-
11. Data: 2010-02-01 18:01:02
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: Brzezi <b...@g...com>
pon, 01 lut 2010 o 17:58 GMT, lux napisał(a):
> dzięki, myślałem, że automat nie może się kręcić do tyłu. Widocznie
> wtedy coś go odłącza od silnika.
Jestes w bledzie, zapoznaj sie z zasada dzialania przekladni
hydrokinetycznej
Pozdrawiam
Brzezi
-
12. Data: 2010-02-01 18:49:58
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
lux pisze:
> a kto stosuje mechanikę, Subaru?
Porsche, Audi, VW?
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
13. Data: 2010-02-01 23:17:28
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Mon, 01 Feb 2010 18:01:02 +0100, osobnik zwany Brzezi
wystukał:
> pon, 01 lut 2010 o 17:58 GMT, lux napisał(a):
>
>> dzięki, myślałem, że automat nie może się kręcić do tyłu. Widocznie
>> wtedy coś go odłącza od silnika.
>
> Jestes w bledzie, zapoznaj sie z zasada dzialania przekladni
> hydrokinetycznej
>
a X6 ma hydrokinetyczną? bo imho zwykłą z automatycznym sprzegłem
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
14. Data: 2010-02-02 09:35:31
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "lux" <b...@o...de> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hk6u1i$el1$...@n...news.neostrada.pl.
..
> Mihaj pisze:
>> w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a
>> skoro elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co
>> komplikować i podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda
>> (np. Ridgeline - dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu
>> różnicowego w przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one
>> indywidualnie dawkują napęd kołom tylnej osi.
>> W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
>> ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
>> Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
>> rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
>> mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
>> wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma
>> blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
> =========
> a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?
w Legendzie jest coś podobnego do tego z Ridgeline, tyle że bardziej
rozbudowanego i ze znacznie większymi możliwościami sterowania dynamiką
ruchu - nie tylko przyhamowywanie ale i przyspieszanie (w pewnym zakresie,
wynikających z różnicy przełożeń) obrotów tylnych kół względem obrotów
przedniej przekładni głównej ze zwykłym mechanizmem różnicowym.
> poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to
> tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?
poza jakimiś ekstra-sportowymi wersjami z fabryczną szperą w dyfrach to w
większości osobówek są protezy blokad dyfrów (osi napędowych) w postaci
układów przyhamowujących ślizgające się koła. Ale w Ameryce południowej są
Fiaty - jednonapędowe! - które mają prawdziwą mechaniczną blokadę mechanizmu
różnicowego. W Europie są jeszcze Alfy z mechanizmami różnicowymi przedniej
osi Torsen.
MP
-
15. Data: 2010-02-02 10:18:07
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
wiadomości news:hk748v$9ht$1@node2.news.atman.pl...
> lux pisze:
>> a kto stosuje mechanikę, Subaru?
> Porsche, Audi, VW?
Przy centralnym dyfrze masz dosc spory do tego silownik IMO jest to
mechaniczna blokada. Przy tylnym nie wiem bo takiej na oczy nie widzialem.
--
Picasso
-
16. Data: 2010-02-02 11:17:29
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: GrzegorzG <g...@g...com>
On 1 Lut, 15:45, lux <b...@o...de> wrote:
> kolejne świetne porównanie Forster, Passat itp
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw&feature=r
elated
>
> lux
haha, genialne :)
po ostatnich postach (CR-V, Rav4, audi vs bmw) nigdy nie kupię takiego
durnego wynalazku jak tego typu napęd "na 4 koła" :)
-
17. Data: 2010-02-02 11:36:35
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "GrzegorzG" <g...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:07b3135a-27f0-4129-92bb-a82e208c5683@21
g2000yqj.googlegroups.com...
> On 1 Lut, 15:45, lux <b...@o...de> wrote:
>> kolejne świetne porównanie Forster, Passat itp
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw&feature=r
elated
>>
>> lux
>
>
> haha, genialne :)
>
> po ostatnich postach (CR-V, Rav4, audi vs bmw) nigdy nie kupię takiego
> durnego wynalazku jak tego typu napęd "na 4 koła" :)
>
Proponuję jednak zachować rozwagę przy kategorycznych wypowiedziach, nie
kierować się marketingowymi sztuczkami i samemu testować ;-) Na testach,
pokazujących zalety napędu BMW X-drive, Subaru Outback, nie potrafiło ruszyć
w górę rampy testowej mając przyczepność tylko pod jednym kołem. I co z
tego?
MP
-
18. Data: 2010-02-02 13:31:03
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>
Użytkownik "GrzegorzG" <> napisał w wiadomości
>haha, genialne :)
>
>po ostatnich postach (CR-V, Rav4, audi vs bmw) nigdy nie kupię takiego
>durnego wynalazku jak tego typu napęd "na 4 koła" :)
jakbyś kiedykolwiek miał taki wynalazek typu BMW x-drive
czy AUDI quattro to byś nie pisał takich bzdur...
a tak to tylko się ośmieszasz, wrzucając wszystko do jednego worka, panie
"znafco"
-
19. Data: 2010-02-02 14:48:10
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: GrzegorzG <g...@g...com>
On 2 Lut, 13:31, "Tadeusz" <t...@s...onet.pl> wrote:
> U ytkownik "GrzegorzG" <> napisa w wiadomo ci
>
> >haha, genialne :)
>
> >po ostatnich postach (CR-V, Rav4, audi vs bmw) nigdy nie kupi takiego
> >durnego wynalazku jak tego typu nap d "na 4 ko a" :)
>
> jakby kiedykolwiek mia taki wynalazek typu BMW x-drive
> czy AUDI quattro to by nie pisa takich bzdur...
>
> a tak to tylko si o mieszasz, wrzucaj c wszystko do jednego worka, panie
> "znafco"
Człowieku, wyluzuj poślady :]
Nie mam prawa nie chcieć kupic innego napędu niż stałego na 4 koła? :)
GG
-
20. Data: 2010-02-02 15:03:47
Temat: Re: BMW X6 winter test
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Tadeusz wydusił z siebie te słowy:
> Użytkownik "GrzegorzG" <> napisał w wiadomości
>
>
>> haha, genialne :)
>>
>> po ostatnich postach (CR-V, Rav4, audi vs bmw) nigdy nie kupię
>> takiego durnego wynalazku jak tego typu napęd "na 4 koła" :)
>
> jakbyś kiedykolwiek miał taki wynalazek typu BMW x-drive
> czy AUDI quattro to byś nie pisał takich bzdur...
>
> a tak to tylko się ośmieszasz, wrzucając wszystko do jednego worka,
> panie "znafco"
zwrot klucz: "tego typu"
--
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
Omega B X25XE