-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: BMW X6 winter test
Date: Mon, 1 Feb 2010 16:32:27 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 28
Message-ID: <hk6s6b$bja$1@news.onet.pl>
References: <hk6oqn$494$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hk6r12$83r$1@news.onet.pl>
<hk6s8j$dkl$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: aahn103.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1265038348 11882 83.4.195.103 (1 Feb 2010 15:32:28 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Feb 2010 15:32:28 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <hk6s8j$dkl$1@nemesis.news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8050.1202
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8050.1202
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251701
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "lux" <b...@o...de> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hk6s8j$dkl$...@n...news.neostrada.pl.
..
> Mihaj pisze:
>> hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze
>> działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym
>> używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już
>> "normalnie" ;-)
> ====
> a kto stosuje mechanikę, Subaru?
w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro
elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i
podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline -
dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w
przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują
napęd kołom tylnej osi.
W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma
blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
MP
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.10 16:52 lux
- 01.02.10 17:32 Brzezi
- 01.02.10 17:48 Pszemol
- 01.02.10 17:56 lux
- 01.02.10 18:01 Brzezi
- 01.02.10 17:58 lux
- 01.02.10 18:49 Maciej Browarczyk
- 01.02.10 23:17 masti
- 02.02.10 09:35 Mihaj
- 02.02.10 10:18 P_ablo
- 02.02.10 11:17 GrzegorzG
- 02.02.10 11:36 Mihaj
- 02.02.10 13:31 Tadeusz
- 02.02.10 14:48 GrzegorzG
- 02.02.10 15:03 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=