  • 151. Data: 2022-06-09 13:33:56
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 09.06.2022 o 12:57, Myjk pisze:
    > Borzsz, na jakich komponentach?

    fronius symo 8.2-3-s i 24x hyundai 410W

    > Żona rozlicza MP3 i czasem aż płacze jak
    > widzi niektóre ceny i pesel ludzi. Także pocieszę Cię że klienci Columbusa
    > za 10kWp potrafili płacić 60 tys. jeszcze z garbem kredytu. :P

    instalacja umówiona pod koniec marca z tygodnia na tydzień żeby załapać się na stare
    zasady po nagłym a niespodziewanym przypływie gotówki, byłem już w trakcie robienia
    ocieplenia elewacji i strychu kiedy się okazało że mogę zaszaleć z panelami na dachu

    > Ubezpieczenie nie zadziała? Można ubezpieczyć same panele właśnie od
    > gradobicia. To chyba 30 zł kosztuje.

    same panele pewnie można, ale domu póki co nie ubezpieczę na normalnych zasadach, jak
    mi
    się w końcu fachmani zwiną to siądę nad sprawami papierkowymi

  • 152. Data: 2022-06-09 13:39:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-06-2022 o 13:23, J.F pisze:

    > A to zalezy gdzie.
    > Typowe blokowisko, to kto przyjezdza? Opiekunka do dziecka,
    > hydraulik?

    Rodzina, znajomi, zgraja studentów wynajmujących po 1 pokoju w 4
    pokojowym mieszkaniu itd itp

    > Zalezy od patodeweloperki :-)

    Stare blokowiska tym bardziej nie maą rezerw na parkingach - nie były
    wymagane.

    > "od zawsze" to miejsce bylo :-)

    Zależy gdzie.
    A i tak wolałem mieć garaż.

    > A co tu podziwiac - na wiecej ich nie stac :-(

    To niech kupią gdzie indziej.

    > To, ze miejsce bylo dalej, ze nieprzydzielone na stałe,
    > ze bez gniazdka :-)

    Mnie to nadal nie przeszkadza.
    Potrzebowałem tego typu własności to sobie kupiłem.

    > Dlaczego nie moga zamieszkac?
    > Bo samochod im potrzebny, czy dlatego, ze sie urzad obudzil ?

    Jedno i drugie.
    I raczej na miejscu byłoby sformułowanie - urząd nie dał się zrobić w
    wała, tak jak ten w Kołobrzegu.

  • 153. Data: 2022-06-09 13:43:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Jun 2022 11:08:15 +0200, J.F

    > Teoria spiskowa :-)

    Nie teoria spiskowa, tylko hurtowe koszty baterii są znane, znane są też
    koszty samochodu konwencjonalnego (produkcja podstawy EV czyli ramy,
    nadwozia i podwozia jest niższa niż ICE). Tymczasem EV są średnio 2-3x
    droższe od ekwiwalentów w klasie ICE.

    > A nie pomyslales, ze baterie tez wymagaja surowcow?
    > Na 10 tys aut bez problemu, na 100 mln to juz trzeba wiecej.

    No i co z tego? Brakuje tych surowców? Nie.

    > Widac do merca i do laptopa kosztuje wiecej :-)

    Ruszyłbyś głową to byś napisał skąd taka cena. :P Jest taka a nie inna cena
    z rozbitka bo nie ma zapotrzebowania na baterie, wbrew obiegowej opinii
    baterie się nie sypią tak jak jątrzą ci co nie mają o tym zielonego
    pojęcia. Niemniej Tesla już robi baterie poniżej $150/kWh. Tylko że oni się
    musza odbić od dna, bo startowali od zera, włądowali kupę kasy w nowe
    fabryki, infrastrukturę, itd. stąd taka a nie inna cena.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 154. Data: 2022-06-09 13:48:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Jun 2022 13:39:25 +0200, Cavallino wrote:
    > Rodzina, znajomi, zgraja studentów wynajmujących po 1 pokoju w 4
    > pokojowym mieszkaniu itd itp

    No to gdzies parkują pod blokiem na codzien.
    I tylko odwiedzający maja problem ... albo miejszkancy, jak goscie
    beda szybsi :-)

    > Stare blokowiska tym bardziej nie maą rezerw na parkingach - nie były
    > wymagane.

