  • 11. Data: 2012-11-07 12:09:41
    Temat: Re: Audiofile...
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 2012-11-07 11:43, Adam Górski wrote:
    > W dniu 2012-11-07 09:42, Adam Wysocki pisze:
    > Wzajemne połączenie masy audio, PE oraz zerowania lub uziemienia budynku
    > może mieć nieprzewidywalne efekty ( nawet audio-wizualne ).

    Tzw. Inwazja Mocy - widowisko światło i dźwięk ;)

    --
    Ahmed
    Zamiast krasc jako dyrektor banku, sekretarz czy inny prezes, lepiej juz

  • 12. Data: 2012-11-07 13:06:48
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Słyszalne zmiany powoduje _wiedza_ o fakcie zmiany kabla. Człowiek słyszy
    > mózgiem a nie uszami.
    >
    > Mówienie, że zmiana presetu w DSP nie wpływa na rejestrowany dźwięk, bo
    > dokładnie takie same próbki docierają do niego z ADC (uszu) jest bez sensu
    > ;)

    To faktycznie może tak działać, ale potrafię sobie też wyobrazić obiektywne
    problemy z dźwiękiem cyfrowym.
    Na przykład w cyfrowej TV jak są kłopoty z odbiorem to nie wiem dlaczego
    dźwięk zaczyna się jąkać - powtarzać wielokrotnie ten sam kawałek (obraz
    tego nie robi, albo ja nie zauważyłem).
    Mnie to znacznie bardziej przeszkadza, niż gdyby występowały chwile ciszy.
    Może przy odpowiednio długim kablu USB, gdy poziom zakłóceń utrudnia
    nadążenie z dosłaniem wszystkich danych na czas coś podobnego dzieje się w
    mikroskali - nie słychać jąkania, a jedynie coś gorzej z dźwiękiem.
    Są też w USB transmisje bez korekcji - również przy odpowiednio dobranym
    kablu można wprowadzić do takiej transmisji pewien poziom błędów, który
    będzie odebrany jako pogorszenie jakości dźwięku.

    Ale to o czym piszę dotyczy sytuacji, że dla większości jest OK a dla
    pewnych wyjątkowych sytuacji jest źle, a nie że dla większości jest źle a
    tylko dla pewnych specjalnych, japońskich kabli jest dobrze.
    P.G.

  • 13. Data: 2012-11-07 13:07:29
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-11-07 09:42, Adam Wysocki pisze:
    > http://www.highfidelity.pl/@listy-1374
    >
    > Piękne.

    Na Zielonej Wyspie, trawa dla Baranów jest bardziej zielona niż gdzie
    indziej i wszystko jest możliwe.
    K.

  • 14. Data: 2012-11-07 13:18:44
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > pewnych wyjątkowych sytuacji jest źle, a nie że dla większości jest źle
    > a tylko dla pewnych specjalnych, japońskich kabli jest dobrze.

    Tak, dokładnie zaistniałe problemy mogłyby wystąpić w skrajnie trudnych
    warunkach ( problemy z transmisją ).

    Nie mówimy tu o sytuacjach gdzie złocony kabel ethernet sprawia że basy
    są mięsiste a wierność dźwięku spada z 0,0001% do 0.000 nic.

    Aż ciężko sobie wyobrazić żeby pojedyncze błędy na poziomie przesyłania
    pakietów nie dało się skorygować FEC-em lub retransmisją.

    No chyba że wszystko leci w kablu na tzw "pałę" no ale wtedy nawet
    złoty kabel nie pomoże kiedy bufory odbiorcze puste są.

    Adam

  • 15. Data: 2012-11-07 15:01:17
    Od: dato <d...@w...pl>

    W dniu 2012-11-07 09:42, Adam Wysocki pisze:
    > http://www.highfidelity.pl/@listy-1374
    >
    > Piękne.

    NTG!

    -> PL.REC.HUMOR

  • 16. Data: 2012-11-07 19:29:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    >http://www.highfidelity.pl/@listy-1374
    >Piękne.

    Piekne, piekne, ale gdzie szczegoly i lub pierwszy post ?

    Bo w sieci oprocz FTP, TCP itp, jest jeszcze UDP.

    Jesli urzadzenie najpierw sciaga plik, a potem odtwarza, to latwo
    mozna (o ile jest dostep do tych plikow) sciagnac je pare razy i
    porownac.

    Jesli jednak jest to transmisja "dzwieku" przez UDP, to bledy
    zaczynaja byc istotne.
    A nawet przy TCP moze byc slyszalne jesli plik jest odtwarzany w
    trakcie sciagania i np zabraklo danych na czas.

    Sumy kontrolne/CRC tez maja ograniczone zdolnosci wykrywania bledow, i
    moze sie przeslizgnac zepsuty pakiet ... aczkolwiek tu
    prawdopodobienstwo jest raczej znane i zbyt male :-)

    W kazdym badz razie kabelek ktory wprowadza niewielka ilosc przeklaman
    to jest trudno zrobic, z reguly bedzie czysto, albo nic nie przejdzie
    :-)

    P.S. Mialem kiedys ochote zripowac CD pare razy i porownac zawartosci,
    ale wtedy mnie skutecznie odstraszyl zmienny offset, czy jak to sie
    tam nazywalo. Ale teraz mozna by zrobic probe.

    J.

  • 17. Data: 2012-11-07 19:49:59
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.11.2012 19:29, J.F wrote:
    > Sumy kontrolne/CRC tez maja ograniczone zdolnosci wykrywania bledow, i
    > moze sie przeslizgnac zepsuty pakiet ... aczkolwiek tu
    > prawdopodobienstwo jest raczej znane i zbyt male :-)

    Ale w transmisji gdzie nie ma czasu na powtórzenia często stosuje się
    kodowanie nadmiarowe - to po pierwsze.

    Błędy w sygnale cyfrowym nie objawiają się szumami, czy innymi
    "soczystszymi dźwiękami" a losowym występowaniem skrzeków - to po drugie.

    Wiesz jak zrobić połączenie sieciowe, które będzie działać, ale będzie
    miało dużą ilość błędów? Bo ja kiedyś próbowałem i nie szło.

    > P.S. Mialem kiedys ochote zripowac CD pare razy i porownac zawartosci,
    > ale wtedy mnie skutecznie odstraszyl zmienny offset, czy jak to sie tam
    > nazywalo. Ale teraz mozna by zrobic probe.

    Przecież CD-audio też ma kodowanie nadmiarowe, wprawdzie mniej
    dodatkowych bitów niż zwykła płyta z danymi, ale jednak...

    Michoo

  • 18. Data: 2012-11-07 20:07:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup
    On 07.11.2012 19:29, J.F wrote:

    >Przecież CD-audio też ma kodowanie nadmiarowe, wprawdzie mniej
    >dodatkowych bitów niż zwykła płyta z danymi, ale jednak...

    ale
    a) stare urzadzenia, przynajmniej te stacjonarne, graly na biezaco i
    nie probowaly odczytac poraz drugi,
    b) przy sredniej ilosci uszkodzen kody korekcyjne nie wystarczaly i
    brakujace probki odtwarzano interpolujac sasiednie.

    Tak czy inaczej taki test moglby przymknac usta zwolennikom zielonych
    pisakow czy zlotych plyt ... albo otworzyc ich przeciwnikom :-)

    J.

  • 19. Data: 2012-11-07 20:19:35
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2012-11-07 09:42, Użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > http://www.highfidelity.pl/@listy-1374
    >
    > Piękne.

    Gdzieś był link (chyba na tej grupie) do bezpiecznika 220V 630 mA z
    nieziemskiego stopu za 150 PLN. Audiofil też tam słyszy różnicę.

    L.

  • 20. Data: 2012-11-07 20:24:29
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 07.11.2012 19:49, Michoo pisze:

    > Wiesz jak zrobić połączenie sieciowe, które będzie działać, ale będzie
    > miało dużą ilość błędów? Bo ja kiedyś próbowałem i nie szło.

    # tc qdisc change dev eth0 root netem loss 1%