  • 11. Data: 2024-06-26 16:29:20
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jun 2024 15:19:08 +0200, Cavallino wrote:

    > Otóż to.
    > I jakoś nikt tym nie próbuje straszyć z byle okazji.
    > I to pisząc z urządzenia zasilanego właśnie litowo-jonowymi bateriami....

    No ale zdajemy sobie sprawę z zagrożenia :-)

    Poza tym małe urządzenie, to mały pożar :-)

    J.

  • 12. Data: 2024-06-26 18:23:48
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 15:19, Cavallino pisze:
    > I jakoś nikt tym nie próbuje straszyć z byle okazji.

    Materiał który potrafi WYBUCHNĄĆ SAM Z SIEBIE i PALIĆ SIĘ PRZEZ
    KILKANAŚCIE GODZIN.

    Zapodaj coś porównywalnego co się sprzedaje zwykłemu Kowalskiemu
    normalnie z półki w sklepie.

  • 13. Data: 2024-06-26 18:36:41
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 18:23, _Master_ pisze:

    > Materiał który potrafi WYBUCHNĄĆ SAM Z SIEBIE i PALIĆ SIĘ PRZEZ
    > KILKANAŚCIE GODZIN.
    >
    > Zapodaj coś porównywalnego co się sprzedaje zwykłemu Kowalskiemu
    > normalnie z półki w sklepie.

    Porównywalne są tylko baterie, bezpieczniejsze bo mniejsze.
    Znajomy ostatnio kupił hulajnogę, rozpakował, uruchomił,
    pobawił się i jak się już znudził to poczytał instrukcję.
    A tam nie ładować urządzenia w domu, nie przechowywać w domu.
    Lekko się wkurwił, zaparkował urządzenie w garażu
    i przyszedł się poskarżyć. I tu drugi raz się wkurwił,
    jak usłyszał że nie najlepszym pomysłem jest ryzykownie
    spalenia samochodu wartego ładne kilkadziesiąt tysięcy
    od chińskiego gówna za tysiąc czy dwa.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2024-06-26 20:36:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 26.06.2024 14:47, _Master_ wrote:

    > Materiał który potrafi WYBUCHNĄĆ SAM Z SIEBIE i PALIĆ SIĘ PRZEZ
    > KILKANAŚCIE GODZIN.
    >
    > Zapodaj coś porównywalnego co się sprzedaje zwykłemu Kowalskiemu
    > normalnie z półki w sklepie.
    Saletra amonowa. Może nie pali się kilkanaście godzin, za to
    pierdolniecie ma niezłe:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Eksplozja_w_Bejrucie_(
    2020)

  • 15. Data: 2024-06-26 20:42:28
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 20:36, JDX pisze:
    > Saletra amonowa. Może nie pali się kilkanaście godzin, za to
    > pierdolniecie ma niezłe:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Eksplozja_w_Bejrucie_(
    2020)

    Sama z siebie?

  • 16. Data: 2024-06-26 20:45:23
    Od: _Master_ <...@...pl>

    "O godzinie 17:55 służby bezpieczeństwa powiadomiły jednostkę straży
    pożarnej o wybuchu pożaru w jednym z magazynów portowych, informując o
    płonących sztucznych ogniach. Do akcji skierowano 9 strażaków i jedną
    ratowniczkę. Po dotarciu na miejsce, widząc, że pożar jest znacznie
    potężniejszy, niż się spodziewali, zdążyli wezwać wsparcie[13]. O
    godzinie 18:08:18 czasu wschodnioeuropejskiego letniego (EEST) doszło do
    potężnej eksplozji[1"

  • 17. Data: 2024-06-26 20:50:04
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 18:36, RadosławF pisze:
> [...]
    > jak usłyszał że nie najlepszym pomysłem jest ryzykownie
    > spalenia samochodu wartego ładne kilkadziesiąt tysięcy

    Czyli producenci INFORMUJĄ o niebezpieczeństwie które jest porównywalne
    z przechowywaniem materiałów wybuchowych.

    Bez powodu chyba tego nie napisali ;-)

    Ktoś tu pisał że baterie SĄ BEZPIECZNE l0(

    A co na to ubezpieczyciele urządzeń posiadających baterie o jeszcze
    większych rozmiarach? ;-)

  • 18. Data: 2024-06-27 07:07:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-06-2024 o 16:29, J.F pisze:

    > No ale zdajemy sobie sprawę z zagrożenia :-)

    Czyli jednak nie jest takie groźne, skoro każdy ma w domu po kilka i się
    nie boi?

  • 19. Data: 2024-06-27 09:35:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 14:45, _Master_ pisze:

    > Myślisz że gdyby tak "bezpieczne" były pociski czy inne mat wybuchowe że
    > potrafią wybuchnąć SAME Z SIEBIE to żołnierze by protestowali czy
    > wierzyli w zapewnienia producenta? ;-)
    >
    > Uświadom sobie że to "coś" się zachowuje jak materiał wybuchowy który
    > WYBUCHA a potem pali się Przez kilkanaście godzin.

    Nie zauważyłeś że dyskutujesz z idiotą? On zawsze to bagatelizuje, ale
    mam nadzieję że mu sfajczą mieszkanie/dom może wtedy zmieni zdanie, albo
    i nie bo to przecież idiota :)

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2024-06-27 09:42:22
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.06.2024 o 07:07, Cavallino pisze:

    > Czyli jednak nie jest takie groźne, skoro każdy ma w domu po kilka i się
    > nie boi?

    To jest jak z gazem. Każdy pierdzi a gaz z dupy jest palny i domy nie
    wybuchają nawet kiedy się ćmika odpala. Jakby tak napierdzieć z miliona
    dup to jebnie jeśli będzie iskra. Przykładem może być wybuch szamba :)

    Ten sam mechanizm działa z baterią, jeśli jest ich kilkanaście sztuk w
    jednym pudełku.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>