  • 141. Data: 2022-06-09 11:35:00
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-06-2022 o 11:24, J.F pisze:

    > Poza tym wystarczy tylko przydzial miejsca parkingowego

    W sensie wykupienie?

    >- kabel sam
    > sobie spuszcze z okna :-)

    Możesz sobie też skrzyneczkę z prądem przy takim miejscu postawić....

  • 142. Data: 2022-06-09 11:41:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Jun 2022 13:20:44 +0200, m4rkiz wrote:

    > Takich już od kilku lat nie ma, są tylko różne hybrydy, a ja mam wolnossące
    benzynowe 1.6...

    Tak czy inaczej - w warunkach inflacji nie ma co tak porownywac.

    Predzej tak "4 lata temu kupilem samochod z X tysiecy, przejechalem
    Y km, na paliwo wydalem Z tys, auto sprzedalem za U tys.
    Moglem kupic hybryde za M tys, instalacje PV za N tys, na paliwo
    wydalem P tys, auto sprzedalem za L tys".
    Zakladam, ze Y jest bez zmian ... choc to nie musi byc dobre
    zalozenie.

    Ale taki rachunek z 2018 roku niekoniecznie sie powtorzy w 2022.

    J.

  • 143. Data: 2022-06-09 11:49:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Jun 2022 11:35:00 +0200, Cavallino wrote:
    > W sensie wykupienie?

    Wykupienie, przydzial, dzierzawa - gdzies teraz ten blokowicz parkuje,
    to mozna przydzielic na stale.

    > Możesz sobie też skrzyneczkę z prądem przy takim miejscu postawić....

    Ale musze miec to miejsce na stale i blisko.

    J.

  • 144. Data: 2022-06-09 12:26:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-06-2022 o 11:49, J.F pisze:

    > Wykupienie, przydzial, dzierzawa - gdzies teraz ten blokowicz parkuje,
    > to mozna przydzielic na stale.

    Obstawiam, że w ten sposób zabrakłoby z 50% miejsc....
    Albo i więcej.

    > Ale musze miec to miejsce na stale i blisko.

    Kup sobie to będziesz miał.

  • 145. Data: 2022-06-09 12:46:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Jun 2022 12:26:54 +0200, Cavallino wrote:

    > Obstawiam, że w ten sposób zabrakłoby z 50% miejsc....
    > Albo i więcej.

    Gdzies teraz parkuja.
    Wiec zabrakloby tylko dlatego, ze ktos odjezdza, a ktos przyjezdza.

    W kazdym badz razie takie rzeczy widac masowo - droga prywatna, teren
    ogrodzony, wjazd tylko dla mieszkancow i szlaban.

    > Kup sobie to będziesz miał.

    No i moze sobie kupie, kto pierwszy, ten lepszy :-)

    Tak patrze na jeden nowy blok, garaz podziemny jest, teren okoliczny w
    posiadaniu wspolnoty - wiec i sprzedany wraz z mieszkaniami.
    Miejsza naziemne sa, wszystkie zajete, w garazu wolne są.
    Garazowe kosztuje ze 30 tys.

    Inny blok - garaze podziemne są - indywidualne.
    Oczywiscie za malo.
    I kolega zauwazyl, ze kupujac garaz, zyskuje drugie miejsce
    przed bramą do garazu.

    Albo miasto zauwazy, ze zle sie w budzecie dzieje, i wprowadzi strefe
    platnego parkowania na terenie calego miasta :-P
    I znizkowe/symboliczne abonamenty dla mieszkancow.
    Ale bez przydzialu miejsca

    Nie bylo elektrykow, nikomu to nie przeszkadzalo, tylko tym,
    co kupili/zbudowali "duzy dom za miastem" :-P

    J.

  • 146. Data: 2022-06-09 12:57:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Jun 2022 10:40:11 +0200, m4rkiz

    > 9,84 kWp

    Borzsz, na jakich komponentach? Żona rozlicza MP3 i czasem aż płacze jak
    widzi niektóre ceny i pesel ludzi. Także pocieszę Cię że klienci Columbusa
    za 10kWp potrafili płacić 60 tys. jeszcze z garbem kredytu. :P

    > bez dotacji, w marcu

    Mizeria. :P

    > nie mam, bo u mnie nie zadziała ;)

    Ubezpieczenie nie zadziała? Można ubezpieczyć same panele właśnie od
    gradobicia. To chyba 30 zł kosztuje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 147. Data: 2022-06-09 12:58:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-06-2022 o 12:46, J.F pisze:

    > Gdzies teraz parkuja.
    > Wiec zabrakloby tylko dlatego, ze ktos odjezdza, a ktos przyjezdza.

    No o tym mowa.

    > W kazdym badz razie takie rzeczy widac masowo - droga prywatna, teren
    > ogrodzony, wjazd tylko dla mieszkancow i szlaban.

    A teraz dodaj do tego resztę blokowisk....

