eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Będzie hejt!
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 374

  • 11. Data: 2022-06-06 13:46:37
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 12:39:14 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Jacek,
    > Monday, June 6, 2022, 12:21:16 PM, you wrote:
    >>> https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl
    >> U mnie w okolicy są na razie 2 auta elektryczne. Stacja transformatorowa
    >> ma 630 kVA mocy i zasila około 100 domów. Ładowarka domowa ma moc 22 kW,
    >> tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
    >> problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.
    >
    > Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
    > infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
    > ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.

    Byc moze wlasnie przyspieszylo ... tzn wzrost samochodow,
    a nie rozbudowa infrastruktury :-)

    > Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    > głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    > które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    > więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    > mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    > żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    > ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.

    Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
    liczniki potrafia.
    Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
    problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)

    A wytlumacz tu zonie, ze nie moze nalac cieplej wody do wanny,
    albo, ze trzeba gdzies zamienic szafe na zbiornik :-)

    Pozostaje inne kwestia - to beda u nas samochody nie na prąd, tylko na
    wegiel. A wegla jak widac tez brakuje.
    Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
    I moze jeszcze troche w el. sz-p.

    A moze jednak PHEV?

    J.


  • 12. Data: 2022-06-06 14:25:50
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 06.06.2022 o 13:46, J.F pisze:
    > Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
    > I moze jeszcze troche w el. sz-p.
    W tej chwili 14:23 poniedziałek mamy zapotrzebowanie na 21 GW mocy.
    Produkcja jest: 16 GW z el. cieplnych, 0,88 GW z wiatrowych i 3,5 z
    fotowoltaiki. 0,5 GW importujemy.
    pse.pl/home
    Jacek


  • 13. Data: 2022-06-06 14:56:55
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, June 6, 2022, 1:46:37 PM, you wrote:

    >>>> https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl
    >>> U mnie w okolicy są na razie 2 auta elektryczne. Stacja transformatorowa
    >>> ma 630 kVA mocy i zasila około 100 domów. Ładowarka domowa ma moc 22 kW,
    >>> tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
    >>> problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.
    >> Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
    >> infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
    >> ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.
    > Byc moze wlasnie przyspieszylo ... tzn wzrost samochodow,
    > a nie rozbudowa infrastruktury :-)

    Infrestruktura też cały czas powstaje.

    >> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    >> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    >> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    >> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    >> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    >> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    >> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
    > Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
    > liczniki potrafia.

    Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
    wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
    pobór mocy a nie samochód.

    > Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
    > problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)

    Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...

    > A wytlumacz tu zonie, ze nie moze nalac cieplej wody do wanny,
    > albo, ze trzeba gdzies zamienic szafe na zbiornik :-)

    j.w.

    > Pozostaje inne kwestia - to beda u nas samochody nie na prąd, tylko na
    > wegiel. A wegla jak widac tez brakuje.
    > Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
    > I moze jeszcze troche w el. sz-p.

    A mamy warunki na więcej szczytowo pompowych? Na Dolnym Śląsku zapewne
    tak - ale co dalej?

    > A moze jednak PHEV?

    Fuj. Etap przejściowy. Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
    o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
    legalną prędkością autostradową) stanowi rezerwę dla podstawowego
    napędu elektrycznego. Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami. Przy
    spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.
    40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 14. Data: 2022-06-06 14:57:01
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 14:25:50 +0200, Jacek wrote:
    > W dniu 06.06.2022 o 13:46, J.F pisze:
    >> Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
    >> I moze jeszcze troche w el. sz-p.
    > W tej chwili 14:23 poniedziałek mamy zapotrzebowanie na 21 GW mocy.
    > Produkcja jest: 16 GW z el. cieplnych, 0,88 GW z wiatrowych i 3,5 z
    > fotowoltaiki. 0,5 GW importujemy.
    > pse.pl/home

    U mnie niebo zachmurzone troche.
    Ale te wiatraki faktycznie kiepskie :-)

    Widze, ze importujemy akurat z glownie Niemiec, Szwecji i Ukrainy,
    a eksportujemy na Litwe, Slowacje i do Czech.

    Jest nadzieja, ze z Niemiec to tani prąd odnawialny :-)

    Maja wiatraki swoje dobre dni, ale co wtedy robic z nadmiarem urodzaju
    ... samochod sobie naladowac? Musialby byc rozladowany.

    Wodoru troche wyprodukowac by mozna :-)


    J.


  • 15. Data: 2022-06-06 14:59:14
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, June 6, 2022, 2:57:01 PM, you wrote:

    >>> Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
    >>> I moze jeszcze troche w el. sz-p.
    >> W tej chwili 14:23 poniedziałek mamy zapotrzebowanie na 21 GW mocy.
    >> Produkcja jest: 16 GW z el. cieplnych, 0,88 GW z wiatrowych i 3,5 z
    >> fotowoltaiki. 0,5 GW importujemy.
    >> pse.pl/home
    > U mnie niebo zachmurzone troche.
    > Ale te wiatraki faktycznie kiepskie :-)

    Jest ich za mało.

    > Widze, ze importujemy akurat z glownie Niemiec, Szwecji i Ukrainy,
    > a eksportujemy na Litwe, Slowacje i do Czech.
    > Jest nadzieja, ze z Niemiec to tani prąd odnawialny :-)

    Jasne - z węgla.

    > Maja wiatraki swoje dobre dni, ale co wtedy robic z nadmiarem urodzaju
    > ... samochod sobie naladowac? Musialby byc rozladowany.
    > Wodoru troche wyprodukowac by mozna :-)

    Nie znasz mądrzejszych sposobów marnowania energii?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 16. Data: 2022-06-06 15:21:33
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 14:59:14 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Monday, June 6, 2022, 2:57:01 PM, you wrote:
    >
    >>>> Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
    >>>> I moze jeszcze troche w el. sz-p.
    >>> W tej chwili 14:23 poniedziałek mamy zapotrzebowanie na 21 GW mocy.
    >>> Produkcja jest: 16 GW z el. cieplnych, 0,88 GW z wiatrowych i 3,5 z
    >>> fotowoltaiki. 0,5 GW importujemy.
    >>> pse.pl/home
    >> U mnie niebo zachmurzone troche.
    >> Ale te wiatraki faktycznie kiepskie :-)
    >
    > Jest ich za mało.

    Cos mi chodzi po glowie, ze 6GW zainstalowane.
    To co zrobimy, jak zainstalujemy z 10x wiecej,
    i wiatr dobrze dmuchnie? Siec przepali :-)

    >> Widze, ze importujemy akurat z glownie Niemiec, Szwecji i Ukrainy,
    >> a eksportujemy na Litwe, Slowacje i do Czech.
    >> Jest nadzieja, ze z Niemiec to tani prąd odnawialny :-)
    >
    > Jasne - z węgla.

    Maja duzo wiatrakow i PV.
    No ale maja tez duzo elktrowni weglowych, a po elektronach nie
    rozpoznasz co go pcha :-)

    >> Maja wiatraki swoje dobre dni, ale co wtedy robic z nadmiarem urodzaju
    >> ... samochod sobie naladowac? Musialby byc rozladowany.
    >> Wodoru troche wyprodukowac by mozna :-)
    >
    > Nie znasz mądrzejszych sposobów marnowania energii?

    Sam wiesz dobrze, ze nie.
    Aluminium elektrolizowac, cynk? :-)

    Poza tym przy "marnowaniu" powstaje cieplo ... no to podgrzac cos
    uzytecznego :-)

    J.


  • 17. Data: 2022-06-06 16:51:18
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 14:56:55 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Monday, June 6, 2022, 1:46:37 PM, you wrote:
    >
    >>>>> https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl
    >>>> U mnie w okolicy są na razie 2 auta elektryczne. Stacja transformatorowa
    >>>> ma 630 kVA mocy i zasila około 100 domów. Ładowarka domowa ma moc 22 kW,
    >>>> tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
    >>>> problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.
    >>> Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
    >>> infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
    >>> ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.
    >> Byc moze wlasnie przyspieszylo ... tzn wzrost samochodow,
    >> a nie rozbudowa infrastruktury :-)
    >
    > Infrestruktura też cały czas powstaje.

