eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBMW X6 winter testRe: BMW X6 winter test
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
    1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: BMW X6 winter test
    Date: Mon, 1 Feb 2010 16:32:27 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 28
    Message-ID: <hk6s6b$bja$1@news.onet.pl>
    References: <hk6oqn$494$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hk6r12$83r$1@news.onet.pl>
    <hk6s8j$dkl$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: aahn103.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1265038348 11882 83.4.195.103 (1 Feb 2010 15:32:28 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Feb 2010 15:32:28 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <hk6s8j$dkl$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8050.1202
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8050.1202
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251701
    [ ukryj nagłówki ]



    Użytkownik "lux" <b...@o...de> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hk6s8j$dkl$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > Mihaj pisze:
    >> hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze
    >> działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym
    >> używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już
    >> "normalnie" ;-)
    > ====
    > a kto stosuje mechanikę, Subaru?

    w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro
    elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i
    podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline -
    dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w
    przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują
    napęd kołom tylnej osi.
    W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
    ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
    Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
    rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
    mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
    wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma
    blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.

    MP

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: