  • 211. Data: 2022-06-13 11:27:53
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 13.06.2022 o 10:32, Cavallino pisze:

    > A jak tak.
    > Niezależnie od rodzaju napędu.
    > Tyle.

    Masz do tego pełne prawo. Ja rezerwuję sobie prawo do zdania odmiennego :)

    [...]
    > No to tacy dewianci mogą się już więcej w temacie ev nie odzywać.
    > Uznać raz na zawsze, że to nie dla nich i pisać na inne tematy.
    > Jeśli zrobią to choć jeszcze raz, to stają się hejterami.

    Miło mi, ale czasem coś jednak napiszę :)
    W tygodniu 26 w poniedziałek zrobię trasę Poniatowa - Nitra i w czwartek
    Nitra - Poniatowa. Jakieś 40% tej trasy biegnie krajówkami w PL i SK.
    Zaręczam Ci (a mam doświadczenie), że zrobię te 650 km na raz o ile
    pęcherz nie przypili.
    Co więcej po trasie będę w dobrej kondycji (to też wiem z doświadczenia)
    i jedynym moim problemem jest to, że w poniedziałek będę musiał wyruszyć
    około 3 rano :(

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 212. Data: 2022-06-13 11:29:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.06.2022 o 10:12, J.F pisze:

    > Sa dwie wersje:
    > -kolega zostawi samochod niepodlaczony ... li-ion nie szkodzi to tak
    > jak ołowiowemu, ale moze jednak szkodzi.

    Umiarkowane naładowanie pomaga a nie szkodzi.

    > Szczegolnie, jak elektronika
    > wydoi trakcyjny.

    Co by to się musiało stać.

    > -kolega zostawi samochod podlaczony na miesiac ... i mowisz, ze
    > nie kazdy producent ma soft dobry ?

    O doładowanie zwykłego z trakcyjnego na postoju chodziło.

  • 213. Data: 2022-06-13 11:38:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-06-2022 o 11:27, Mirek Ptak pisze:

    > Miło mi, ale czasem coś jednak napiszę :)

    Po co?
    Mało to innych tematów, w których można pisać peany o smrodowozach?

  • 214. Data: 2022-06-13 11:59:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 13.06.2022 o 09:10, Cavallino pisze:

    > Albo i nie.
    > Zwłaszcza tacy, co im się wydaje, że nigdy nie zasną za kierownicą jadąc
    > bez postoju.

    Please - to zaczyna być już lekko groteskowe. Jeśli masz problem z
    zasypianiem w samochodzie to może rzeczywiście elektryk jest najlepszym
    dla Ciebie rozwiązaniem, bo te postoje wymusza ;), ale proszę nie
    projektuj tego na resztę kierowców.
    Regularnie swego czasu robiłem trasy 1000km (od otwarcia A38 - 960km)
    Gliwice - Wuppertal. Zawsze na raz z jednym lub dwoma tankowaniami plus
    czasem toaleta. Raz jeden poczułem znużenie - jakieś 20-23 lata temu,
    gdy wracałem nocą do Wuppertalu z krótkiej przerwy w szkoleniu. 30 minut
    drzemki na stacji i byłem jak nowo narodzony do dalszej trasy.

    > Wręcz przeciwnie.
    > 1,5 h odpoczynku na 13 h trasie to i tak poniżej sensownego minimum.
    > A gdzie czas żeby coś zjeść?

    Je się na miejscu. 1000 km w 8,5 godziny, zameldować się w hotelu i na
    miasto do restauracji - na 90% lepszej niż jakaś buda przy drodze.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 215. Data: 2022-06-13 12:08:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-06-2022 o 11:59, Mirek Ptak pisze:

    > Please - to zaczyna być już lekko groteskowe. Jeśli masz problem z
    > zasypianiem w samochodzie to może rzeczywiście elektryk jest najlepszym
    > dla Ciebie rozwiązaniem, bo te postoje wymusza ;)

    Wiele nowoczesnych samochodów kontrolujących kierowcę tak robi
    (proponuję przerwę)
    To że stare diesle tego nie mają, nie oznacza że coś takiego nie istnieje.
    Defaultowe ustawienia tego mechanizmu to 2 h - jak dla mnie bardzo trafne.

    , ale proszę nie
    > projektuj tego na resztę kierowców.

    Groteskowe to jest zaprzeczanie powszechności takiego zjawiska i
    związanego z tym zagrożenia.

> [...]
    > gdy wracałem nocą do Wuppertalu z krótkiej przerwy w szkoleniu. 30 minut
    > drzemki na stacji i byłem jak nowo narodzony do dalszej trasy.

    Zgadza się.
    Tyle wystarczy.
    A czasem i drzemka zbędna, jeśli zrobisz postój i trochę się na nim
    rozkręcisz.

    > Je się na miejscu.

    W imię czego ta głodówka?

  • 216. Data: 2022-06-13 12:42:03
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 13.06.2022 o 12:08, Cavallino pisze:

    > W imię czego ta głodówka?

    Jakości życia.
    Wolę coś skubnąć rano w domu - wyjazd o 6, 8.5 godziny to przed 15 w
    hotelu i na miasto, żeby o normalnej porze zjeść obiad.
    Gdybym marnował czas na niepotrzebne postoje to bym dojechał wyraźnie
    później i bym głodował rzeczywiście, bo jedzenie późno jest niezdrowe :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 217. Data: 2022-06-13 12:54:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Jun 2022 12:42:03 +0200, Mirek Ptak wrote:

    > Jakości życia.
    > Wolę coś skubnąć rano w domu - wyjazd o 6, 8.5 godziny to przed 15 w
    > hotelu i na miasto, żeby o normalnej porze zjeść obiad.

