  • 201. Data: 2022-06-13 08:07:51
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Jun 2022 07:16:57 +0200, Cavallino wrote:

    > I ta sama większość koniecznie potrzebuje pojechać 600 km, z zakazem
    > zatrzymania się pod karą śmierci?
    > Jakoś nie jestem przekonany.
    > A wręcz jestem przekonany, że jest dokładnie odwrotnie niż piszą hejterzy.

    Z zakazem zatrzymania nie. Moze sie nawet zatrzymuja.
    Niekoczniecznie na godzine, czy nawet dwa razy po godzinie :-)

    Ale samolot raczej nie stanowi konkurencji.
    Zazwyczaj to go po prostu nie bedzie na potrzebnym kierunku.
    Dodaj dojazd do lotniska, z lotniska, ceny biletow w razie kilku osob,
    i najlepiej samochodem ... spalinowym :-)

    > Tia i dlatego co tydzień na grupie wraca wątek o rozładowanych i
    > zarżniętych aku zapewne......

    Z powodu jednej osoby, ktora nie dba wcale :-)

    > Aku wystarczający do odpalenia elektryka zapewne może być w gorszym
    > stanie niż w przypadku diesla.
    > Zwłaszcza zimą. ;-)

    Ale ale ... jak ktos odstawi swojego elektryka na miesiac czy dwa ...
    jak sie to skonczy ?

    > Wymaga, dba o niego system samochodu, automatycznie.
    > Doładuje się podczas postoju z baterii trakcyjnej.

    Koledze sie nie chce do gniazdka podlaczac

    > O ile producent nie spieprzył softu - a to też się zdarza.

    No wlasnie.
    Postoi miesiac podlaczony ... no ale to na gwarancje pojdzie :-)

    J.

  • 202. Data: 2022-06-13 08:33:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-06-2022 o 08:07, J.F pisze:

    > Z zakazem zatrzymania nie. Moze sie nawet zatrzymuja.

    Czyli wydumujecie nieistniejące problemy.
    Tak to jest w hejcie.

    > Koledze sie nie chce do gniazdka podlaczac

    No i nie musi w przypadku bev.
    Przynajmniej do momentu aż atrakcyjny się nie rozładuje.
    Ale po potrwa długo.

    > No wlasnie.
    > Postoi miesiac podlaczony ...

    Jaki ma związek ten Twój wpis z tym na co odpowiadasz?
    Bo albo nie zrozumiałeś o czym była mowa, albo nawijasz kompletnie nie
    na temat.

  • 203. Data: 2022-06-13 08:49:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Jun 2022 07:37:11 +0200, Cavallino wrote:

    > BTW:
    > https://forum.elektrowoz.pl/threads/moj-wakacyjny-eu
    rotrip-2022.2245/

    > Ja nawet spaliniakiem nie przejechałbym takich odcinków w takim czasie
    > (próbowałem), więc bev jak widać w niczym nie przeszkadza.

    Ty moze nie, inni by przejechali.

    Cudow nie ma - jesli z 3 ladowaniami zajelo 13h10, to spalinowym
    byloby dluzej tylko jesli kolejka na stacji bylaby dluga :-)

    Aczkolwiek ... przy mocy ladowania 248kW, to faktycznie wystarczy
    przerwa na toalete.
    Na pewno troche pomogla temperatura powietrza 22C - klima nie miala
    wiele do roboty.
    I "żeńska cześć ledwo nadążała z powodu kolejek przy toaletach"

    No i tak chwilowo ... ile miejsc parkingowych hotel ma z gniazkami i
    jakiej mocy ... choc moze wystarczy ładowarka z dobrą kuchnią :-)

    To jak rozumiem swiezy post ?

    "Koszt ,,paliwa" na tym etapie wyniósł 193,14 EUR czyli ekwiwalent
    94,20 litrów paliwa (Pb95 - 2,05 EUR/L), więc możemy przyjąć średnie
    ,,spalanie" przy prędkościach autostradowych 4,35 l/100 km - nieźle. "

    Niezle, mozna by nawet rzec "rewelacyjnie", ale za darmo to to nie
    jest. Powiedzmy 2/3 tego w dieslu.

    Tylko ze tu sie faktycznie nasuwa pytanie, czy nie lepeiej samolotem.

    No i te wredne Niemce
    "Sam hotel posiada ładowarkę Stadtwerke, ale nie można jej
    zarezerwować. Po naszym przyjeździe okazało się że jest zajęta przez
    Audi i ZOE które stały tam do rana, mimo iż ładowanie skończyło się
    wcześniej."

