  • 41. Data: 2012-03-18 22:05:04
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Marek,
    >
    > Sunday, March 18, 2012, 9:48:56 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Trzeba zacząć od definicji "normalnego kierowcy". Dla mnie normalny
    > kierowca to taki, który oprócz toczenia się w korkach w mieście
    > potrafi docenić rozkosze dynamicznej jazdy górskimi drogami a nie
    > wlecze się w górach jak ostatnia ciota i trzyma nogę na hamulcu przez
    > cały zjazd.

    to automat nie pozwala na dynamiczną jazdę? :)

    a przy zjeździe zawsze można wajche dac do siebie nie przypalać tarcz i
    klocków.

  • 42. Data: 2012-03-18 22:06:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    MadMan wrote:

    > Wrzucając D-R-D-R, albo np. D-N, jak zjedzie to znowu D...
    > Alternatywny sposób - wrzucasz D, wychodzisz z auta i popychasz :)

    troszkę ryzykowny :) ale na luzie to automat raczej szybko sie nie toczy :)

  • 43. Data: 2012-03-18 22:09:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysiek Matyasik wrote:

    > Niestety, automat w tym przypadku daje ciała.
    >
    > Skrzynie, które miałem okazję testować, nie pozwalały na szybkie
    > przełączanie pomiędzy biegiem wstecznym i pierwszym.
    >
    > Zaliczyłem już wpadkę Audi A4 z automatem, miałem czysty lód pod
    > kołami i wysoki krawężnik; z pułapki wydostałem się dzięki pomocy
    > dwóch przechodniów.

    pytanie tylko czy na manualu byś sie z tego wydostał, bo ja taki sam numer
    zaliczyłem w manualu po blokiem i też musiałem skorzystać z pomocy
    przechodniów. (koleinki w lodzie i krawężnik z tyłu nie ma siły wyrwać sie z
    tego bez pomocy albo piachu.

  • 44. Data: 2012-03-18 22:13:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysiek Matyasik wrote:

    > Akurat z hamowaniem biegami w automacie podczas zjazdu z góry nie było
    > problemu nawet w wiekowym, trzybiegowym automacie z 1972 roku (Lincoln
    > Continental), więc trzymanie nogi na hamulcu to ewidentny błąd w
    > sztuce,

    który zresztą może sie skończyć tragicznie.
    ugotowanie płynu hamulcowego, uszkodzenie tarcz klocków itd...

    Nawet w instrukcji obsługi piszą ze jak sie zjeżdżą z górki to należy
    hamować biegami w trybie ręcznym.

  • 45. Data: 2012-03-18 22:16:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysiek Matyasik wrote:

    > Odnośnie wymiany to jest to bardzo dziwna sprawa - prywatne warsztaty
    > nawołują do wymiany oleju, ASO z kolei twierdzi, że wymiana nie jest
    > konieczna.

    dokładnie...

  • 46. Data: 2012-03-18 22:22:14
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    > automatem wyjechać z miejsca, gdzie udaje mi się wyjechać tylko metodą
    > rozbujania samochodu przód-tył? Oczywiście z uwzględnieniem różnych ASB,

    Da się..

  • 47. Data: 2012-03-18 22:27:44
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 18.03.2012 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał/a:

    > mnie sie taka sztuka udała w zimie.
    >
    > Trzeba machać wajchą :)

    Jaki samochód/skrzynia? Wyrabiał się ze zmianą biegu?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 48. Data: 2012-03-18 22:29:34
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 18 Mar 2012 22:06:40 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > troszkę ryzykowny :)

    Nie sądzę.

    > ale na luzie to automat raczej szybko sie nie toczy :)

    No właśnie, 5 km/h to na oko max.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 49. Data: 2012-03-18 22:36:08
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 18.03.2012 MadMan <m...@n...wp.pl> napisał/a:

    > Wrzucając D-R-D-R, albo np. D-N, jak zjedzie to znowu D...

    Wyrabia z przerzucaniem? I jak wachlować, w manualu wrzucam bieg, powoli
    puszczam sprzęgło i jak przestaje jechać wciskam z powrotem - szybko
    wrzucam drugi i zaczynam puszczać - w międzyczasie samochód się "stacza"
    w drugą stronę.

    > Alternatywny
    > sposób - wrzucasz D, wychodzisz z auta i popychasz :)

    Sposób "nieco" ryzykowny...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 50. Data: 2012-03-18 22:37:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Sunday, March 18, 2012, 10:05:04 PM, you wrote:

    > to automat

    Czy ja pisze o automatach czy o kierowcach?

    > nie pozwala na dynamiczną jazdę? :)

    W zasadzie - nie.

    > a przy zjeździe zawsze można wajche dac do siebie nie przypalać tarcz i

    Nie zawsze.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl