  • 1. Data: 2011-05-26 12:38:31
    Temat: Wspołpraca iPada lub Taba z NAS
    Od: Marcin <m...@g...com>

    Witam
    Szykuje sie do zakupu jednego z ww. urzadzen i w zwiazku z tym mam
    pytanie do Szanownych Państwa.
    W domu mam siec bezprzewodowa oparta na urzadzeniu NAS (klient Samba)
    w ukladzie RAID i tam trzymam wszystkie zasoby.
    Czy iOS lub Android 3 umozliwiaja bezproblemowe korzystanie z takich
    zasobow?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-05-26 13:34:09
    Temat: Re: Wspołpraca iPada lub Taba z NAS
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-05-26 14:38, Marcin pisze:
> [...]
    > w ukladzie RAID i tam trzymam wszystkie zasoby.
    > Czy iOS lub Android 3 umozliwiaja bezproblemowe korzystanie z takich

    moge potwierdzic, ze Android umożliwia jak najbardziej (generacja 2 bo
    na 3 to chyba jeszcze ciagle malo programow jest w markecie)

    iOS4 nie wiem, bo nie mam.

    p.s.
    RAID nie ma tu nic do tego

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2011-05-26 14:20:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 26 May 2011 05:38:31 -0700 (PDT), Marcin napisał(a):

> [...]
    > w ukladzie RAID i tam trzymam wszystkie zasoby.
    > Czy iOS lub Android 3 umozliwiaja bezproblemowe korzystanie z takich

    jeżeli nas wystawia zasoby po uPNP to się da na iOS, choć dosyć kulawo i
    wymaga zakupu programów

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 4. Data: 2011-05-26 20:44:28
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Marcin wrote:
> [...]
    > w ukladzie RAID i tam trzymam wszystkie zasoby.
    > Czy iOS lub Android 3 umozliwiaja bezproblemowe korzystanie z takich

    Polecam twojej uwadze fakt, że z punktu widzenia interfejsu użytkownika
    zjawisko pod tytułem plik w zasadzie w iOS nie istnieje. Nie ma
    możliwości np. wzięcia pliku załącznika z maila i zapisania go gdzieś.
    Wobec tego także nie ma możliwości wzięcia pliku (np. z NASa) i
    skorzystania z niego.
    Natomiast powinno się dać skorzystać niektórych z plików
    multimedialnych, jeżeli NAS posiada funkcję serwera itunes oraz po
    zastosowaniu dodatkowych aplikacji, być może także UPnP.

    Natomiast Android bez problemu dobierze się do NASa i pozwoli skorzystać
    (na ile dostępne aplikacje obsługujące dane formaty pozwolą) ze
    wszystkich dobrodziejstw NASa np. z MP3, PDF itd. Bez problemu da się
    skopiować dowolny plik do pamięci urządzenia (o ile miejsca starczy :)

    rgrds,
    Jakub

  • 5. Data: 2011-05-27 12:30:41
    Od: Marcin <m...@g...com>

    On 26 Maj, 22:44, "Jakub Danecki" <j...@d...net> wrote:

> [...]
    > wszystkich dobrodziejstw NASa np. z MP3, PDF itd. Bez problemu da się
    > skopiować dowolny plik do pamięci urządzenia (o ile miejsca starczy :)

    Dzieki za odpowiedz, wracajac do tematu mam mozliwosc uruchomienia w
    NAS serwera iTunes, tworzenie playlist iTunes.... jednak nie wiem co
    to oznacza w praktyce. Moglbys rozwinac temat??

  • 6. Data: 2011-05-27 14:10:00
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Marcin wrote:
    > Dzieki za odpowiedz, wracajac do tematu mam mozliwosc uruchomienia w
    > NAS serwera iTunes, tworzenie playlist iTunes.... jednak nie wiem co
    > to oznacza w praktyce. Moglbys rozwinac temat??

    Oznacza to tyle, że po wskazaniu serwerowi plików znajdujących się na
    dysku/dyskach w NAS, przygotuje on listę plików zgodnych z iTunes i
    zaserwuje je do aplikacji klienckich. Nie mam pewności, czy iPhone i
    pochodne od razu zobaczą te pliki, czy trzeba będzie użyć dodatkowej
    aplikacji, natomiast aplikacja PCtowa i APPLEowa na pewno te pliki
    zobaczy i umożliwi ich strumieniowanie na żądanie (w sieci lokalnej). Nie
    będzie możliwości łatwego kopiowania plików.

    rgrds,
    Jakub