eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Autopilot
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 76

  • 31. Data: 2018-11-29 17:01:41
    Temat: Re: Autopilot
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:6b22b026-cc4a-44f8-b47c-1b1f508de35f@go
    oglegroups.com...
    >> można mierzyć prędkość GPS-em oraz radarem. Wystaczy
    >wiesz że nie wszędzie GPS działa i nad oceanami samoloty
    >lecą na żyroskopach

    Jakies bajki piszesz. GPS wszedzie dziala, a szczegolnie nad oceanami.

    Tylko GPS jest dosc mlody, duze samoloty mialy tradycyjnie system
    nawigacji inercyjnej, potem je polaczyli.

    Nadal chyba czesto jest laczony - zyroskopy dzialaja w czasie zaniku
    sygnalu,
    poza tym INS jest lepszy dla szybkich zmian, a GPS dla wolnych.

    Korygujac INS za pomoca GPS mamy system szybki, dokladny i tani ...

    J.



  • 32. Data: 2018-11-29 17:04:25
    Temat: Re: Autopilot
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1vfjz69pvsq9p$.1f8bm520vsmsh.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Thu, 29 Nov 2018 15:32:38 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > W dniu 2018-11-29 o 15:17, Jacek Maciejewski pisze:
    >>> Banalnie proste. Wystarczy wbudować redundancję w automatykę.
    >>> Oprócz
    >>> rurek Pitota można mierzyć prędkość GPS-em oraz radarem.
    >
    >> Ale tu potrzeba pomiaru względem powietrza.
    >
    >Prędkość i kierunek tego powietrza jest znana skądinąd. Zwłaszcza na
    >wysokości 10 km :) Są bieżące satelitarne obserwacje, prognozy meteo
    >itd. Myślisz że piloci tak sobie startują i lecą po prostej nie
    >zastanawiając się czy ignorując skąd wieje i jak silnie?

    No i skad wiesz jak wieje nad srodkiem Atlantyku ?

    >A poza tym, są inne czujniki prędkości względem powietrza niż rurki
    >Pitota. Jakbyśmy budowali bezzałogowy Airbus, byśmy go obwiesili
    >najróżniejszymi czujnikami, których teraz nie trzeba bo sa piloci, a
    >czujniki też kosztują.

    Jak na razie to widac, ze Pitoty wygrywaja.

    Owszem, sa inne, np ultradzwiekowe ... ale czy beda odporne na
    oblodzenie ? :-)

    J.


  • 33. Data: 2018-11-29 17:15:18
    Temat: Re: Autopilot
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2018 17:04:25 +0100, J.F. napisał(a):

    > No i skad wiesz jak wieje nad srodkiem Atlantyku ?

    Z mapy synoptycznej.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 34. Data: 2018-11-29 17:40:05
    Temat: Re: Autopilot
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1n1bo39io19if.d4o0dqhekwr2$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Thu, 29 Nov 2018 17:04:25 +0100, J.F. napisał(a):
    >> No i skad wiesz jak wieje nad srodkiem Atlantyku ?

    >Z mapy synoptycznej.

    A ta mapa skad wie ?

    J.


  • 35. Data: 2018-11-29 18:07:00
    Temat: Re: Autopilot
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.11.2018 o 17:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:6b22b026-cc4a-44f8-b47c-1b1f508de35f@go
    oglegroups.com...
    >>> można mierzyć prędkość GPS-em oraz radarem. Wystaczy
    >> wiesz że nie wszędzie GPS działa i nad oceanami samoloty
    >> lecą na żyroskopach
    >
    > Jakies bajki piszesz. GPS wszedzie dziala, a szczegolnie nad oceanami.
    GPS nie jest i raczej nie będzie podstawowym przyrządem pomiarowym w
    samolotach, gdyż ten system sam w sobie nie jest w stanie stwierdzić (na
    czas) czy dobrze działa czy nie. Zasadniczo dotyczy to większości
    czujników w samolocie, ale Pitota do sądu nie oddasz, a firmę która
    odważyła się oprzeć działanie autopilota o GPS - już tak.

    ToMasz


  • 36. Data: 2018-11-29 18:59:48
    Temat: Re: Autopilot
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    >> Choc wrocmy do samochodow - komputer czasem wyswietla blad czujnika,
    >> ale auto jedzie dalej ...
    >
    > No właśnie

    Zalezy jaki czujnik.
    Jak włączy sie czujnik cisnienia oleju to moje automatycznie sie wyłaczy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.
    Frank Herbert


  • 37. Data: 2018-11-29 19:29:13
    Temat: Re: Autopilot
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2018 17:40:05 +0100, J.F. napisał(a):

    > A ta mapa skad wie ?

    Z kryształowej kuli. A jak chcesz znać prawdę to se sam poszukaj. I nie
    rób spacji przed pytajnikiem bo to buractwo.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 38. Data: 2018-11-29 19:49:48
    Temat: Re: Autopilot
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ptp6bk$23k$...@d...me...
    W dniu 29.11.2018 o 17:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    >>>> można mierzyć prędkość GPS-em oraz radarem. Wystaczy
    >>> wiesz że nie wszędzie GPS działa i nad oceanami samoloty
    >> lecą na żyroskopach
    >
    >> Jakies bajki piszesz. GPS wszedzie dziala, a szczegolnie nad
    >> oceanami.

    >GPS nie jest i raczej nie będzie podstawowym przyrządem pomiarowym w
    >samolotach, gdyż ten system sam w sobie nie jest w stanie stwierdzić
    >(na czas) czy dobrze działa czy nie.

    IMO to GPS juz sie stal podstawowym przyrzadem w samolocie, a reszta
    go wspomaga.

    Tylko trzeba sobie zdawac sprawe, ze GPS potrafi sie wrednie pomylic i
    tak jak piszesz - nawet nie bedzie tego wiadomo.
    (choc niby sa mechanizmy, zeby to wykryc).

    Tylko ze na srodku oceanu to ma mniejsze znaczenie, a inne metody tez
    sa niedokladne.
    Za to przy podchodzeniu do pasa we mgle byloby tragiczne.

    Dodaj jeszcze do tego przepisy lotnicze, ktore czesto jakas procedure
    wymagaja, a zmienic ich nikt nie chce ... bo patrz wyzej - GPS jest
    zbyt niepewny.

    Tym niemniej gdzies tam w FMS juz gra glowna role, a i karty podejscia
    na mniejszych lotniskach coraz czesciej sa wlasnie na GPS - bo
    radiolatarnie staly sie za drogie.

    I dopiero na koncu pilot przelacza na ILS.

    >Zasadniczo dotyczy to większości czujników w samolocie, ale Pitota do
    >sądu nie oddasz, a firmę która odważyła się oprzeć działanie
    >autopilota o GPS - już tak.

    Ale podobnie mozesz zaskarzyc firme, co kiepsko oprogramowala AP w
    oparciu o rurki :-)

    J.


  • 39. Data: 2018-11-29 20:16:05
    Temat: Re: Autopilot
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.11.2018 o 15:50, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Thu, 29 Nov 2018 15:32:38 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    >
    >> W dniu 2018-11-29 o 15:17, Jacek Maciejewski pisze:
    >>>> To zrob autopilota, ktory nie doprowadzi do przeciagniecia, jak mu sie
    >>>> zepsuje czujnik predkosci.
    >>> Banalnie proste. Wystarczy wbudować redundancję w automatykę. Oprócz
    >>> rurek Pitota można mierzyć prędkość GPS-em oraz radarem.
    >>
    >> Ale tu potrzeba pomiaru względem powietrza.
    >>
    > Prędkość i kierunek tego powietrza jest znana skądinąd. Zwłaszcza na
    > wysokości 10 km :) Są bieżące satelitarne obserwacje, prognozy meteo
    > itd.

    I będziesz miał notorycznie rozjechane wyniki pomiaru predkości względem
    powietrza;)

    Tak naprawdę to jest prcedura "unreliable air speed" i da się ją
    zrealizować zapewne w automacie, bo to kilka prostych zasad. Problemem
    było to, że oni tak naprawdę nie wiedzieli, co jest problemem. Zresztą
    akurat w przypadku indonezyjczyka był drugi przyrząd, który wskazywał
    dobre dane.

    OT - jakiś czas temu Astanie... podłączyli lotki na odwrót. To był
    hardcore...

    Shrek


  • 40. Data: 2018-11-29 20:16:38
    Temat: Re: Autopilot
    Od: Bolko <s...@g...com>


    > IMO to GPS juz sie stal podstawowym przyrzadem w samolocie, a reszta
    > go wspomaga.

    Nie stał się
    Po pierwsze żeby samoloty mogły latać na GPS musi być pięc satelitów.
    A to nie jest zawsze.
    Piloci nie widzą wskazań GPS na swoich ekranach.

    Podstawowymi systemami nawigacji w samolotach są systemy nawigacji
    bezwładnościowej które są oparte o trzy żyroskopy i trzy akcelorometry.
    Po każdej dla osi.
    Samolot sobie zlicza i w oparciu o to zna swoją pozycje.
    Jeśli jest różnica miedzy GPS a a systemem nawigacji bezwładnościowej.
    To nie bierze się pod uwagę GPS.

    tutaj wyjaśnione
    https://youtu.be/6KYNf9EwO28?t=1143

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: