  • 161. Data: 2022-06-09 14:43:58
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-06-2022 o 14:26, J.F pisze:

    > Jak nie parkuja, to czemu o nich mowisz?

    Bo by chcieli.
    Już teraz i obecnie.
    Więc po co pierdzielić o wszystkim w temacie o bev?

    > Ale gdzie mial byc?

    Tam gdzie powinien.
    Tylko zapomnieli ziemi kupić.....

    >I co tam jest teraz?

    Nic, albo inne bloki.

  • 162. Data: 2022-06-09 14:56:07
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Dokładnie tyle samo, jeśli palisz paczkę fajek (15zł) dziennie i rzucisz
    > palenie :] Rzucenie palenia nie wymaga inwestycji a za kasę z fajek
    > kupisz sobie prąd od energetyki :D

    problem jest taki że nie palę, kasa była dosyć niespodziewana i nie miałem głowy co z
    nią
    zrobić a akurat miałem możliwość wrzucenia paneli za tydzień bo byłem w trakcie
    grubszego
    remontu, zresztą nadal jestem

    gdybym nie wydał na fotowoltaikę to albo straciłbym z 20% za rok, albo wydałbym na
    'głupoty', a tak problem z głowy i jedna stała opłata mniej ;)

    nie traktuję tego jako inwestycje tylko jako zakup spokoju na widok faktury z taurona

  • 163. Data: 2022-06-09 14:57:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Jun 2022 14:21:44 +0200, J.F

    > No i co - mowisz, ze Rosjanie płacą, aby tak dalej było?
    > A jak nie Rosjanie, to Arabowie czy Holendrzy ?

    Przedew wszsytstkim to ludzie ignoranci, tzw. pożyteczni idioci, bronią
    uparcie spaliniaków. I oczywiście że koncerny płacą, teraz już mniej, ale
    kiedyś nawet polaki z koncernów motoryzacyjnych się rozbijali po szeszelach
    na imprezach integracyjnych. Jak masz znajomych na wyższych stanowiskach w
    korporacjach to popytaj. :P

    > Juz mowią, ze brakuje.

    Głosy w twojej głowie? :P

    > Chyba troche za wczesnie generalizowac.
    > Poza tym:
    > -ktos potrzebowal i "przeplacil" ... widac nie ma tez podaży :-)

    Sam bym kupił, ale akurat nie miałem wolnych 50 tys. bo tyle mnie akurat
    kosztowała kuchnia i łazienki (z pralnią). :P

    > -bateria do samochodu to nie byle jaka bateria z rynku.
    > jak sie zepsuje to masz klopot - sam nie zrobisz.

    Gdyżponieważbo? PlĄby ma? :P Przecież banki z EV się normalnie naprawia. Że
    nie jest to pospolite i raczej czasochłonne (choć pewnie nie mniej niż
    remont generalny ICE) to inna sprawa. Ale się da.

    > -przemysl moto jest przeciez znany z tego, ze czesci sprzedaje duzo
    > drozej. Silnik, skrzynia biegow, i mniejsze.
    > Powod akurat ten sam - w razie potrzeby nikt jednej sztuki nie zrobi
    > po cenie masowej.
    > Moze drukarki 3D cos zmienią.

    Bo to firma nastawiona na zarobiek, proste. Ale fakty są takie że taki Leaf
    kosztował 160 tys., jak ogłosili dopłaty to automagicznie spadł do 125 tys.
    I co, nagle z dnia na dzień koszt produkcji spadł?

    > -wiele ludzi kupuje auto na 3 lata, godzi sie ze stratą polowy ceny,
    > to co ich bateria obchodzi ...

    Degradacja baterii to jest akurat koronny argument dla antyEV.

    > A mercedes to nie?

    A gdzie mercedes wybudował ponad 30 000 stacji (prawie 15% wszystkich
    dostępnych) ładowania wykupując/dzierżawiąc grunt, robiąc przyłącza,
    stawiając w końcu same ładowarki?

    > Hale ma moze stare, ale linie w nich nowe, szczegolnie dla elektrykow.

    Tak czy siak do opracowania mieli zdecydowanie mniej niż taka Tesla która
    startowała zupełnie od zera.

    > I tysiace inzynierow trzeba zatrudniac, do nowych modeli :-)

    Większość jest ta sama, tylko do modułu EV potrzeba nowych (albo douczonych
    starych).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 164. Data: 2022-06-09 14:58:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Jun 2022 11:10:55 +0200, J.F

    > To wypadaloby i koszt PV uwzglednic.

    Przecież uwzględniłem.

    > A co z zimą? starcza na samochod, czy "magazynujesz w sieci" ?

    Nie wystarcza na całość zapotrzeboania, dlatego będę jeszcze dorzucać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 165. Data: 2022-06-09 15:04:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Jun 2022 14:56:07 +0200, m4rkiz

    > gdybym nie wydał na fotowoltaikę to albo straciłbym z 20% za rok, albo wydałbym na
    > 'głupoty', a tak problem z głowy i jedna stała opłata mniej ;)

    Problem jest taki, że niektóre ceny instalatorskie są z dupy wyciągnięte
    i potem taki lordzik sobie trzepie przy nich konia, może udowodnić że
    lepiej orać pole i hodować karasie dalej kotłując putinowskie i
    turbanowskie paliwo trując ludzi zamiast zamontować PV.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 166. Data: 2022-06-09 15:45:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Jun 2022 14:57:28 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    > na imprezach integracyjnych. Jak masz znajomych na wyższych stanowiskach w

    I co - na tych szeszelach to przekonywali, ze za elektryki nie
    zapłacą?

    Przede wszystkim, to te elektryki były ubogie.
    Potem Tesla udowoniła, ze się da zrobic prawie normalne auto.
    Ale najpierw technika musiala sie rozwinąc.

    I drogie to było auto, nadal jest drogie, ale moze jeszcze potanieją.

    Reszta biznesu troche przespała.

    A gdzies tam dalej masz kwestię prądu.
    Bez OZE to są auta na węgiel.

    OZE wprowadzaja swoje problemy do tematu.

    > Sam bym kupił, ale akurat nie miałem wolnych 50 tys. bo tyle mnie akurat
    > kosztowała kuchnia i łazienki (z pralnią). :P

    A po co ci?

    I czy nie pisales, ze to warte gora 25 tys?

    > Gdyżponieważbo? PlĄby ma? :P

    Gdyz chocby nie masz fikusnie wygietej blachy na podstawe :-)

    > Przecież banki z EV się normalnie naprawia. Że
    > nie jest to pospolite i raczej czasochłonne (choć pewnie nie mniej niż
    > remont generalny ICE) to inna sprawa. Ale się da.

    Sie da, ale sie nie oplaca bo za drogie.
    Podobnie jak remont silnika w ICE :-)

    Poza tym jak ci padnie jedno ogniwo w baterii ... po jakim czasie
    zaczna padac nastepne?

    > Bo to firma nastawiona na zarobiek, proste.

    A te, ktore nie zarabialy odpowiednio - padły.
    I z elektrycznymi będzie tak samo :-)

    > Ale fakty są takie że taki Leaf
    > kosztował 160 tys., jak ogłosili dopłaty to automagicznie spadł do 125 tys.
    > I co, nagle z dnia na dzień koszt produkcji spadł?

    Gdzies tam jeszcze jest kurs $.
    Ile kosztowal jak oglosili doplaty, ile rok wczesniej?

    Ceny nowych samochodow w Polsce ... dlugi temat.
    Ale ile kosztowal wtedy samochodzik ICE porownywalny z Leafem?
    Ile w cenniku, ile realnie :-)

    > Degradacja baterii to jest akurat koronny argument dla antyEV.

    Jak dzis kupuje uzywany ICE po Niemcu, to nie wiem czy kupie uzywany
    BEV, wlasnie z tego powodu :-)

    Musi byc przekonanie, ze te baterie sa trwale.
    Albo ze mozna tanio wymienic/naprawic.

    A jak przekonania nie bedzie ... posiadacze BEV beda je sprzedac za
    psie pieniadze, czy pojezdza dluzej?
    Bo juz chyba sie nie da, zeby nastepne auto kupili ICE :-)

    > A gdzie mercedes wybudował ponad 30 000 stacji (prawie 15% wszystkich
    > dostępnych) ładowania wykupując/dzierżawiąc grunt, robiąc przyłącza,
    > stawiając w końcu same ładowarki?

    15% ... a kto zrobil pozostale 85%?

    Mercedes zainwestowal w Ionity.
    Choc kto ich tam wie - moze tak naprawde banki zainwestowaly i ludzie
    :-)

    A zainwestowal tez np Orlen. I Tauron. I PGE.
    I kto za to placi? :-)

    > Tak czy siak do opracowania mieli zdecydowanie mniej niż taka Tesla która
    > startowała zupełnie od zera.

    Tesla nie korzystala z Lotus Elise?
    Ale przeciez nie za darmo.

    > Większość jest ta sama, tylko do modułu EV potrzeba nowych (albo douczonych
    > starych).

    Ale płacic im trzeba :-)

    J.

  • 167. Data: 2022-06-09 15:56:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.06.2022 o 21:58, Lisciasty pisze:

    > Jak nie mamy? Styczeń-kwiecień w tym roku prawie codziennie był export
    > od nas na poziomie kilkuset MW.

    Już pomijając, że zima i wiosna w tym roku jakoś mocno zimne nie były,
    to kilkaset MW nadwyżki nie starczy na jednoczesne ogrzewanie i
    ładowanie, tak jak to sobie unijne biurwy wymyśliły.
    Gazu w 2019 roku zużyliśmy za ekwiwalent ponad 200TWh, nie wiadomo ile
    poszło na ciepło, a ile na inne cele. No może wiadomo, ale nie chce mi
    się szukać. Nawet jak przyjmiemy, że na ogrzewanie poszło połowę z tego,
    to jest nadal 100TWh, a prądu mniej więcej w tym samym czasie
    wyprodukowaliśmy jakieś 170TWh.
    Myślisz, że nasze elektrownie i sieci przesyłowe są w stanie w ciągu
    kilku lat zwiększyć produkcję oraz przesył o 60%?

  • 168. Data: 2022-06-09 16:12:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-06-09 o 15:56, nadir pisze:
    > Myślisz, że nasze elektrownie i sieci przesyłowe są w stanie w ciągu
    > kilku lat zwiększyć produkcję oraz przesył o 60%?

    Produkcję? Bez problemu, o ile będzie czym i za co palić :>
    Przesył to dramat ale może coś się zacznie w końcu dziać. Chociaż po co
    ja się łudzę, skoro pisiory te 30 czy 40 mld z certyfikatów zamiast na
    sieci przejebali na socjal :>

    L.

  • 169. Data: 2022-06-09 16:25:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.06.2022 o 14:56, m4rkiz pisze:

> [...]
    >
    > gdybym nie wydał na fotowoltaikę to albo straciłbym z 20% za rok, albo
    > wydałbym na 'głupoty', a tak problem z głowy i jedna stała opłata mniej ;)

    No chyba, że dostałbyś cynk od Krzywoustego i kupił obligacje tak jak on
    kupił, czyli na początku inflacji. Obligacje procentują o procent
    inflacji. Policzysz ile to jest 30% z 45tys...i to w ciągu roku? :)

    > nie traktuję tego jako inwestycje tylko jako zakup spokoju na widok
    > faktury z taurona

    To podpowiem: nie przeginaj z prądem. Masz limit MAX 15zł/dzień przy
    dobrej pogodzie, więc nie spierdol tego :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 170. Data: 2022-06-09 16:46:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.06.2022 o 11:10, J.F pisze:

    > To wypadaloby i koszt PV uwzglednic.
    >
    > A co z zimą? starcza na samochod, czy "magazynujesz w sieci" ?

    Myjik kłamie. Nie może inaczej bo mu duma panelarza nie pozwala :D

    Nie ma prądu za darmo. Nawet jeśli oddamy 100% do energetyki to nie
    dostaniemy złotówki a rachunek przyjdzie i trzeba go zapłacić a
    inwestycja to wkład.

    Każda inwestycja w PV ZMNIEJSZA rachunek ale za darmo nic nie ma :)

    Inna sprawa to ciekawi mnie jak on zarządza tym strasznym majątkiem PV,
    skoro wychodzi że z 10kW przy prawie idealnych warunkach mamy 5~6kzł/rok.

    Śmiech. Tyle to ludzie wydają na piwo (czteropak) czy fajki ale nie
    wszystko naraz albo to albo to :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>