  • 331. Data: 2022-06-16 09:39:41
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-16 o 07:12, Cavallino pisze:

    > Mówiłem, że jedyny problem jest taki, że Cię nie stać, wiec hejtujesz.

    Na pewno nie stać mnie na taki, który by był
    równorzędny czy porównywalny w użytkowaniu
    (o ile taki jest) ale ja nie biorę byle czego i publicznie
    nie lukruję tych wszystkich niedogodności wynikających
    z użytkowania samochodu dla biedoty.
    Napisałem Ci już, że nie zaintrygowało
    mnie plucie na elektryki, tylko rozśmieszyło mnie
    Twoje słodzenie. Jeśli to hejt, to zapraszam jednak
    do psychoanalityka.

  • 332. Data: 2022-06-16 09:40:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-16 o 07:13, Cavallino pisze:

    > Wręcz przeciwnie, doskonale rozumiem dlaczego hejterzy piszą.
    > Nawet jeśli oni nie do końca.

    Wszyscy Cię hejtują, może przemyśl to.

  • 333. Data: 2022-06-16 09:43:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-16 o 07:14, Cavallino pisze:

    > Ale to Twój problem, a nie powód do cyklicznego hejtu.

    A cykl kilkumiesięczny?
    Nie przypominam sobie, żebym w ostatnich kilku miesiącach
    coś napisał choć dyskusji było trochę, więc daruj sobie
    te wstawki o hejcie, bo brzmi to jak w piaskownicy:
    mamo a on na mnie patrzy!!!

  • 334. Data: 2022-06-16 11:15:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Sunday, June 12, 2022, 8:20:45 AM, you wrote:

    [...]

    > W drodze nastawy recznej?
    > A i tak maja "wspolczynnik jednoczesnosci" i przylacze znacznie
    > mniejsze niz suma wszystkich gniazdek.
    > P.S. Da sie kupic "instalacyjne" bezpieczniki mniejsze niz 6A ?

    Tak. Lat temu sporo w schronisku młodzieżowym w Krakowie nie dało się
    włączyć do gniazdka zasilacza laptopa, to bezpiecznik 2A wylatywał.
    Trzeba było wetknąć i prosić panią z recepcji o włączenie
    bezpiecznika. Nie dość, że 2A, to na dokładkę szybki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 335. Data: 2022-06-16 11:17:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nadir,

    Sunday, June 12, 2022, 10:24:55 AM, you wrote:

    > Chodzi o coś takiego?
    > https://www.google.com/search?q=wy%C5%82%C4%85cznik+
    nadpr%C4%85dowy+4a

    2A też są: https://www.google.com/search?q=wy%C5%82%C4%85cznik+
    nadpr%C4%85dowy+2A

    > A są jeszcze na wkładki topikowe, jaką wkładkę założysz, to tak będziesz
    > miał.

    Bez sensu na kampingu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 336. Data: 2022-06-16 11:22:36
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-06-12 o 08:20, J.F pisze:

    > P.S. Da sie kupic "instalacyjne" bezpieczniki mniejsze niz 6A ?

    Oczywiście, nawet C 0.5. Może nie od ręki i nie wszędzie, ale są dostępne.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 337. Data: 2022-06-16 11:24:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, June 14, 2022, 12:26:54 PM, you wrote:

    > 4A kolega pokazal, ale S-ka 0.5A?

    Gógle masz popsute? https://www.google.com/search?q=wy%C5%82%C4%85cznik+
    nadpr%C4%85dowy+0.5A

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 338. Data: 2022-06-16 11:30:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Jun 2022 15:45:25 +0200, J.F

    > I co - na tych szeszelach to przekonywali,
    > ze za elektryki nie zapłacą?

    Serio trzeba ci takie rzeczy tłumaczyć?

    > Przede wszystkim, to te elektryki były ubogie.
    > Potem Tesla udowoniła, ze się da zrobic prawie normalne auto.
    > Ale najpierw technika musiala sie rozwinąc.

    Czym niby technika Tesli różni się od tej z ubiegłego wieku? Praktycznie
    niczym, wystarczyło tylko usiąść i nad tym zacząć pracować. Rozwój baterii
    napędził głównie sprzęt przenośny. Gdyby zacząć nad bateriami pracować 100
    lat temu dzisiaj bylibyśmy w zupełnie innym miejscu. Ale koncerny paliwowe
    udupiły EV i zdusiły jak ponownie chciały powstać, wycieczkami na szeszele,
    nie tylko sprzedających spaliniaki, ale także dziennikarzy itd.

    > I drogie to było auto, nadal jest drogie, ale moze jeszcze potanieją.

    Jak się nad tym zastanowić, to nie było i nie jest znacznie droższe.
    Dlatego się zdecydowałem na zakup PHEVa, bo w 3 lata mi się do wersji
    ICE zwrócił, a teraz drugi rok jeżdżę za pół darmo.

    A, i w zeszłym tygodniu mi baterię na nową wymienili na gwarancji.
    I żeby to ponownie podkreślić, bo zaraz sobie namalujesz swój
    oderwany od rzeczywistości obraz, bateria była zdrowa, tylko
    Battery Management Unit było zaprogramowane tak, aby baterię
    "degradować". Po resecie BMU miałem 95% pojemności.

    Ale Mitsubishi ma politykę że nie resetuje na stałe BMU
    tylko głupkowato wysyła baterię z Japonii i wymenia
    a starą zabiera i wykorzysta w fabryce.

    > Reszta biznesu troche przespała.
    >
    > A gdzies tam dalej masz kwestię prądu.
    > Bez OZE to są auta na węgiel.

    Ale 20% energetyki nawet w zapyziałej polsce to OZE. Sporo prądu
    z OZE kupujemy z ościennych taniej niż produkujemy energię z węgla.
    Gdyby pisiory nie udupiły wiatraków w 2015, to byłoby więcej.

    Poza tym ja mam swoje OZE i większość prądu wykorzystuję na PHEV.

    > OZE wprowadzaja swoje problemy do tematu.

    Problemy to wprowadził rzunt (PO i PiS) oraz prezesi spółek
    energetycznych siedzących pod pantoflem tegoż rzontu. Od 2012
    było wiadomo że idzie OZE i trzeba się do niego gotować, wtedy
    przyszedł handel emisjami CO2. Miliardy płynęły na rzecz
    przygotowania sieci do OZE, które zostały przejedzone
    głównie na kiełbasę wyborczą.

    > A po co ci?

    Do magazynu energii w domu. Choćby po to aby ją ładować w tanim prądzie a
    wykorzystywać w drogim. Albo ładować w dzień słońcem, a korzystać w nocy na
    rzecz samochodu.

    > I czy nie pisales, ze to warte gora 25 tys?

    Pokaż gdzie, bo po raz kolejny mi przypisujesz coś czego nie napisałem.

    > Gdyz chocby nie masz fikusnie wygietej blachy na podstawe :-)

    Fikuśna blacha nie rzutuje na możliwość naprawy. Skoro mi
    baterię wymienili w ASO (a robili to pierwszy raz), znaczy
    że się da wymontować w każdych warunkach. Bateria wyglądała
    tak: https://zapodaj.net/images/99324a571751c.jpg

    A jak się da wymontować, znaczy da się też rozmontować,
    naprawić i zamontować. W ASO wymiana baterii zajęła
    2 godziny, szybciej niż wydłubanie i zamontowanie
    silnika spalinowego.

    > Sie da, ale sie nie oplaca bo za drogie.
    > Podobnie jak remont silnika w ICE :-)

    Bateria jest droższa niż silnik, przecież to jeden z przewodnich
    argumentów petrolbojów. A jeśli jest droższa to opłaca się ją
    naprawiać. Rzecz w tym że nie ma takiej potrzeby (jeszcze?),
    a więc rynek serwisów jest mały, co za tym idzie drogi.
    Podobnie jak z recyklingiem.

    > Poza tym jak ci padnie jedno ogniwo w baterii ... po jakim czasie
    > zaczna padac nastepne?

    Zazwyczaj nie zacznie padać następne tylko jako konsekwencja
    padnięcia tego pierwszego. Po prostu reszta jest ograniczana
    przez BMU do tego padniętego. Dlatego czasem jedno wadliwe
    ogniwo potrafi "zabić" całą baterię, choć 99,5% baterii jest
    całkowicie zdrowe.

