedno naprawisz, ale po paru oplatach dojdziesz do wniosku,
    > ze jedno ogniwo niszczy całą baterię :-)

    Tylko że nie niszczy. A jak nizczy to w ramach gwarancji, przy czym bateria
    nie ląduje na śmietniku, tylko u producenta który ją naprawia.

    > Będzie, dlaczego mialoby byc inaczej.

    Bo to jedyny słuszny kierunek na uwolnienie się od putina i turbanów.

    > A Cavallino spuscil - Leaf to kiepskie auto :-P

    Nie czytam go, ale fakt, Leaf jest stary i źle zrobiony.
    Jest już puszczony jak należy Nissan Ariya.

    > Malo to to nie jest ... połowa od 160 tys, czy polowa od 125 tys?

    Połowa od 160. Z tym że spaliniak gorsze ma parametry jezdne i hałas w
    kabinie. Bo jakby miał mieć zbliżone parametry i równie wysoki komfort w
    zakresie miejskiej i podmiejskiej jazdy, to by musiał kosztować 2x więcej
    niż BEV.

    > Tylko troche.
    > Dla Niemca to zaden argument - zamierza kupic nowe i sprzedac po kilku
    > latach, degradacji duzej sie nie spodziewa, a moze zreszta dostanie
    > gwarancje.
    >
    > Ale klient na auto uzywane ma juz inną kalkulacje.
    >
    > W efekcie bogaty Niemiec moze duzo stracic :-)
    > I sie potem zastanowi, ale bedzie juz za pozno, i tylko BEV bedą :-)
    >
    > Jak sie bedzie bał, to nie kupi za poł ceny, tylko za cwierc.
    > A to duza strata :-)

    Klient z rynku wtórnego ma inną kalkulację, zazwyczaj tym mniejsze
    wymagania im niższa cena samochodu.

    > Nie jestem taki pewien, bo ja znam cene "dla konsumenta".
    > A ponoc prąd dla komercji mocno podrozał.
    >
    > https://www.energa.pl/mala-firma/umowy/prad-dla-firm
    .html

    > 1.30 zl. Plus VAT. Plus oplata sieciowa.
    > Kartki na prąd wprowadzic :-)

    No właśnie, a na ładowarkach (np. GreenWay) kWh
    kosztuje 2,47->2,73zł (bez abo).

    > Inni tez nie maja, jak wchodzi nowy model.

    To korzystają z "publicznych".

    > A cos ty w tym silniku serwisowal?
    > Olej i pasek nie sa takie drogie ... pozniej cena rosnie,
    > bo dodatkowe elementy trzeba :-)

    Przecież piszę właśnie tylko o kosztach cyklicznego serwisu olejowego.
    Czy jedzie czy stoi co rok lub co przebieg trzeba olej, filtry wymienić
    żeby się śmierdziel nie zatarł tudzież nie udusił z braku tlenu.

    > Choc w sumie ... olej tez drogi, przez 100kkm troche sie tego uzbiera
    > ... ale na razie nie tyle, aby roznice ceny pokryc :_)

    Różnicę w cenie pokrywa nie tylko serwis, głównie to cena za km i komfort.
    Mnie się PHEV do ICE zwrócił w 3 lata. Jakbym dzisiaj kupił kolejnego EV,
    zresztą rozważam z małżą wymianę jej pierdziela na PHEV lub BEV (bo jak
    zwykle dopiero pod ścianą zaczyna myśleć -- tak samo było z PC). Problem w
    tym że małża jeździ mniej niż połowę tego co ja i zwrot by się znacznie
    wydłużył. Żeby BEV się przy obecnych cenach zakupu opłacał to trzeba
    trzaskać >25kkm.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 353. Data: 2022-06-18 20:05:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-06-2022 o 18:35, Myjk pisze:
    > Fri, 17 Jun 2022 23:01:54 +0200, J.F

    > Znowu odwracasz kota ogonem, nie było mowy ile potrzebujemy tylko kłamałeś
    > że to 100% auta na węgiel.

    A prawda jest taka:
    https://elektrowoz.pl/oze/czy-samochody-elektryczne-
    w-polsce-jezdza-na-pradzie-z-wegla-polskim-miksie-en
    ergetycznym-otoz-nie-wyniki-ankiety/

    Ponad 77% ankietowanych posiadaczy samochodów elektrycznych w Polsce, do
    ich ładowania używa swojej pv, a ponad 80% NIE JEŹDZI tylko na polskim
    prądzie z węgla.

    Co potwierdza to o czym wcześniej pisałem:

    tego typu wpisy to typowe babulenie ev-hejterów, nie znajdujące żadnego
    pokrycia w faktach.

