-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!news.uzoreto.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-med
ia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neo
strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Będzie hejt!
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <629bacc9$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
<t7kket$rck$1$Jacek@news.chmurka.net>
<1263133673$20220606123918@squadack.com>
<1gfc8alc5fvvi$.uug4o161xkxl.dlg@40tude.net>
<t7krof$ii$1$Jacek@news.chmurka.net>
<t2yukktn9oqs.ny6hck0pv5w8$.dlg@40tude.net> <b...@m...org>
<5tj8w3eubx4b$.1phzpvyxzc0lq$.dlg@40tude.net>
<629f0f4e$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
<t7n3c3$i2e$1$Cav@news.chmurka.net>
<t7nu3m$53o$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
<1...@4...net> <8nwo9fpgdh7y$.dlg@myjk.org>
<jkqzktr0060k$.1vrt9r8u4bqd0$.dlg@40tude.net>
<12ilbfjs897g4$.dlg@myjk.org>
<12z6wx3pmjbde$.djhra6pw1iyb$.dlg@40tude.net>
<1e1bhdx1cejep$.dlg@myjk.org> <z...@4...net>
<2...@m...org> <1...@4...net>
Date: Sat, 18 Jun 2022 18:35:00 +0200
Message-ID: <w17bll0zvngq$.dlg@myjk.org>
Lines: 271
NNTP-Posting-Host: 95.49.80.185
X-Trace: 1655570100 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 474 95.49.80.185:63495
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 11918
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2704768
[ ukryj nagłówki ]Fri, 17 Jun 2022 23:01:54 +0200, J.F
> Przeciez zaczeli, a nawet dawniej.
> Olowiowy to 1859.
Zaczęli, ale nie prowadzili dalej badań. W ICE cyklicznie coś było
poprawiane na przełomie tych 100 lat. 10 lat temu doszli do ściany,
to już technologia skończona.
> A koncerny paliwowe sie przejmowaly bateriami do laptopow i telefonow?
Nie musiały.
> W GM ktos ktos musial mocno obrazic, albo dostal duuuużą wziątkę,
> bo zaorali caly program bardzo dokladnie, nic nie zostało.
Tak czy siąk BEV zostało zabite.
> A moze to amerykanskie przepisy tak naprawde ?
Może poszli od lasu. ;P
> Ty masz hybryde, a my tu o BEV.
Którego to plugina używam w ponad 90% jako BEV,
literalnie jeżdżę w zdecydowanej większości na prądzie.
> Pierwsze Tesle - 80-120k$. W 2010.
I porównaj sobie z samochodem spalinowym tego samego segmentu, dającego
takie same parametry (ot, choćby brak turbodziury) przy tym samym komforcie
jezdnym.
> I wymienili zamiast zresetowac? :-)
Tak, Jak już nie raz pisałem jest o to afera rozpętana w Australii.
> Tak czy inaczej - w ten sposob to oni klienteli nie zdobędą.
> Pewnie jakis koncern paliwowy przeplacil :-)
Dają 160 tkm lub 8 lat gwarancji na baterię,
kto by nie chciał tyle gwarancji na silnik w ICE?
> Na poczatku moze i warto - do badań.
Nie wiem co im przyświeca, fakt jest taki że jak po druciarsku resetowałem
BMU, to miałem wyjściowe 95% użytecznej pojemności baterii. Dokładnie tyle
co mam teraz po wymianie na nową.
>>> Reszta biznesu troche przespała.
>>> A gdzies tam dalej masz kwestię prądu.
>>> Bez OZE to są auta na węgiel.
>> Ale 20% energetyki nawet w zapyziałej polsce to OZE.
> a potrzebujemy 120% :-)
Znowu odwracasz kota ogonem, nie było mowy ile potrzebujemy tylko kłamałeś
że to 100% auta na węgiel. Tymczasem BEV i PHEV (sprawdzić czy nie mowa o
krajach gdzie PHEV był głupkowato dotowane na poziomie BEV, były tańsze niż
odpowiedniki ICE i ludzie je kupowali kompletnie bez woli ładowania z
druta) w większości jeżdżą z OZE.
>> Sporo prądu
>> z OZE kupujemy z ościennych taniej niż produkujemy energię z węgla.
> przynajmniej tyle.
Aż tyle, to znaczy że rozmijasz się z prawdą odnośnie
tego skąd PHEV/BEV biorą energię.
>> Gdyby pisiory nie udupiły wiatraków w 2015, to byłoby więcej.
> No coz, wlasnie odpuscili.
Faaaajnie, 7 lat p(i)su w dupę wsadzone.
>> Poza tym ja mam swoje OZE i większość prądu wykorzystuję na PHEV.
>>
>>> OZE wprowadzaja swoje problemy do tematu.
>>
>> Problemy to wprowadził rzunt (PO i PiS) oraz prezesi spółek
>> energetycznych siedzących pod pantoflem tegoż rzontu.
>
> To jedno, ale drugie to rzeczywiste problemu
> Poczekamy, zobaczymy ... jak to sie skonczy.