    No coz, z czasem ... ładowarek przybędzie, samochodow elektrycznych
    przybedzie :-P

    Czyli ... jak kupowac elektryka, to Teslę?

    J.

  • 204. Data: 2022-06-13 09:10:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-06-2022 o 08:49, J.F pisze:

    rotrip-2022.2245/

    > Ty moze nie, inni by przejechali.

    Albo i nie.
    Zwłaszcza tacy, co im się wydaje, że nigdy nie zasną za kierownicą jadąc
    bez postoju.

    > Cudow nie ma - jesli z 3 ladowaniami zajelo 13h10, to spalinowym
    > byloby dluzej tylko jesli kolejka na stacji bylaby dluga :-)

    Wręcz przeciwnie.
    1,5 h odpoczynku na 13 h trasie to i tak poniżej sensownego minimum.
    A gdzie czas żeby coś zjeść?

> [...]
    > wiele do roboty.
    > I "żeńska cześć ledwo nadążała z powodu kolejek przy toaletach"

    O to chodzi - to jest normalny czas w takiej podróży.
    Mam te same odczucia - jadąc bev, staję na trasie KRÓCEJ I RZADZIEJ.
    Właśnie z w/w powodów - żeby dopasować sie do ładowarki i czasu ładowania.

    Wiem, że to głupota, bo niby mogę stać na dłużej i częściej, ale tak
    działa podświadomość.

    > No i tak chwilowo ... ile miejsc parkingowych hotel ma z gniazkami i
    > jakiej mocy ... choc moze wystarczy ładowarka z dobrą kuchnią :-)
    >
    > To jak rozumiem swiezy post ?

    Chyba widzisz datę?

> [...]
    > ,,spalanie" przy prędkościach autostradowych 4,35 l/100 km - nieźle. "
    >
    > Niezle, mozna by nawet rzec "rewelacyjnie", ale za darmo to to nie

    Przy 140-160 diesel spala 6?
    Nie miałem nigdy takiego.

    Nawet w kompaktach było to daleko więcej.

    > Czyli ... jak kupowac elektryka, to Teslę?

    I tak i nie.
    Jak robisz takie trasy raz na tydzień to tak.
    Ja np. potrzebuję auta na dużo krótsze trasy.
    Wystarcza mi więc takie za połowę ceny tej Tesli, bo i tak jadę głównie
    na prądzie z domu (albo z marketu).
    A na wakacje kilka razy do roku, mogę trochę dopłacić.

    W Polsce SC Tesli są bardzo rzadkie, a na moich trasach ich nie ma w
    ogóle - nic by mi Tesla nie zmieniła.

    A są już auta ładujące się dużo szybciej niż Tesla, do tego też tańsze
    od niej.

  • 205. Data: 2022-06-13 10:12:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Jun 2022 08:33:44 +0200, Cavallino wrote:

    > Czyli wydumujecie nieistniejące problemy.
    > Tak to jest w hejcie.

    Wcale niekoniecznie. Znajde na drodze np Wroclaw-Gdansk ładowarke
    z toaletą i dobrą restauracją?

    Bo inaczej, to zjem hotdoga czy hamburgera i zajmie mi to z
    tankowaniem ze 20 minut.

> [...]
    >
    > Jaki ma związek ten Twój wpis z tym na co odpowiadasz?
    > Bo albo nie zrozumiałeś o czym była mowa, albo nawijasz kompletnie nie

    Sa dwie wersje:
    -kolega zostawi samochod niepodlaczony ... li-ion nie szkodzi to tak
    jak ołowiowemu, ale moze jednak szkodzi. Szczegolnie, jak elektronika
    wydoi trakcyjny.

    -kolega zostawi samochod podlaczony na miesiac ... i mowisz, ze
    nie kazdy producent ma soft dobry ?

    J.

  • 206. Data: 2022-06-13 10:15:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-13 o 07:11, Cavallino pisze:

    > Nie - to jest właśnie czepianie się byle czego, żeby tylko zgnite jabłka
    > uzasadnić.

    Niczego nie forsuję ani nie uzasadniam. To Ty widzisz czepianie się.

    > Pytałem o konkretny przypadek przejeżdżania 600 km "na raz".
    > Głupota takiego rozwiązania widać zabolała, bo przecież to koronny
    > argument ev-hejterów.
    > A że nikt normalny tak nie robi, to i nożyce się odezwały, zamiast po
    > prostu przyznać, że i tak trzeba stanąć....