  • 354. Data: 2022-06-20 13:48:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Jun 2022 20:05:16 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Co potwierdza to o czym wcześniej pisałem:
    >
    > tego typu wpisy to typowe babulenie ev-hejterów, nie znajdujące żadnego

    Na razie to widac elektrowoz kupują w wiekszosci posiadacze PV.
    Ale jak proponujesz aby wszyscy sie przesiedli ... tak, wiem,
    pewnie ci sie spodoba pomysl, zeby ci co nie maja PV nie mogli kupic
    samochodu :-)

    Dalej kwestia organizacji - dawniej wiekszosc ludzi gdzies pracowala,
    to samochod stał z dala od domu. A po powrocie slonce slabo swieci :-)
    No ale po prawdzie po to jest siec, zeby domowa PV mogla ladować auto
    10km dalej.

    A potem przyszedl Covid, wiele osob pracuje z domu.
    Ale przeciez nie wszystkie ... no coz, w koncu mozna przyjąc, ze
    reszta hołoty, to niech tramwajem do pracy jedzie.

    J.

  • 355. Data: 2022-06-20 13:57:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-06-2022 o 13:48, J.F pisze:

    > Na razie to widac elektrowoz kupują w wiekszosci posiadacze PV.

    Względnie odwrotnie.
    I to chyba normalne, że dwie rzeczy które się tak świetnie uzupełniają
    idą ze sobą w parze?
    Albo że pierwsi na takie zakupy idą ci, którzy są bardziej ogarnięci tak
    ogólnie i bardziej otwarci na postęp i nowości, więc szybciej docenią
    zalety obu rozwiązań?

    > Ale jak proponujesz aby wszyscy sie przesiedli ...

    Ja gdzieś coś takiego proponowałem?
    W życiu, kolejna ściema bez pokrycia w faktach.

  • 356. Data: 2022-06-20 15:16:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Jun 2022 13:57:03 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > Albo że pierwsi na takie zakupy idą ci, którzy są bardziej ogarnięci tak
    > ogólnie i bardziej otwarci na postęp i nowości, więc szybciej docenią

    I maja domek z garazem i nie muszą sie martwic "gdzie ja go bede
    ładowal".
    Ewentualnie ... "ja musze miec samochod, bo inaczej z/do mojej wsi nie
    dojade" :-)

    > Ja gdzieś coś takiego proponowałem?
    > W życiu, kolejna ściema bez pokrycia w faktach.

    No ale to co masz na mysli?
    -reszta niech sobie smrodzi ile chce spaliniakami?
    -zabronic spaliniakow, skonczą sie korki ?
    :-)

    J.

  • 357. Data: 2022-06-21 06:30:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-06-2022 o 15:16, J.F pisze:

    > No ale to co masz na mysli?

    Że mnie to nie zajmuje.
    Piszę generalnie o tym, że bev to fajne auto do jazdy, do tego nie
    smrodzi i jest bardzo tanie w eksploatacji.
    Reszta, to nie mój problem i nie mam na nią wpływu.

    A samochody nadal lubię, również spalinowe.

  • 358. Data: 2022-06-21 08:43:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Jun 2022 06:30:28 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > smrodzi i jest bardzo tanie w eksploatacji.
    > Reszta, to nie mój problem i nie mam na nią wpływu.
    >
    > A samochody nadal lubię, również spalinowe.

    Niepoprawny zwolennik :-)

    Fajne ... ma zalety, ma wady.

    Nie smrodzi ... smrod ICE zostaje z tylu :-)
    Smrod BEV ... byc moze w Belchatowie :-(

    Tanie ... zalezy od wersji, ladowarki bywaja drogie.
    W dodatku dolicz cene zakupu.

    Kupic BEV, kupic PV, pracowac w domu ... i idi Putin na ****j :-)

    J.

  • 359. Data: 2022-06-21 09:09:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-06-2022 o 08:43, J.F pisze:

    > Smrod BEV ... byc moze w Belchatowie :-(

    Ale to juz wina rządzących.
    Prąd ma być z czystszych źródeł - a że jeszcze nie jest go tyle ile
    mogłoby być, to j.w.

    > Tanie ... zalezy od wersji, ladowarki bywaja drogie.
    > W dodatku dolicz cene zakupu.

    Doliczyłem.
    Wyszło taniej niż ice.
    O eksploatacji nie wspominając.

    > Kupic BEV, kupic PV, pracowac w domu ... i idi Putin na ****j :-)

    Dokładnie mój przypadek.

  • 360. Data: 2022-06-21 09:27:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Jun 2022 09:09:33 +0200, Cavallino wrote:

    > Ale to juz wina rządzących.
    > Prąd ma być z czystszych źródeł - a że jeszcze nie jest go tyle ile
    > mogłoby być, to j.w.

    Atomowych, gazowych?

    Bo PV ... to nie u nas, tzn u nas nie zawsze ..

    J.