    Powolutku i na starych normach chyba.

    >>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    >>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    >>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    >>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    >>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    >>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    >>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
    >> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
    >> liczniki potrafia.
    >
    > Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
    > wbudowane liczniki. Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
    > pobór mocy a nie samochód.

    Na ile sie zorientowalem - te duze ladowarki DC istotnie narzucaja,
    w porozumieniu z samochodem, ale takich w garazu miec nie bedziesz,
    bo za drogie. Chyba, ze sam sobie zrobisz :-)

    Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    decyduje ile pobierze.

    No a pomiedzy sa jeszcze "wall box", ktore znow sa proste w srodku,
    ale maja sygnalizacje jaki prad samochod moze pobrac.
    Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.

    No i dalej nie wiadomo, czy to jest po amerykansku
    na jedna faze (tzn u nich na "dwie"), czy po europejsku na 3 fazy.

    >> Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
    >> problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)
    >
    > Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...

    Jak najbardziej, tylko zanim sie doczekamy, to moze byc tych
    elektrykow za duzo :-)

    A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
    "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
    I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
    i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.

    Jak grzeja w Norwegii? Bo jesli prądem, to mogą nie doswiadczyc
    problemu, i nauki nie bedzie :-)

    >> A wytlumacz tu zonie, ze nie moze nalac cieplej wody do wanny,
    >> albo, ze trzeba gdzies zamienic szafe na zbiornik :-)
    > j.w.

    No ale jak samochody, to czemu CWU poza?
    I wytlumacz tu zonie lub sobie, ze siec przeciazona, albo ze taryfa za
    droga :-)

    >> Pozostaje inne kwestia - to beda u nas samochody nie na prąd, tylko na
    >> wegiel. A wegla jak widac tez brakuje.
    >> Trzeba inwestowac w wiatraki i PV.
    >> I moze jeszcze troche w el. sz-p.
    >
    > A mamy warunki na więcej szczytowo pompowych?

    No wlasnie IMO nie bardzo.
    Ale przydatnosc/potrzebe widzę.

    W Belchatowie skorzystac z dołu i hałdy ? :-)

    >> A moze jednak PHEV?
    >
    > Fuj. Etap przejściowy.

    O tyle dobre, ze w miescie na codzien moglbym nie smrodzic,
    nie narzekalbym na zasieg w trasie, spalanie ropy by spadlo,
    bateria nie bylaby bardzo droga, prad ladowania ograniczony - wiec
    odpadaja obawy o siec.

    > Byłbym za rozwiązaniem, gdzie silnik spalinowy
    > o ograniczonej mocy (powiedzmy do 40 kW - co zapewnia możliwość jazdy z
    > legalną prędkością autostradową)

    Jakos tak mogloby byc, ale na razie ida w duzą moc ...
    ja nie narzekam :-)

    > stanowi rezerwę dla podstawowego napędu elektrycznego.

    Zwal jak zwal :-)

    > Oczywiście silnik nie sprzęgnięty z kołami.

    A czemu - patrz co Myjk pisze o swoim mitsubishi - powyzej 80km/h
    silnik sprzegniety z kolami na sztywno i napedza, przelozenie jedno,

    > Przy
    > spożyciu na poziomie 5 l/100 km 25 litrowy zbiornik starczy na 500 km.

    Tankowanie szybkie, moze byc i 300km :-)

    > 40 kW, wielopaliwowa turbina nie musi być duża...

    Turbina powiadasz ... no moze i turbina.
    Ale chyba ma mniejsza sprawnosc, nawet w punkcie idelnej pracy ?

    J.