    A teraz przy nich powstaly nowe, bez nowych miejsc :-)

    > Zależy gdzie.
    > A i tak wolałem mieć garaż.

    Od zawsze, to tato mial garaz, ale za daleko :-)

    > To niech kupią gdzie indziej.

    Tam tez ich nie stac :-(

> [...]

    > Jedno i drugie.
    > I raczej na miejscu byłoby sformułowanie - urząd nie dał się zrobić w

    Chyba nie calkiem, skoro wydal pozwolenie na budowe.
    I teraz urzednicy sa zadowoleni, deweloper pewnie jest dosc
    zadowolony, tylko ludzie sa utopieni.
    I nie stac ich juz na nic :-)

    J.

  • 155. Data: 2022-06-09 13:48:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.06.2022 o 13:33, J.F pisze:
    [...]
    > A ja glupi nie palilem :-(

    Czyli oszczędzałeś 15zł/dziennie. Nie wiem ile masz lat ale szczelam że
    ok 50' czyli licząc że "palimy" od 18 lat to masz 32 lata oszczędności
    po 5 tys rocznie co daje 160tys oszczędności. Spokojnie możesz sobie
    wziąć te pieniądze i kupić elektryka :]

    > Jak wszyscy rzuca, to bedziesz musial zaplacic inny podatek.
    > Podobnie jak polowa sie przestawi na elektryczne samochody :-)

    Na pewno coś wymyślą.

    > Ale ministerstwo bylo przewidujace i juz 15 lat temu badalo nowe
    > podatki :-)

    Jak ten jebnięty rząd inwestowałby w energetykę i elektrownie (mogą być
    atomowe) i nie spierdolił z wiatrakami to sens elektryka jest idealny bo
    nie musimy znikąd sprowadzać do niego paliwa, podobnie jak ogrzewanie
    domu :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 156. Data: 2022-06-09 13:57:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-06-2022 o 13:48, J.F pisze:

    > No to gdzies parkują pod blokiem na codzien.

    Kto tak powiedział?
    Są osiedla że nie parkują.

    > A teraz przy nich powstaly nowe, bez nowych miejsc :-)

    Teoretycznie muszą mieć.

    > Tam tez ich nie stac :-(

    I czyj to problem?

    > Chyba nie calkiem, skoro wydal pozwolenie na budowe.

    Jak wydawał to parking był/miał być.
    A że developer próbowałby cwany, to w rezultacie klientów wydymał.
    W budownictwie to ogólnie jest jeden wielki wałek, jedyne czego nie ma
    to uczciwa praca i znajomość tematu w którym się działa.

  • 157. Data: 2022-06-09 14:21:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Jun 2022 13:43:17 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    > koszty samochodu konwencjonalnego (produkcja podstawy EV czyli ramy,
    > nadwozia i podwozia jest niższa niż ICE). Tymczasem EV są średnio 2-3x

    No i co - mowisz, ze Rosjanie płacą, aby tak dalej było?
    A jak nie Rosjanie, to Arabowie czy Holendrzy ?

    > No i co z tego? Brakuje tych surowców? Nie.

    Juz mowią, ze brakuje.

> [...]
    > z rozbitka bo nie ma zapotrzebowania na baterie, wbrew obiegowej opinii
    > baterie się nie sypią tak jak jątrzą ci co nie mają o tym zielonego

    Chyba troche za wczesnie generalizowac.

    Poza tym:
    -ktos potrzebowal i "przeplacil" ... widac nie ma tez podaży :-)
    -bateria do samochodu to nie byle jaka bateria z rynku.
    jak sie zepsuje to masz klopot - sam nie zrobisz.

    -przemysl moto jest przeciez znany z tego, ze czesci sprzedaje duzo
    drozej. Silnik, skrzynia biegow, i mniejsze.
    Powod akurat ten sam - w razie potrzeby nikt jednej sztuki nie zrobi
    po cenie masowej.
    Moze drukarki 3D cos zmienią.

    -wiele ludzi kupuje auto na 3 lata, godzi sie ze stratą polowy ceny,
    to co ich bateria obchodzi ...

    > Niemniej Tesla już robi baterie poniżej $150/kWh. Tylko że oni się
    > musza odbić od dna, bo startowali od zera, włądowali kupę kasy w nowe
    > fabryki, infrastrukturę, itd. stąd taka a nie inna cena.

    A mercedes to nie?

    Hale ma moze stare, ale linie w nich nowe, szczegolnie dla elektrykow.

    I tysiace inzynierow trzeba zatrudniac, do nowych modeli :-)

    J.

  • 158. Data: 2022-06-09 14:26:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Jun 2022 13:57:03 +0200, Cavallino wrote:

    > Kto tak powiedział?
    > Są osiedla że nie parkują.

    Jak nie parkuja, to czemu o nich mowisz?

    Ja mowie o sytuacji, gdy lokatorzy jadą do pracy,
    a na ich miejscach parkuja pracownicy okolicznych biznesow.

    Typowego blokowiska nie dotyczy, ale juz "plomby w miescie"
    moze tak.

    > Teoretycznie muszą mieć.

    > I czyj to problem?

    > Jak wydawał to parking był/miał być.
    > A że developer próbowałby cwany, to w rezultacie klientów wydymał.

    Ale gdzie mial byc? I co tam jest teraz?

    W Krakowie ponoc takie cuda, ze ten sam plac do paru budynkow nalezy
    :-)

    > W budownictwie to ogólnie jest jeden wielki wałek, jedyne czego nie ma
    > to uczciwa praca i znajomość tematu w którym się działa.

    A w motoryzacji?
    A w BEV w szczegolnosci ?

    :-)

    J.

  • 159. Data: 2022-06-09 14:29:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Jun 2022 13:48:58 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
> [...]
    > ok 50' czyli licząc że "palimy" od 18 lat to masz 32 lata oszczędności
    > po 5 tys rocznie co daje 160tys oszczędności. Spokojnie możesz sobie

    Kiedys były tansze, duzo tansze :-(

    > Na pewno coś wymyślą.

    Pewne jak śmierc :-)

> [...]
    > atomowe) i nie spierdolił z wiatrakami to sens elektryka jest idealny bo
    > nie musimy znikąd sprowadzać do niego paliwa, podobnie jak ogrzewanie

    Ale to nie zapewnia pieniedzy rządowi, musi byc osobny licznik
    fiskalny w pojezdzie :-)

    A poza tym wtedy OZE bylo za drogie, a wegla jak widac juz nie
    starcza, i ta zła Unia każe płacic :-P

    J.

  • 160. Data: 2022-06-09 14:42:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Jun 2022 13:33:56 +0200, m4rkiz

    > fronius symo 8.2-3-s i 24x hyundai 410W

    Masakra.

> [...]

    > ocieplenia elewacji i strychu kiedy się okazało że mogę zaszaleć z panelami na

    Tak czy siak cena krzywdząca, bo sprzęt to dzisiaj w porwyach 24 tys.
    brutto nawet z najlepszymi na rynku zabezpieczeniami. Ile to robili, 2 dni?
    Jak pisałem, mnie 10kWp DIY kosztowało po odliczeniach 18. Dzisiaj za tę
    cenę bym montował hybrydę GoodWe.

    --
    Pozdor
    Myjk