> Trzeba bedzie baterie w domu zainstalować ? :-)
>> Od 2012
>> było wiadomo że idzie OZE i trzeba się do niego gotować, wtedy
>> przyszedł handel emisjami CO2. Miliardy płynęły na rzecz
>> przygotowania sieci do OZE, które zostały przejedzone
>> głównie na kiełbasę wyborczą.
> Ale te miliardy chyba nadal płyną.
Tak, płyną. W zeszłym roku to było AFAIR 6 mld.
Poszło wszystko na kiełbasę wyborczą, bo energetyka
gucio z tego zobaczyła.
> Na ile sie orientuje, to mielismy duze prawa na podstawie
> historycznych danych, a teraz rzad przez TVP i billboardy publicznie
> płacze, jak to kosztują te certyfikaty przez złą unie,
> a sam je sprzedaje.
>
> Tylko owszem - kiedys bedzie kolejny krok - ograniczy sie nam te
> prawa, a bedziemy bez OZE.
>> Do magazynu energii w domu. Choćby po to aby ją ładować w tanim prądzie a
>> wykorzystywać w drogim. Albo ładować w dzień słońcem, a korzystać w nocy na
>> rzecz samochodu.
>
> Baterię ladowac z baterii? Duza strata.
> Dwie baterie by sie przydaly, wymienialne :-)
Większa niż 20% które żre prosument? Nie. Poza tym w zimie można pompować
taką baterię tanim prądem nocnym, a zużywać w drogim prądzie na rzecz domu
czy ogrzewania PC.
>>> I czy nie pisales, ze to warte gora 25 tys?
>> Pokaż gdzie, bo po raz kolejny mi przypisujesz coś czego nie napisałem.
>
> A nie pisales całkiem niedawno, ze cena motoryzacyjna mocno zawyzona?
>
> A moze mi sie pomylilo z tą w/w bateria do merca - pisales ze ktos
> chcial za używaną 500zl/kWh, a baterie do PV kosztuja od 2200zl/kWh
> ... moglo mi sie ubzdurac, ze to jest blisko polowa z 5000 zl,
> a nie ze 4x drozej :-)
To nie jest oczywiste że części z rynku wtórnego są tańsze? Taka bateria
teraz jest wyjątkowo tania, bo nikt jej aktualnie, poza takimi co ją
wykorzystają jako bank energii w domu, nie potrzebuje.
>> Fikuśna blacha nie rzutuje na możliwość naprawy. Skoro mi
>> baterię wymienili w ASO (a robili to pierwszy raz), znaczy
>> że się da wymontować w każdych warunkach. Bateria wyglądała
>> tak: https://zapodaj.net/images/99324a571751c.jpg
> Wow, gdzie sie taka skrzynia miesci :-)
> A mowilem ze fikusnie wygieta ... choc to akurat wygląda na garazową
> konstrukcje :-)
Bosz. :P To jest skrzynia transportowa.
Bateria leży w środku, w folii.
Tu masz baterię:
https://zapodaj.net/images/2078237146141.jpg
>> A jak się da wymontować, znaczy da się też rozmontować,
>> naprawić i zamontować.
>
> To akurat niekoniecznie, ale jak widac - dalo sie cos otworzyc.
>
>> W ASO wymiana baterii zajęła
>> 2 godziny, szybciej niż wydłubanie i zamontowanie
>> silnika spalinowego.
>
> Popros rajdową ekipę o wymiane silnika :-)
> Albo zobacz ile na tasmie montują :-)
Rajdowa ekipa wymontuje baterię szybciej niż rajdowa ekipa wymontuje
silnik. Nawet Tesla automatem w cywilnym samochodzie szybciej to robi niż
ekipa rajdowa, bo w 45 sek. wyciągali baterię na pokazie.
> Porownujesz nieporownywalne - nie chodzi o wymiane calej baterii, bo
> cie nie stać, tylko o rozmontowanie i wymiane pojedynczych ogniw.
Wymontowanie silnika też go z automatu nie naprawia, trzeba go potem
rozebrać, wyremontować, złożyć i wmontowac w samochód.
>> Zazwyczaj nie zacznie padać następne tylko jako konsekwencja
>> padnięcia tego pierwszego. Po prostu reszta jest ograniczana
>> przez BMU do tego padniętego.
>
> Oby.
> Ale zakladamy, ze jedno padlo.
> Jak bateria sie sklada z tysiecy ogniw, to kiedy padnie kolejne?
> I tak bedziesz naprawial co miesiąc?
Statystyki mówią, że ogniwa padają bardzo rzadko, bo są dobrze (znaczy
znacznie lepiej) wysterowane i zadbane (temperaturowo) niż każde inne
używane potocznie baterie na których jest zbudowana potoczna wiedza.
> No i jedno naprawisz, ale po paru oplatach dojdziesz do wniosku,
> ze jedno ogniwo niszczy całą baterię :-)
Tylko że nie niszczy. A jak nizczy to w ramach gwarancji, przy czym bateria
nie ląduje na śmietniku, tylko u producenta który ją naprawia.
>> Nie będzie.
>
> Będzie, dlaczego mialoby byc inaczej.
Bo to jedyny słuszny kierunek na uwolnienie się od putina i turbanów.
>> Dwa razy mniej, nie uwzględniając parametrów jezdnych,
>> czyt. wyższego komfortu EV i bilansu użytkowego.
>
> A Cavallino spuscil - Leaf to kiepskie auto :-P
Nie czytam go, ale fakt, Leaf jest stary i źle zrobiony.
Jest już puszczony jak należy Nissan Ariya.
> Malo to to nie jest ... połowa od 160 tys, czy polowa od 125 tys?
Połowa od 160. Z tym że spaliniak gorsze ma parametry jezdne i hałas w
kabinie. Bo jakby miał mieć zbliżone parametry i równie wysoki komfort w
zakresie miejskiej i podmiejskiej jazdy, to by musiał kosztować 2x więcej
niż BEV.
>> Sam sobie zaprzeczasz, zauważyłeś?
>
> Tylko troche.
> Dla Niemca to zaden argument - zamierza kupic nowe i sprzedac po kilku
> latach, degradacji duzej sie nie spodziewa, a moze zreszta dostanie
> gwarancje.
>
> Ale klient na auto uzywane ma juz inną kalkulacje.
>
> W efekcie bogaty Niemiec moze duzo stracic :-)
> I sie potem zastanowi, ale bedzie juz za pozno, i tylko BEV bedą :-)
>
> Jak sie bedzie bał, to nie kupi za poł ceny, tylko za cwierc.
> A to duza strata :-)
Klient z rynku wtórnego ma inną kalkulację, zazwyczaj tym mniejsze
wymagania im niższa cena samochodu.
>> Użytkownicy, dlatego prąd na ładowarkach publiczych kosztuje ile kosztuje,
>> tj. wielokrotnie więcej niż faktyczny koszt kWh energii.
>
> Nie jestem taki pewien, bo ja znam cene "dla konsumenta".
> A ponoc prąd dla komercji mocno podrozał.
>
> https://www.energa.pl/mala-firma/umowy/prad-dla-firm
.html
>
> 1.30 zl. Plus VAT. Plus oplata sieciowa.
> Kartki na prąd wprowadzic :-)
No właśnie, a na ładowarkach (np. GreenWay) kWh
kosztuje 2,47->2,73zł (bez abo).
>> No właśnie, czyli nie miała infrastruktury do budowy.
> Inni tez nie maja, jak wchodzi nowy model.
To korzystają z "publicznych".
>> Nikt nie będzie robić darmo. Ale fakt jest taki że utrzymanie ICE w ASO
>> jest wielokrotnie droższe niż BEV. Tak się składa że mam BEV i ICE w jednym
>> i widzę ile kosztuje serwis ICE a ile BEV. ICE mnie kosztował ~2000 zł
>> rocznie. BEV nie kosztował NIC w ciągu 6 lat, a nawet oszczędził, bo mam
>> naleciane 160tkm i nadal oryginalne klocki.
> A cos ty w tym silniku serwisowal?
> Olej i pasek nie sa takie drogie ... pozniej cena rosnie,
> bo dodatkowe elementy trzeba :-)
Przecież piszę właśnie tylko o kosztach cyklicznego serwisu olejowego.
Czy jedzie czy stoi co rok lub co przebieg trzeba olej, filtry wymienić
żeby się śmierdziel nie zatarł tudzież nie udusił z braku tlenu.
> Choc w sumie ... olej tez drogi, przez 100kkm troche sie tego uzbiera
> ... ale na razie nie tyle, aby roznice ceny pokryc :_)
Różnicę w cenie pokrywa nie tylko serwis, głównie to cena za km i komfort.
Mnie się PHEV do ICE zwrócił w 3 lata. Jakbym dzisiaj kupił kolejnego EV,
zresztą rozważam z małżą wymianę jej pierdziela na PHEV lub BEV (bo jak
zwykle dopiero pod ścianą zaczyna myśleć -- tak samo było z PC). Problem w
tym że małża jeździ mniej niż połowę tego co ja i zwrot by się znacznie
wydłużył. Żeby BEV się przy obecnych cenach zakupu opłacał to trzeba
trzaskać >25kkm.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 18.06.22 20:05 Cavallino
- 20.06.22 13:48 J.F
- 20.06.22 13:57 Cavallino
- 20.06.22 15:16 J.F
- 21.06.22 06:30 Cavallino
- 21.06.22 08:43 J.F
- 21.06.22 09:09 Cavallino
- 21.06.22 09:27 J.F
- 21.06.22 09:55 Cavallino
- 21.06.22 12:37 J.F
- 21.06.22 12:47 Cavallino
- 21.06.22 13:35 J.F
- 21.06.22 13:48 Cavallino
- 27.06.22 06:19 Cavallino
- 01.09.22 18:34 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=