    > A te, ktore nie zarabialy odpowiednio - padły.
    > I z elektrycznymi będzie tak samo :-)

    Nie będzie.

    > Gdzies tam jeszcze jest kurs $.
    > Ile kosztowal jak oglosili doplaty, ile rok wczesniej?

    Sprawdź sobie. Z pewnością nie były to duże różnice.
    Zresztą powtarzam ponownie, cenę spuścili TUŻ PO
    ogłoszeniu dopłat. To nie jest wynik spadku/wzrostu
    wartości waluty.

    > Ceny nowych samochodow w Polsce ... dlugi temat.
    > Ale ile kosztowal wtedy samochodzik ICE porownywalny z Leafem?
    > Ile w cenniku, ile realnie :-)

    Dwa razy mniej, nie uwzględniając parametrów jezdnych,
    czyt. wyższego komfortu EV i bilansu użytkowego.

    > Jak dzis kupuje uzywany ICE po Niemcu, to nie wiem czy kupie uzywany
    > BEV, wlasnie z tego powodu :-)

    Sam sobie zaprzeczasz, zauważyłeś?

    > Musi byc przekonanie, ze te baterie sa trwale.
    > Albo ze mozna tanio wymienic/naprawic.

    Po co mają być trwałe, skoro twierdzisz że po 3 latach się pozbywasz auta,
    a potem kupuje je ktoś kto może mieć inne potrzeyb (np. potrzebuje
    mniejszego zasięgu niż ty gdy je kupowałeś).

    > A jak przekonania nie bedzie ... posiadacze BEV beda je sprzedac za
    > psie pieniadze, czy pojezdza dluzej?
    > Bo juz chyba sie nie da, zeby nastepne auto kupili ICE :-)

    Da się jeszcze przez 12 lat, a i później też się da,
    jak ktoś będzie mocno chciał jeździć smrodem spalinowym.

    > 15% ... a kto zrobil pozostale 85%?

    Firmy widzace w tym zarobek -- ale nie sam koncern jak Tesla.

    > Mercedes zainwestowal w Ionity.
    > Choc kto ich tam wie - moze tak naprawde banki
    > zainwestowaly i ludzie :-)
    > A zainwestowal tez np Orlen. I Tauron. I PGE.
    > I kto za to placi? :-)

    Użytkownicy, dlatego prąd na ładowarkach publiczych kosztuje ile kosztuje,
    tj. wielokrotnie więcej niż faktyczny koszt kWh energii.

    > Tesla nie korzystala z Lotus Elise?
    > Ale przeciez nie za darmo.

    No właśnie, czyli nie miała infrastruktury do budowy.

    > Ale płacic im trzeba :-)

    Nikt nie będzie robić darmo. Ale fakt jest taki że utrzymanie ICE w ASO
    jest wielokrotnie droższe niż BEV. Tak się składa że mam BEV i ICE w jednym
    i widzę ile kosztuje serwis ICE a ile BEV. ICE mnie kosztował ~2000 zł
    rocznie. BEV nie kosztował NIC w ciągu 6 lat, a nawet oszczędził, bo mam
    naleciane 160tkm i nadal oryginalne klocki. :P Już o tym pisałem, poduszka
    silnika elektrycznego kosztowała 350 zł, poduszka silnika (jedna z 4)
    kosztowała 1000 zł.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 339. Data: 2022-06-16 16:24:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2022 o 09:40, cef pisze:

    > Wszyscy Cię hejtują,

    Z całego wywodu zrozumiałeś że chodzi o hejtowanie MNIE?
    Poważnie?
    No to się nie dziwię, ze nie możesz przestawić klapek w głowie na
    prawidłowe myślenie.

    HINT: Chodzi o hejt na ev, a nie ma mnie. ;-)

  • 340. Data: 2022-06-16 16:25:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2022 o 09:43, cef pisze:

    > A cykl kilkumiesięczny?

    Jeśli nic się u Ciebie nie zmieniło, to nadal jest to hejt.
    Dotyczy również każdego innego ev-hejtera, który chociaż raz już się
    tego dopuścił.