  • 51. Data: 2012-03-18 22:42:03
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-18 21:14, MadMan pisze:

    > Rozwiń proszę.

    Jak hamować biegami? Jak łapać przyczepność redukcją?

  • 52. Data: 2012-03-18 22:42:41
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-18 21:16, Marek Dyjor pisze:

    > wiesz, każdy kto zapierdala po drogach publicznych jest w sumie idotą...

    To z automatem do ^2

  • 53. Data: 2012-03-18 22:44:40
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-18 21:48, Marek Dyjor pisze:

    > a teraz powiedz do czego to potrzebne normalnemu kierowcy który
    > samochodu używa do przemiszczania sie a nie do napawnia sie faktem jazdy.
    Do niczego jak nie zapierdala i trzyma się prawego pasa.

  • 54. Data: 2012-03-18 22:45:27
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-18 22:03, Krzysiek Matyasik pisze:

    > Akurat z hamowaniem biegami w automacie podczas zjazdu z góry nie było
    > problemu nawet w wiekowym, trzybiegowym automacie z 1972 roku (Lincoln
    > Continental), więc trzymanie nogi na hamulcu to ewidentny błąd w sztuce,
    > który popełniają bardzo często onaniści, liczący na zerowe zużycie
    > paliwa. Biedaki nie wiedzą, że już w Polonezach z gaźnikami był ZHS,
    > czyli zawór hamowania silnikiem :)
    W jaki sposób uruchamiany?

  • 55. Data: 2012-03-18 22:46:04
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 18.03.2012 megrims <m...@i...pl> napisał/a:

    > Da się..

    Ale jak? Parę razy automatem jeździłem, ale w lecie w trasach, w zimie
    raz i nie musiałem się wykopywać - po prostu nie wiem.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 56. Data: 2012-03-18 22:48:01
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 18.03.2012 ojciec <e...@p...pl> napisał/a:

    > Jak hamować biegami?i

    Trywialne. Zazwyczaj dźwignia oprócz D,N,R ma jeszcze położenia 1,2,3.

    > Jak łapać przyczepność redukcją?

    A jak złapać przyczepność redukcją w manualu?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 57. Data: 2012-03-18 22:49:57
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    > Użytkownik "ojciec" <e...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a co za różnica jakie?

    > a Ty jak nazywasz tą skrzynie? Manualna?
    >
    > ps. rozmawiamy z punktu widzenia przeciętnego kierowcy i zmiany biegów,
    > a nie konstrukcji jako takiej (bo kogo to kuźwa obchodzi, czy tam jest
    > robot zmieniający biegi, czy klasyczny hydrokinetyczny automat - liczy
    > sie to, ze włączasz D i zapominasz o zmianie biegów, bo dzieje sie
    > *automatycznie* )

    Nowoczesnym skrzynią manualną:)

  • 58. Data: 2012-03-18 22:51:08
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2012-03-18 22:45, ojciec pisze:

    > W jaki sposób uruchamiany?

    Nie wiem, nie znam się na mechanice.

    Morawski w książce "Sam Naprawiam" pewnie dobrze to opisał. Ja pamiętam
    tylko tyle, że podczas jazdy z puszczonym pedałem gazu następuje
    odcięcie dopływu paliwa, a poniżej 1100...1200 obr dopływ jest przywracany.

  • 59. Data: 2012-03-18 22:54:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ojciec,

    Sunday, March 18, 2012, 10:45:27 PM, you wrote:

    [...]

    > W jaki sposób uruchamiany?

    Podciśnieniowo. Ale nie odcinał do końca - paliwo sączyło się dyszkami
    przejściowymi przy krawędzi przepustnicy. O ile nie były zapchane o co
    było dość łatwo :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 60. Data: 2012-03-18 22:55:40
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-18 21:41, Dysiek pisze:

    > ASB sa naprawde fajne, jedzi sie wygodnie. Spalanie w nowoczesnych
    > jednostkach podobne. Problem jest jeden - w PL jest BARDZO malo warsztatow,
    > ktore sie znaja na ASB. Mialem Nissana Primere z ASB tiptronic i nawet ASO
    > nie wiedzialo do konca jak wymniec w niej olej.
    >
    > Dysiek

    I znów generalizujesz. Które ASB?! DSG jestem za, hydrokinetyczne
    sprzęgło moim zdaniem strata Energi.