-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.n
l!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.n
eostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl!not-for-mail
From: lux <b...@o...de>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: BMW X6 winter test
Date: Mon, 01 Feb 2010 16:52:44 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 20
Message-ID: <hk6u1i$el1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hk6oqn$494$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hk6r12$83r$1@news.onet.pl>
<hk6s8j$dkl$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hk6s6b$bja$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 83-1-12-230.informel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1265040242 15009 83.1.12.230 (1 Feb 2010 16:04:02
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Feb 2010 16:04:02 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hk6s6b$bja$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251704
[ ukryj nagłówki ]Mihaj pisze:
> w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a
> skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co
> komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje
> Honda (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego
> mechanizmu różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i
> to one indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
> W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
> ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
> Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
> rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
> mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
> wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200
> ma blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
=========
a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?
poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to
tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?
lux
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.10 17:32 Brzezi
- 01.02.10 17:48 Pszemol
- 01.02.10 17:56 lux
- 01.02.10 18:01 Brzezi
- 01.02.10 17:58 lux
- 01.02.10 18:49 Maciej Browarczyk
- 01.02.10 23:17 masti
- 02.02.10 09:35 Mihaj
- 02.02.10 10:18 P_ablo
- 02.02.10 11:17 GrzegorzG
- 02.02.10 11:36 Mihaj
- 02.02.10 13:31 Tadeusz
- 02.02.10 14:48 GrzegorzG
- 02.02.10 15:03 Kuba \(aka cita\)
- 02.02.10 15:08 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=