  • 41. Data: 2012-09-06 21:34:29
    Temat: Re: Bandzior vs. tdm
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Qlfon" napisał w wiadomości grup
    > To jest naprawdę fajne moto i w najnowszej budzie jest łądne i już.

    W najnowszej to faktycznie mozna dyskutowac, ale poprzednie byly paskudne. A
    co do tego, ze fajne to nie dyskutuje - mialem powazny dylemat "fazer czy
    tdm".

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 42. Data: 2012-09-07 11:08:35
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2012-09-06 21:22, Mikolaj Jopczynski pisze:

    > Wiec pojezdzilem, pokrecilem do czerwonego, silnik nawet ladnie burczy,
    > ale .... dalej nie ciagnie tak, jakbym chcial..... mimo, ze przednie
    > kolko mu sie dzwiga....
    >
    > M.
    Mikołaj to może GSX 1400? Jak to nie będzie miało ciągu dla Ciebie to ja
    już nie wiem.... V-max, B-King, MT-01? Ale to już kasa jest a TDM
    podobno nadszarpnęły budżet...

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 43. Data: 2012-09-07 11:29:42
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-09-07 11:08, Qlfon pisze:

    > Mikołaj to może GSX 1400? Jak to nie będzie miało ciągu dla Ciebie to ja
    > już nie wiem.... V-max, B-King, MT-01? Ale to już kasa jest a TDM
    > podobno nadszarpnęły budżet...

    Mysle, ze ogarne sobie tdmke 900 i bede kombinowal dalej ;)

    M.

  • 44. Data: 2012-09-07 11:51:20
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 07.09.2012 Mikolaj Jopczynski <m...@g...com> napisał/a:

    > Mysle, ze ogarne sobie tdmke 900 i bede kombinowal dalej ;)

    Ktoś już sugerował Ci TL1000 R/S wg gustu, drogi nie jest i zapewnia moc
    wrażeń.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 45. Data: 2012-09-07 19:03:02
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-09-07 11:51, kakmar pisze:

    > Ktoś już sugerował Ci TL1000 R/S wg gustu, drogi nie jest i zapewnia moc
    > wrażeń.

    No tak, ale ...... to scigacz, a ja szukam turystyka, ja mam spore trasy
    do zrobienia dziennie.

    M.

  • 46. Data: 2012-09-07 22:00:22
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" napisał w wiadomości grup
    > No tak, ale ...... to scigacz, a ja szukam turystyka, ja mam spore trasy
    > do zrobienia dziennie.

    Primo - da sie przejechac duza trase na scigaczu.

    Secundo - na TL'ce moglbys traktowac jazde jak przygode. Dojade czy nie
    dojade? Czy to wlasnie dzisiaj maszyna postanowi mnie zamordowac? ;)

    Tak na powaznie - z TL'ka to byl zart. Nie kupuj, ani nawet nie bierz na
    jazde probna, bo to wymagajacy i niewybaczajacy sprzet jest.

  • 47. Data: 2012-09-08 10:39:02
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-09-07 22:00, Ivam pisze:
> [...]
    >

    > Tak na powaznie - z TL'ka to byl zart. Nie kupuj, ani nawet nie bierz na
    > jazde probna, bo to wymagajacy i niewybaczajacy sprzet jest.

    Fabryczny amortyzator skretu nasunal mi wczesniej te mysl ;)

    M.

  • 48. Data: 2012-09-08 18:05:46
    Od: The_EaGle <t...@p...pl>

    W dniu 2012-09-04 11:19, Jacot pisze:> Mikolaj Jopczynski
    <m...@g...com> wrote:

    > Zalezy o jakiej charakterystyce myslisz.
    > Najogolniej, to co subiektywnie czujesz pod tylkiem, to jest moment
    > obrotowy i jego 'rozpolozenie' wzgledem obrotow.

    Czyli jest to MOC. Obr/min x Nm= POWER.

    > Tzw mocy nie poczujesz, bo to jest taki przelicznik wirtualny...

    Przepraszam ale...Co ty bredzisz ;))) Kiedyś był kult mocy, teraz jest
    kult Nm. Ciekawe co te pismaki tym ludziom jeszcze nakłamią ;))

    Tymczasem Nm nie mówią NIC jeżeli nie uwzględnisz przy jakich obrotach
    one są dostępne podobnie też Moc max nic nie mówi. Jedynym właściwym
    sposobem porównywania osiągów silnika jest jego charakterystyka MOCy
    przy zadanych obrotach.

    Jednym słowem zamiast pierniczyć o wyższości Nm nad kW lepiej popatrzeć
    na szybkość narastania charakterystyki mocy.

    Wtedy można naprawdę porównać czemu np Vka przy niskich obrotach jest
    bardziej żwawa niż 4cyl... który z kolei lepiej się spisuje przy obr max.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 49. Data: 2012-09-08 18:09:02
    Od: The_EaGle <t...@p...pl>

    W dniu 2012-09-04 22:48, Ivam pisze:> Użytkownik "Magic" napisał w
    wiadomości grup

    > No tak :)
    >
    > Mialem okazje sie karnac puszka elektryczna (VW jetta zbudowana przez
    > studentow UZ). Naprawde fajnie ciagnie.
    >
    > Ale tam znika wiele problemow powstajacych przy silniku spalinowym
    > (chociazby skrzynia biegow i sprzeglo).

    Nooo i powstają nowe jak np straty falownika i beznadziejne straty na
    akumulatorze podczas jego ładowania i rozładowywania i tym samym mamy
    sprawność gorszą niż samochód benzynowy :) Naprawdę wynalazek godny XIX
    wieku ;>

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 50. Data: 2012-09-08 21:34:19
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup
    > Nooo i powstają nowe jak np straty falownika i beznadziejne straty na
    > akumulatorze podczas jego ładowania i rozładowywania i tym samym mamy
    > sprawność gorszą niż samochód benzynowy :)

    I pamietaj, ze trzeba prad produkowac - najlepiej z elektrowni wodnych,
    slonecznych i wiatrowych, bo wegiel i atom to zlo.