    Konkretnie zdarzało mi się kilka razy przejechać na raz 600km,
    ale to raczej autostradowo. I nie widzę w tym głupoty.
    Ty widzisz, bo potrzebujesz coś udowodnić.
    Po normalnych drogach
    to by wyszło sporo godzin i tu już trzeba by odpocząć
    czy choćby z toalety skorzystać, więc tak - wtedy to głupota.
    Ale nie określaliśmy tych 600km jakościowo, więc lepiej po prostu
    przyznać, że źle zdefiniowałeś problem.

    > Cloue tego pytanie nie było "czym" tylko "na raz".
    > Nie mam takich potrzeb, a jakbym MUSIAŁ pod groźbą kary śmierci, to
    > wolałbym jakkolwiek inaczej niż po drogach.

    No więc zerojedynkowo masz odpowiedź, że można na raz.

    > Przez 4 tygodnie możesz spokojnie jechać.
    > Ubędzie może z kilka procent, może z 10.

    OK, czyli aż tak źle nie jest.

    > Jakieś na pewno, jak w każdej baterii.
    > Ale problemem byłyby miesiące, a nie dni czy tygodnie.

    OK, dzięki za odpowiedź

  • 207. Data: 2022-06-13 10:32:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-06-2022 o 10:15, cef pisze:

    > Niczego nie forsuję ani nie uzasadniam. To Ty widzisz czepianie się.

    No właśnie pierwsze powoduje drugie.
    Nie forsujesz, nie uzasadniasz, tylko się czepiasz.
    W konkretnym, hejterskim celu.

    > Konkretnie zdarzało mi się  kilka razy przejechać na raz 600km,
    > ale to raczej autostradowo. I nie widzę w tym głupoty.

    A jak tak.
    Niezależnie od rodzaju napędu.
    Tyle.

    > Ale nie  określaliśmy tych 600km jakościowo, więc lepiej po prostu
    > przyznać, że źle zdefiniowałeś problem.

    Nie definiowałem żadnego problemu, zadałem pytanie.
    Ty postanowiłeś się do niego przyczepić, bo odpowiedź była zbyt oczywista.

    > No więc zerojedynkowo masz odpowiedź, że  można na raz.

    No to tacy dewianci mogą się już więcej w temacie ev nie odzywać.
    Uznać raz na zawsze, że to nie dla nich i pisać na inne tematy.
    Jeśli zrobią to choć jeszcze raz, to stają się hejterami.

  • 208. Data: 2022-06-13 10:35:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-06-2022 o 10:12, J.F pisze:

    > Wcale niekoniecznie. Znajde na drodze np Wroclaw-Gdansk ładowarke
    > z toaletą i dobrą restauracją?

    Chciałem odpowiedzieć, ale wyczuwam podstęp w pytaniu i rozwój dyskusji
    w kierunku dobroci restauracji.
    A to jak dyskusja o gustach, więc nie ma sensu.

    > Sa dwie wersje:
    > -kolega zostawi

    Ale ja nic o żadnym koledze nie pisałem.
    Więc albo nie odpowiadaj pod niewłaściwym cytatem, albo tego typu
    wątpliwości sobie z kolegą wyjaśniaj w stosownym wątku.

  • 209. Data: 2022-06-13 11:15:54
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > czy choćby z toalety skorzystać, więc tak -  wtedy to głupota.
    > Ale nie  określaliśmy tych 600km jakościowo, więc lepiej po prostu

    To przecież jak autostradą jedziesz szybko, też się męczysz. A jak
    powoli to nudzisz. Niczego konkretnie nie zmienia w temacie sensowności
    zatrzymania się. Problem może być tylko z brakiem ładowarki tam, gdzie
    się zatrzymasz. No ale po drodze mijasz kolejne stacje, nie musisz
    zatrzymywać się tam, gdzie nie ma ładowarki.

    Ja myślę, że to jest kwestia do czego nam ten elektryk.

  • 210. Data: 2022-06-13 11:23:54
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.06.2022 o 08:07, J.F pisze:
    > On Mon, 13 Jun 2022 07:16:57 +0200, Cavallino wrote:
    ..

    > Z powodu jednej osoby, ktora nie dba wcale :-)

    No nie, z powodu relatywnie małej pojemności. Zauważ, że odezwali się
    tacy co monitorują. Czyli niejeden ma przykre doświadczenia.

    > Ale ale ... jak ktos odstawi swojego elektryka na miesiac czy dwa ...
    > jak sie to skonczy ?

    Twizy stało od początku roku do Wielkanocy i nie skończyło się :-)

    > Koledze sie nie chce do gniazdka podlaczac

    No i właśnie w elektryku nie musi podłączać :-)