> [...]
    >
    > Inny blok - garaze podziemne są - indywidualne.
    > Oczywiscie za malo.
    > I kolega zauwazyl, ze kupujac garaz, zyskuje drugie miejsce

    Ano.
    Ja tam od zawsze interesowałem się gdzie będę stawiał samochód.
    I jak miałem samochód, to zazwyczaj garaż również.
    Podziwiam ludzi, którzy kupują mieszkania w bloku bez miejsc
    parkingowych, albo z parkingiem 3 km dalej....

    > Albo miasto zauwazy, ze zle sie w budzecie dzieje, i wprowadzi strefe
    > platnego parkowania na terenie calego miasta :-P

    I tak nie będzie obowiązywać poza terenem należącym do miasta.

    > Nie bylo elektrykow, nikomu to nie przeszkadzalo,

    Co nikomu nie przeszkadzało?
    Brak miejsc parkingowych pod chatą?
    No to w jakichś innych realiach żyjemy, zdecydowanie.

    Co chwilę czytam o walkach developerów z przepisami nakazującymi budować
    miejsca parkingowe wraz z mieszkaniami, oraz o dramacie rodzin które ich
    nie mają, albo z tego powodu nie mogą zamieszkać w kupionych mieszkaniach.

  • 148. Data: 2022-06-09 13:17:05
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.06.2022 o 18:24, m4rkiz pisze:

    > pv trochę trudniej ująć w takim zestawieniu bo zapłaciłem 45k, jest na
    > dachu, może podziała jeszcze 15 lat, a może za dwa lata padnie falownik
    > albo rozwali ją grad
    >
    > połowy ładowania nie robiłbym w domu, a konieczność dłuższych ładowań
    > też sprzyjałaby wydawaniu kasy... ;)

    Policzyć można w najprostszy sposób. 10kW na dachu daje nam 10kWh x 7
    [najbardziej MAXImum, wincyj się nie da] w dzień, czyli 70kWh. Licząc że
    1kW kosztuje obecnie 65gr to wychodzi ~ 40zł/dzień przy idealnej bez
    odliczeń opłaty przesyłowej czy % który można pociągnąć zimą do siebie
    od energetyki. Takich dni jest 20% reszta to bardziej drobne i zimą
    praktycznie nie ma zysku z paneli. Teraz żeby to zamienić na
    obliczenia/rok wychodzi średnio 15zł/dziennie.

    Zysk roczny to 356dni x 15zł~ 5tys/rok. Skoro płaciłeś za PV 45tys to
    45tys : 5tys = 9 lat zwrotu wkładu. Potem można mówić o zysku w kwocie
    5tys/rok.

    Dokładnie tyle samo, jeśli palisz paczkę fajek (15zł) dziennie i rzucisz
    palenie :] Rzucenie palenia nie wymaga inwestycji a za kasę z fajek
    kupisz sobie prąd od energetyki :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 149. Data: 2022-06-09 13:23:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Jun 2022 12:58:54 +0200, Cavallino wrote:

    > No o tym mowa.

    A to zalezy gdzie.
    Typowe blokowisko, to kto przyjezdza? Opiekunka do dziecka,
    hydraulik?

    > A teraz dodaj do tego resztę blokowisk....

    Zalezy od patodeweloperki :-)

    > Ano.
    > Ja tam od zawsze interesowałem się gdzie będę stawiał samochód.

    "od zawsze" to miejsce bylo :-)

    > I jak miałem samochód, to zazwyczaj garaż również.
    > Podziwiam ludzi, którzy kupują mieszkania w bloku bez miejsc
    > parkingowych, albo z parkingiem 3 km dalej....

    A co tu podziwiac - na wiecej ich nie stac :-(
    I oby to bylo "ich" a nie "nas" :-(

    > I tak nie będzie obowiązywać poza terenem należącym do miasta.

    A praca w miescie.
    No chyba, ze zrobimy Detroit :-)

    > Co nikomu nie przeszkadzało?
    > Brak miejsc parkingowych pod chatą?
    > No to w jakichś innych realiach żyjemy, zdecydowanie.

    To, ze miejsce bylo dalej, ze nieprzydzielone na stałe,
    ze bez gniazdka :-)

> [...]
    > nie mają, albo z tego powodu nie mogą zamieszkać w kupionych mieszkaniach.

    Dlaczego nie moga zamieszkac?
    Bo samochod im potrzebny, czy dlatego, ze sie urzad obudzil ?

    J.

  • 150. Data: 2022-06-09 13:33:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Jun 2022 13:17:05 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > 5tys/rok.
    >
    > Dokładnie tyle samo, jeśli palisz paczkę fajek (15zł) dziennie i rzucisz

    A ja glupi nie palilem :-(

    > Rzucenie palenia nie wymaga inwestycji a za kasę z fajek
    > kupisz sobie prąd od energetyki :D

    Jak wszyscy rzuca, to bedziesz musial zaplacic inny podatek.
    Podobnie jak polowa sie przestawi na elektryczne samochody :-)

    Ale ministerstwo bylo przewidujace i juz 15 lat temu badalo nowe
    podatki :-)

    J.