  • 181. Data: 2022-06-10 05:38:07
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-06-2022 o 20:55, nadir pisze:

    > To teraz, ale jak już będzie ten milion elektryków, to zostanie 6W na
    > furkę.

    Jak będzie milion elektryków, to milion smrodowozów nie będzie zużywać
    energii na produkcję i dystrybucję paliw.
    Będzie do wykorzystania.

  • 182. Data: 2022-06-10 06:44:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Jun 2022 21:10:31 +0200, nadir wrote:

    > Errata, miało być 6kW.

    no i 6kW w zupelnosci starczy.
    Mozna przez noc naladowac baterię do pelna czy ponad polowe.

    No ale to na milion pojazdow, a co dalej ?

    J.

  • 183. Data: 2022-06-10 19:22:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Jun 2022 05:38:07 +0200, Cavallino wrote:

    > Jak będzie milion elektryków, to milion smrodowozów nie będzie zużywać
    > energii na produkcję i dystrybucję paliw.
    > Będzie do wykorzystania.

    Orlen w Polsce malo pradu w rafineriach zuzywa, a od ruskich nie
    kupimy :-)

    J.

  • 184. Data: 2022-06-11 10:21:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.06.2022 o 06:44, J.F pisze:

    > no i 6kW w zupelnosci starczy.
    > Mozna przez noc naladowac baterię do pelna czy ponad polowe.

    Na samochód tak. Ale węgla do ogrzewania już zakazują używać, "za
    chwilę" gazu, pozostanie tylko prąd. Latem OK, ale zimą już tak nie bardzo.

    > No ale to na milion pojazdow, a co dalej ?

    Kolejny milion.

  • 185. Data: 2022-06-11 10:27:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.06.2022 o 05:38, Cavallino pisze:

    > Jak będzie milion elektryków, to milion smrodowozów nie będzie zużywać
    > energii na produkcję i dystrybucję paliw.
    > Będzie do wykorzystania.

    To że będzie do wykorzystania, to jasne. Problem w czym to ma być
    wykorzystane i jak przesłać to do ludzi. Elektrowni mamy ile mamy, sieci
    przesyłowe są w miarę OK, ale dystrybucja kuleje, tego nie da się
    odbudować/naprawić ot tak.

  • 186. Data: 2022-06-11 12:51:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-06-2022 o 19:22, J.F pisze:

    > Orlen w Polsce malo pradu w rafineriach zuzywa

    To ze zużywanej innej energii może prąd doprodukować.....

  • 187. Data: 2022-06-11 12:52:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-06-2022 o 10:27, nadir pisze:

> [...]
    > wykorzystane i jak przesłać to do ludzi. Elektrowni mamy ile mamy, sieci
    > przesyłowe są w miarę OK, ale dystrybucja kuleje, tego nie da się

    Czyli trzeba biadolić, czy brać się do roboty?
    Bo jak dla mnie to drugie - moment startu 2015.
    A jak ktoś tego nie zrobił, to z pretensjami do niego.

  • 188. Data: 2022-06-11 18:08:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Jun 2022 20:09:29 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Sterowniki zaawansowanej instalacji do kamperów ponoć zaczynają od 2 A. Do 32 A.

    A jak one wąchają, jaki bezpiecznik jest na zasilaniu?
    Bo na niektórych polach kampingowych albo działkach ROD są malutkie
    bezpieczniki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 189. Data: 2022-06-11 20:07:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-06-2022 o 18:08, Adam pisze:

    > A jak one wąchają, jaki bezpiecznik jest na zasilaniu?
    > Bo na niektórych polach kampingowych albo działkach ROD są malutkie
    > bezpieczniki.

    Zapewne takie pola nie mają wejść kamperowych, na których można obsłużyć
    32A.
    Na zwykłym gniazdku to niemożliwe w żadnym przypadku.

  • 190. Data: 2022-06-12 07:22:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-07 o 12:45, Cavallino pisze:

    > "Można" to dotyczy samochodu, czy kierowcy?

    Strasznie śmieszne jest Twoje słodzenie tej cytryny z początkowego linka.

    Nie zabieram ostatnio głosu w tych dyskusjach, bo jestem tylko teoretykiem,
    i niczego mądrego nie wniosę ale pytanie (nawet głupie) zadać mogę:

    Czy elektryk naładowany a nie używany się degraduje (aku) czy
    nieużywanie jest mu
    zupełnie obojetne? To pytanie takie o absolutną świetlaną przyszłość,
    kiedy te samochody
    będą tak tanie jak obecne spalinowe używki i każdy będzie to miał.
    I chodzi mi tylko o to, czy ich eksploatacja (na chwilę i stan
    techniczny obecny)
    nie wymusza przypadkiem bycia w ruchu, bo jak naładuję i będzie stał, to
    prąd gdzieś się rozchodzi albo akumulator się niszczy.