  • Data: 2011-05-18 14:48:03
    Temat: Awaria turbiny i widoczny olej
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Padła mi dzisiaj turbina. Silnik się nie rozbiegał, więc spokojnie. Olej
    nie ubywał i raczej poziomu nie zmienił.

    Turbo wydaje metaliczne pukniecia w czasie wyższych obrotów silnika więc
    zakładam że łożysko zostało przerobione na opiłki a ośka lata swobodnie
    w dziurce. Rury widoczne z góry nie są zachlapane.

    Niestety: niepokoi mnie fakt że w okolicy turbo zauważylem ślady oleju
    (powoli kapie z elementów pod silnikiem). Co się stało że olej wydostał
    się z turbiny? Wydawalo mi się że uszkodzenie łożyska nie powinno
    powodować rozszczelnienia rur, a tu widzę że coś kapie. Z czego może kapać?