    Owszem, ale to trzeba wczesnie wstac.
    A mozna pozniej, wyjechac glodnym, zjesc sniadanie po drodze :-)

    > Gdybym marnował czas na niepotrzebne postoje to bym dojechał wyraźnie
    > później i bym głodował rzeczywiście, bo jedzenie późno jest niezdrowe :)

    I pozno nie jesz?

    Bo po 15-tej to IMO jest sporo czasu na obiad.

    Tylko czasem mozna wieczorem dobry obiad-kolacje na miejscu,
    albo marnujac czas po drodze zastac kuchnie zamkniete :-)

    J.

  • 218. Data: 2022-06-13 13:04:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-06-2022 o 12:42, Mirek Ptak pisze:

    > Jakości życia.

    Chyba jej zabicia.

    > Wolę coś skubnąć rano w domu - wyjazd o 6, 8.5 godziny to przed 15 w
    > hotelu

    Ta maksymalizacja czasu w hotelu, to chyba jakiś polski fetysz.
    Choć sam uważam, ze raczej pretekst do hejtu, wymyślony na jego potrzeby.

    Mnie nie przeszkadza gdy zjadę do hotelu o 22, wcześniej oglądając co
    trzeba, jedząc na co mam ochotę, stając na zakupy, a nawet ładując czy
    tankując auto.

    Dla zdecydowanej większości 600 km trasa, to jest wyjazd na wypoczynek.
    Więc nie ma ŻADNEGO powodu żeby z tego tytułu zrywać się w środku nocy,
    a podczas niego nie robić odpoczynku, nie jeść, nie pić, nie korzystać z
    toalety.....

    Nie bardzo rozumiem po co miałbym tak robić.

    A gdy jedziesz na zachód, to w ogóle nie jest problem - można NAJPIERW
    znaleźć sobie restaurację w której chce się zjeść obiad, a potem
    ładowarkę koło niej.

  • 219. Data: 2022-06-13 13:06:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Jun 2022 09:10:13 +0200, Cavallino wrote:
> [...]
    >>> https://forum.elektrowoz.pl/threads/moj-wakacyjny-eu
    rotrip-2022.2245/

    > Albo i nie.
    > Zwłaszcza tacy, co im się wydaje, że nigdy nie zasną za kierownicą jadąc
    > bez postoju.

    Nie rob hejtu. Czy ja proponuje jakies 20h za kólkiem?

    Sam dales przyklad - i mozna wytrzymac 13h w trasie.
    Od 7 do 20 powiedzmy - nic nadzwyczajnego.

    > Wręcz przeciwnie.
    > 1,5 h odpoczynku na 13 h trasie to i tak poniżej sensownego minimum.

    A tu widzisz ... ile bylo przerw, jesli kobiety ledwo nadążaly z
    toaletą?

    > A gdzie czas żeby coś zjeść?

    A to sie w odpoczynek nie liczy?

    > O to chodzi - to jest normalny czas w takiej podróży.
    > Mam te same odczucia - jadąc bev, staję na trasie KRÓCEJ I RZADZIEJ.
    > Właśnie z w/w powodów - żeby dopasować sie do ładowarki i czasu ładowania.

    To ty.
    Ja majac w perspektywie 1000km nie lubie zatrzymywac co chwila.
    Przy 500 tez nie lubie, chyba, ze cos ciekawego ..

    > Chyba widzisz datę?

    Daty nie ma, jest "yesterday".
    A moze to wspomnienia sprzed roku.

    > Przy 140-160 diesel spala 6?
    > Nie miałem nigdy takiego.

    liczylem 7.

    > I tak i nie.
    > Jak robisz takie trasy raz na tydzień to tak.
    > Ja np. potrzebuję auta na dużo krótsze trasy.
    > Wystarcza mi więc takie za połowę ceny tej Tesli, bo i tak jadę głównie
    > na prądzie z domu (albo z marketu).
    > A na wakacje kilka razy do roku, mogę trochę dopłacić.

    Do czego doplacic? Do obiadow, do noclegow ... czy prad na stacjach
    tesli jakis tanszy ?

    > W Polsce SC Tesli są bardzo rzadkie, a na moich trasach ich nie ma w
    > ogóle - nic by mi Tesla nie zmieniła.

    No widzisz - czyli mozna szybko jechac, ale niekoniecznie u nas.

    > A są już auta ładujące się dużo szybciej niż Tesla, do tego też tańsze
    > od niej.

    Ktore?
    Bo ja jakies Porsche kojarze, a to chyba nie tansze.

    I powiedzmy po drodze do Chorwacji, to gdzie takie szybkie ładowarki?

    J.

  • 220. Data: 2022-06-13 13:08:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-06-2022 o 12:54, J.F pisze:

    > Tylko czasem mozna wieczorem dobry obiad-kolacje na miejscu,

    Głodować od 6 rano do kolacji?
    Chyba rzeczywiście musiałby mocno znienawidzić podróże samochodem.

    A może to jest odwrotnie - ktoś komu tego typu klapki w głowie,
    przeszkadzają w normalnej podróży, właśnie dlatego usiłuje do maksimum
    skrócić ten okres między trzaśnięciem drzwiami od domu, a otwarciem
    drzwi hotelu.

    Dla mnie sama trasa to najfajniejsza część wakacji, może trwać i tydzień.
    W przeciwieństwie do siedzenia w tym "docelowym" miejscu na 1 plaży i w
    1 hotelu - tak ze 2 noce to byłby optymalny czas na to....
    Potem można już wracać, kolejny tydzień. ;-)