  • 1. Data: 2011-05-27 01:22:48
    Temat: Badanie jakości transmisji danych
    Od: "Tomek" <n...@s...pl>

    Raport z badań, polecam szczególnie osobom narzekającym na sieć PLAY i
    chwalących Orange

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=6810&layout=3&page=text

  • 2. Data: 2011-05-27 10:48:21
    Temat: Re: Badanie jakości transmisji danych
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-05-27, o godz. 03:22:48
    "Tomek" <n...@s...pl> napisał(a):

    > Raport z badań, polecam szczególnie osobom narzekającym na sieć PLAY
    > i chwalących Orange
    >
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=6810&layout=3&page=text

    Fajne - tylko jedna uwaga: szkoda tylko że w przypadku PLAY i Warszawy
    (tu mogę ocenić bo ten teren znam) zarówno badania mobilne jak i
    stacjonarne omijają miejsca gdzie występują problemy z transmisją nawet
    przy połączeniach głosowych (Wilanów, Tarchomin, Ursus/Włochy).

    Zdrówko

  • 3. Data: 2011-05-27 12:37:23
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał :

> [...]
    > stacjonarne omijają miejsca gdzie występują problemy z transmisją nawet
    > przy połączeniach głosowych (Wilanów, Tarchomin, Ursus/Włochy).

    Myślę, że jakby robili badania w takich miejscach wynik przy każdej sieci byłby
    oczywisty. Tu raczej chodziło o ciągłość i jakośc połączeń w miejscach gdzie
    jest pewny i stały zasięg.

  • 4. Data: 2011-05-29 08:58:47
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-05-27 14:37, Tomek pisze:
    > Myślę, że jakby robili badania w takich miejscach wynik przy każdej
    > sieci byłby oczywisty. Tu raczej chodziło o ciągłość i jakośc połączeń w
    > miejscach gdzie jest pewny i stały zasięg.

    Play w Ursusie ma stały i pewny zasięg, a połączenia nie zawsze da się
    wykonać z powodów najróżniejszych. Wg. przedstawionych przez Ciebie
    założeń badanie byłoby bez sensu;)

  • 5. Data: 2011-05-30 11:01:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
> [...]
    > nawet
    > przy połączeniach głosowych (Wilanów, Tarchomin, Ursus/Włochy).

    No, we wrocku jakby rzetelniej przejechali wszyskie gesciej
    zamieszkale tereny.
    I wyniki sa ciekawe - w sesji mobilnej orange daje mocno d*, z
    wynikiem zaledwie 75%.
    Musi kiepsko skonfigurowali swoja siec.
    Era tez nie jest najlepsza, bo 91% oznacza jednak problemy w co
    dziesiatej stronie.
    Za to Era ma lepsze lacze do Allegro :-)

    Zaciekawia pierwsza pozycja play - czyzby juz sie mogli chwalic
    najlpszym zasiegiem w kraju - bo lepszym od plusa :-)

    Za to w czesci stacjonarnej jeszcze ciakawiej.
    Na Chrzanowskiego Play wybitnie wolniejszy od konkurencji, czasem
    nawet 4-ro krotnie.

    Na Krzyckiej .. nie, cos mi sie tu nie podoba - dlaczego sredni
    czas otwierania strony allegro wynosi w erze 5.62s i daje transfer
    91.9kb/s, a w Play 1.79s i ledwie 126kb/s ? Podobnie dla mbanku.
    Play z plusem lepiej kompresuja obrazki czy takie skutki
    statystyczne jednej przerwanej sesji ?

    J.

  • 6. Data: 2011-05-30 13:36:07
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-05-30, o godz. 13:01:18
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No, we wrocku jakby rzetelniej przejechali wszyskie gesciej
    > zamieszkale tereny.

    A w Warszawie zwróciłem uwagę że przejechano się po głównych ulicach
    starej zabudowy Warszawy kompletnie ignorując pozostałe obszary w tym
    powstałe w ostatnich kilkunastu latach duże osiedla na obrzeżach. A to
    tam głownie kupują mieszkania ludzie młodzi - grupa ludzi potencjalnie
    zainteresowana dostępem mobilnym do sieci. Poza tym pomiary z 5 miejsc
    przy powierzchni miasta ponad 500 km kwadratowych i przy kilkuset
    stacji bazowych to ciut za mało by dokonać jakiejś rzetelnej oceny.
    Pomijając nawet to że Warszawa to aglomeracja z wianuszkiem sporych
    miejscowości tuz za miedzą.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2011-05-31 06:54:08
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "Tomek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Raport z badań, polecam szczególnie osobom narzekającym na sieć PLAY i
    > chwalących Orange
    >
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=6810&layout=3&page=text

    Strona merytoryczna testu jest żenująca. Spokojnie takie coś może
    przygotować gimnazjalista-pasjonat. Tylko, że takiego dzieciaka nie
    utrzymują podatnicy płacąc mu co miesiąc kilkunastotysięczne pensje.

  • 8. Data: 2011-05-31 12:44:49
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@n...plt> napisał:

    > Spokojnie takie coś może przygotować gimnazjalista-pasjonat. Tylko, że takiego
    > dzieciaka nie utrzymują podatnicy płacąc mu co miesiąc kilkunastotysięczne
    > pensje.

    Stan czystości Twojego kibla też może sprawdzić w/w gimnazjalista, zamiast
    inspektorzy Sanepidu, tylko co z tego? Żal Ci czy jak?