    From: The_EaGle <t...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Bandzior vs. tdm
    Date: Sat, 08 Sep 2012 18:05:46 +0200

    W dniu 2012-09-04 11:19, Jacot pisze:> Mikolaj Jopczynski
    <m...@g...com> wrote:

    > Zalezy o jakiej charakterystyce myslisz.
    > Najogolniej, to co subiektywnie czujesz pod tylkiem, to jest moment
    > obrotowy i jego 'rozpolozenie' wzgledem obrotow.

    Czyli jest to MOC. Obr/min x Nm= POWER.

    > Tzw mocy nie poczujesz, bo to jest taki przelicznik wirtualny...

    Przepraszam ale...Co ty bredzisz ;))) Kiedyś był kult mocy, teraz jest
    kult Nm. Ciekawe co te pismaki tym ludziom jeszcze nakłamią ;))

    Tymczasem Nm nie mówią NIC jeżeli nie uwzględnisz przy jakich obrotach
    one są dostępne podobnie też Moc max nic nie mówi. Jedynym właściwym
    sposobem porównywania osiągów silnika jest jego charakterystyka MOCy
    przy zadanych obrotach.

    Jednym słowem zamiast pierniczyć o wyższości Nm nad kW lepiej popatrzeć
    na szybkość narastania charakterystyki mocy.

    Wtedy można naprawdę porównać czemu np Vka przy niskich obrotach jest
    bardziej żwawa niż 4cyl... który z kolei lepiej się spisuje przy obr max.

    Pozdrawiam
    Rafał