eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutopilot › Re: Autopilot
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <8...@g...com>
    <p4coo6q90ogn$.febaqevuqdc5$.dlg@40tude.net>
    <5bffc36e$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <h9gi41r8z2zh$.122fc3jw1ql4x.dlg@40tude.net>
    <ptomp1$nmk$1@node1.news.atman.pl>
    <zgjrdyitok70$.uh25cxy8d22d$.dlg@40tude.net>
    <5bfff2a7$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ca883bqmzcy1$.1gnni09oswi8c$.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <5c000d99$0$491$65785112@news.neostrada.pl> <ptp6bk$23k$1@dont-email.me>
    In-Reply-To: <ptp6bk$23k$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Autopilot
    Date: Thu, 29 Nov 2018 19:49:48 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 45
    Message-ID: <5c003501$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.19.15
    X-Trace: 1543517441 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 494 83.26.19.15:59759
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644983
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ptp6bk$23k$...@d...me...
    W dniu 29.11.2018 o 17:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    >>>> można mierzyć prędkość GPS-em oraz radarem. Wystaczy
    >>> wiesz że nie wszędzie GPS działa i nad oceanami samoloty
    >> lecą na żyroskopach
    >
    >> Jakies bajki piszesz. GPS wszedzie dziala, a szczegolnie nad
    >> oceanami.

    >GPS nie jest i raczej nie będzie podstawowym przyrządem pomiarowym w
    >samolotach, gdyż ten system sam w sobie nie jest w stanie stwierdzić
    >(na czas) czy dobrze działa czy nie.

    IMO to GPS juz sie stal podstawowym przyrzadem w samolocie, a reszta
    go wspomaga.

    Tylko trzeba sobie zdawac sprawe, ze GPS potrafi sie wrednie pomylic i
    tak jak piszesz - nawet nie bedzie tego wiadomo.
    (choc niby sa mechanizmy, zeby to wykryc).

    Tylko ze na srodku oceanu to ma mniejsze znaczenie, a inne metody tez
    sa niedokladne.
    Za to przy podchodzeniu do pasa we mgle byloby tragiczne.

    Dodaj jeszcze do tego przepisy lotnicze, ktore czesto jakas procedure
    wymagaja, a zmienic ich nikt nie chce ... bo patrz wyzej - GPS jest
    zbyt niepewny.

    Tym niemniej gdzies tam w FMS juz gra glowna role, a i karty podejscia
    na mniejszych lotniskach coraz czesciej sa wlasnie na GPS - bo
    radiolatarnie staly sie za drogie.

    I dopiero na koncu pilot przelacza na ILS.

    >Zasadniczo dotyczy to większości czujników w samolocie, ale Pitota do
    >sądu nie oddasz, a firmę która odważyła się oprzeć działanie
    >autopilota o GPS - już tak.

    Ale podobnie mozesz zaskarzyc firme, co kiepsko oprogramowala AP w
    oparciu o rurki :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: