  • 11. Data: 2012-09-11 21:56:34
    Temat: Re: Baterie słoneczne 2,4 W do samochodu
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-09-11 00:01, Zbynek Ltd. pisze:
    > Nie szafowałbym tak tymi tygodniami :-)
    > Chyba, że akumulator ganz nowy i naładowany po brzegi, to te 6 tygodni
    > wytrzyma.
    > Moje pomiary sprzed paru dni - ok.40mA poboru prądu z włączonym na
    > czuwanie alarmem. Kaseta radia odłączona - pobiera ok. 10mA na
    > podtrzymanie pamięci. Wychodzi więc 0.96Ah na dobę. Bez radia. Nie wiem
    > w którym momencie wyczerpania akumulatora alarm potraktuje go jako
    > odłączonego i uruchomi się. Załóżmy więc, że po 6 tygodniach mamy
    > "zjedzone" 40.3Ah.

    Ja tam nie wiem. Mam auto z silnikiem diesla. Rok temu pojechałem w góry
    na dwa tygodnie, w aucie standardowo alarm radio i co tam jest
    współcześnie. Aku 3 letnie. Mrozy w granicach 20 - 27 stopnie poniżej
    zera bywało. Wracam do domu wieczorem, auto potrzebne na rano pilnie,
    szybko kluczyki i klucz, żeby wykręcić aku i wnieśc do domu bo przed
    wyjazdem zapomniałem a auto stało na zew. Wsiadam i od pyknięcia odpala :)
    aż byłem zdziwiony że tak ładnie :)

  • 12. Data: 2012-09-12 08:12:41
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Ale według mnie taki panel to kompletna lipa. Z dobrym akumulatorem
    > samochód może stać tygodniami i wciąż będzie się go dało odpalić.
    Niestety nie. Współczesne auta "lepiej wyposażone" mają niestety spory
    pobór prądu w spoczynku. Jak kolega pisał - 40mA, a np mój opel ma 3-5mA
    plus coś skaczące "w szpilkach" co kilka(naście)sekund, mierzyłem
    oscyloskopem i uśredniałem - wyszło mi prawie 80mA. Serwis twierdzi że
    to jest zgodne z normą, zwłaszcza że w instrukcji pisze o "odłączeniu
    akumulatora przy przewidywanym dłuższym postoju niż 2 tygodnie".
    Bo taki prąd daje rozładowanie nowego, w pełni naładowanego,
    akumulatora w 2-3 tygodnie do zera.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2012-09-16 20:00:11
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid>

    > Jak łatwo policzyć rzędu 200mA.

    Zimą ? Jakim cudem ?

  • 14. Data: 2012-09-18 10:25:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid>

    > Zimą ? Jakim cudem ?

    Zdarza Ci się czasem pomyśleć zanim napiszesz?

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 15. Data: 2012-09-19 21:28:06
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl>

    > Zdarza Ci się czasem pomyśleć zanim napiszesz?

    Myślę o Was przez cały czas ...