  • 18. Data: 2022-06-06 18:05:01
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.06.2022 o 12:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Jacek,
    >
    > Monday, June 6, 2022, 12:21:16 PM, you wrote:
    >
    >>> https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl
    >> U mnie w okolicy są na razie 2 auta elektryczne. Stacja transformatorowa
    >> ma 630 kVA mocy i zasila około 100 domów. Ładowarka domowa ma moc 22 kW,
    >> tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
    >> problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.
    >
    > Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
    > infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
    > ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.
    >
    > Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    > głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    > które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    > więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    > mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    > żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    > ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
    >

    No to po co chcesz rozbudowywać infrastrukturę by "nie wysadzać trafo o
    22-giej"?



  • 19. Data: 2022-06-06 18:13:39
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 18:05:01 +0200, ii wrote:
    > W dniu 06.06.2022 o 12:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >> Hello Jacek,
    >> Monday, June 6, 2022, 12:21:16 PM, you wrote:
    >>
    >>>> https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/czego-nie-powie-
    ci-wlasciciel-auta-na-prad-czyli-auto-elektryczne-za
    miast-samochodu-z/9b93xfl
    >>> U mnie w okolicy są na razie 2 auta elektryczne. Stacja transformatorowa
    >>> ma 630 kVA mocy i zasila około 100 domów. Ładowarka domowa ma moc 22 kW,
    >>> tak więc równocześnie można by ładować max 28 aut. Przy 2 autach nie ma
    >>> problemu, zrobi się on, gdy ich liczba wzrośnie.
    >>
    >> Miną lata, zanim ta liczba wzrośnie istotnie. Jest czas na rozbudowę
    >> infrastruktury, w której będzie musiało być rozwiązane limitowanie mocy
    >> ładowarek, żeby nie wysadzać transformatorów o 22:00.
    >>
    >> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    >> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    >> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    >> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    >> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    >> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    >> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
    >>
    > No to po co chcesz rozbudowywać infrastrukturę by "nie wysadzać trafo o
    > 22-giej"?

    Bo na razie tego nie ma.
    Klient kupil przyłacze np 17kW, i nie zawaha sie go uzyc :-)

    A w dodatku pewnie cos jest, zeby samochod się ladowal w taniej
    taryfie, i wiekszosc wlaczy sie sama o 22:00 :-)

    Swoja droga - jak oni te zegary ustawiaja, i na ile ten czas dokladny?

    J.



  • 20. Data: 2022-06-06 18:18:01
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.06.2022 o 14:56, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello J.F,
    ...
    >
    >>> Nie potrzeba mocy 22 kW, żeby ładować codziennie samochód jeżdżący
    >>> głównie w mieście. Przy 11 kW przez 8 godzin ładowania masz 88 kWh,
    >>> które wystarczą na ponad 400 km spokojnej jazdy a w mieście na jeszcze
    >>> więcej. Na przejechanie 100 km wystarczy 8 godzin ładowania z mocą
    >>> mniejszą niż 3 kW. Wystarczy zróżnicować cenę energii w zależności od
    >>> żądanej mocy, żeby klienci sami deklarowali jak najdłuższy czas
    >>> ładowania i jak najmniejszą moc ładowania.
    >> Nie masz do tego infrastruktury ... a moze i masz, cholera wie, co te
    >> liczniki potrafia.
    >
    > Przede wszystkim potrzeba uregulowań prawnych - ładowarki muszą mieć
    > wbudowane liczniki.

    Liczniki czego?

    > Samochód nic nie potrzebuje - to ładowarka narzuca
    > pobór mocy a nie samochód.

    No i co z tego?

    >
    >> Nie masz do tego wsparcia w samochodach, ale nie tylko my mamy ten
    >> problem, to moze sie pojawi rozwiazanie szybciej niz problem :-)
    >
    > Oczekuję inteligentnej sieci energetycznej...

    Czyli jakiej? Takiej, która odetnie prąd ludziom? Co konkretnie ta sieć
    miałaby oferować?

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 20 ... 38


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: