  • 31. Data: 2024-06-27 13:47:41
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jun 2024 12:25:05 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Miałeś szansę. Cytat z linka:
    >
    > "Bezpośrednią przyczyną zaprószenia ognia i eksplozji, według Telewizji
    > Al-Dżadid, mogło być spawanie drzwi magazynu, które miało na celu

    Strasznie wiarygodne źródło. No 100% pewności, szczególnie jak dodać,
    że żadne ślady nie zostały, bo rozp* je na wszystkie strony :-)

    > zapobiegnięcie kradzieżom. Prace te, wykonane na polecenie służb
    > bezpieczeństwa, zakończone zostały do południa 4 sierpnia. Pożar i
    > pierwsza eksplozja nastąpiły kilka godzin później"
    >
    > Wystarczyło, że coś się tliło, po spawaniu. Skoro krater po wybuchu ma
    > 120m to trudno później znaleźć 100% przyczynę.

    Teoretycznie może i możliwe, coś się tliło przez pare godzin, doszło
    do fajerwerków, zaczęło pożar.
    Tylko tych pare godzin ... trochę długo.

    J.

  • 32. Data: 2024-06-27 13:51:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jun 2024 11:41:35 +0200, Cavallino wrote:

    > A ci co wiedzą, to się boją ale i tak mają po kilka?

    Coż robić ... można profilaktykę uprawiać, jak się ktoś boi bardziej.

    > I tylko w samochodzie na parkingu im zaczyna przeszkadzać?
    > Hipokryzja full mode....

    W samochodzie na parkingu na słoneczku możesz mieć 80 stopni C w
    środku.
    A to nie są normalne warunki pracy, więc zjawisko, które "normalnie"
    jest bardzo rzadkie, może się stać już nie takim rzadkim.

    No i nie zareagujesz szybko, nie wyrzucisz np płonącego telefonu.

    J.

  • 33. Data: 2024-06-27 14:17:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-06-2024 o 13:51, J.F pisze:

    > W samochodzie na parkingu na słoneczku możesz mieć 80 stopni C w
    > środku.

    A co takiego masz w środku, czego nie ma w ice, że to ma jakiś wpływ?

    HINT: Kryształki zapachowe wiesza się niezależnie od rodzaju napędu.
    Albo wręcz w ice częściej, jak gnojówę spod dystrybutora na butach
    naniesiesz.

  • 34. Data: 2024-06-27 15:09:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jun 2024 14:17:47 +0200, Cavallino wrote:

    > A co takiego masz w środku, czego nie ma w ice, że to ma jakiś wpływ?

    A ja nie mowię, ze ICE, tylko że zamkniety samochód na parkingu bardzo
    gorący może być, więc zostawianie gadzetów z bateriami li-ion staje
    się bardziej niebezpieczne.
    Szczególnie jak pracują i się grzeją, albo jak się ładują.

    J.

  • 35. Data: 2024-06-27 19:55:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.06.2024 o 10:18, J.F pisze:

    > Sama z siebie zasadniczo nie.
    > Należy do bardzo bezpiecznych materiałów wybuchowych, które bardzo
    > trudno pobudzic do wybuchu.

    No właśnie - zwłaszcza w formie handlowej nawozu. Pali się ale nie wybucha.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2024-06-28 01:13:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jun 2024 19:55:36 +0200, Shrek wrote:

    > No właśnie - zwłaszcza w formie handlowej nawozu. Pali się ale nie wybucha.

    Nawet sie nie pali.
    Tylko z pyłem aluminiowym mieszac nie należy.

    J.

  • 37. Data: 2024-06-28 07:19:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-06-2024 o 15:09, J.F pisze:

    > A ja nie mowię, ze ICE, tylko że zamkniety samochód na parkingu bardzo
    > gorący może być, więc zostawianie gadzetów z bateriami li-ion staje
    > się bardziej niebezpieczne.

    Ale przecież tym się nikt nie przejmuje.
    Tylko te w bev rzekomo są straszne i zjadają dzieci.

  • 38. Data: 2024-06-28 09:36:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-27, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Sama z siebie zasadniczo nie.

    Zasadniczo nie. Chyba że dużo tego. I się juz pali. A często jest tego
    dużo.

    > Należy do bardzo bezpiecznych materiałów wybuchowych, które bardzo
    > trudno pobudzic do wybuchu.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ammonium_nitra
    te_incidents_and_disasters

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2024-06-28 10:21:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jun 2024 07:19:42 +0200, Cavallino wrote:

    > Ale przecież tym się nikt nie przejmuje.

    No cóż, jak słusznie napisałeś - każdy z nas ma kilka gadzetów z
    bateriami li-ion. I teraz:
    -śpisz spokojnie, bo nie wiesz jakie one mogą być groźne,
    -słyszałeś, ze komus coś sie zapaliło, ale uważasz, ze BEV są
    bezpieczne, więc i telefony są bezpieczne, i śpisz spokojnie.

    -wiesz, że komuś coś się zapaliło, ale to tak rzadkie przypadki, że na
    Ciebie nie trafi.

    -spisz spokojnie, bo przecież masz dobre ubezpieczenie :-)

    Ty się może nie przejmujesz, a ja tam czasem się przejmuję.

    > Tylko te w bev rzekomo są straszne i zjadają dzieci.

    Baterie w BEV są duże. Czyli duży pożar robią.
    I bywają podłączone do mocnej ładowarki.
    Albo przegrzane przez eksploatację samochodu.

    Natomiast przyznaję, ze słoneczko na parkingu ich raczej nie
    przegrzeje.
    Oraz przyznaję, ze nawet mała bateryjka potrafi cały parking spalić
    :-(

    J.

  • 40. Data: 2024-06-28 10:54:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-06-2024 o 10:21, J.F pisze:

    > Ty się może nie przejmujesz, a ja tam czasem się przejmuję.

    Pokaż te swoje dziesiątki maili na grupę o gsm...

    Bo jak nie - to po prostu łżesz i tutaj hejtujesz, tak jak inni janusze
    i ev hejterzy.

    > Baterie w BEV są duże. Czyli duży pożar robią.

    Mam w garażu 4 pojazdy elektryczne i oczywiście boję się że coś się
    zapali i spali resztę.

    Ale jakoś bardziej podejrzewam większą szansę na przyczynę w jakiejś
    badziewnej baterii do elektrycznego roweru, z natury gorszą, gorzej
    zabezpieczoną i gorzej pewnie zaprojektowaną, z uwagi na cenę.

    Na zapłon w tych w bev jest pewnie nie większa szansa, niż na pożar ice
    z okazji zwarcia w nim gdzieśtam w instalacji.

    > I bywają podłączone do mocnej ładowarki.

    Nie w garażu zazwyczaj.

    > Albo przegrzane przez eksploatację samochodu.

    Pożary rzadko kiedy są z tego powodu.
    To nie ice, nie bmw z jego egr.

    Zazwyczaj jeśli się zdarzają w bev, to przez dłuższe parkowanie z w
    pełni naładowaną baterią.
    A tego się po prostu nie robi i kłopot z głowy.